Elton John - Caribou (1974)

Label: DJM

1. The Bitch Is Back (3:45)
  2. Pinky (3:55)
  3. Grimsby (3:47)
  4. Dixie Lily (2:55)
  5. Solar Prestige a Gammon (2:53)
  6. Your're So Static (4:53)
  7. I've Seen the Saucers (4:48)
  8. Stinker (5:20)
  9. Don't Let the Sun Go Down on Me (5:37)
  10. Ticking (7:49)
  11. Pinball Wizard * (5:09)
  12. Sick City * (5:24)
  13. Cold Highway * (3:25)
  14. Step into Christmas * (4:32)
avatar van musicboy
Dit album kwam te vroeg na 'Goodbye Yellow Brick Road'. Voor het eerst wordt duidelijk dat kwantiteit in het nadeel van kwaliteit speelt. Het klinkt allemaal wel goed, maar de voorgangers zijn beter.

Pieter Paal
'Stinker' is ook wel een goed nummer.

avatar van Poeha
Pieter Paal schreef:
'Stinker' is ook wel een goed nummer.

Dat heb ik juist met "Pinky".
Kan me wel bekoren.

avatar van steven
wat een belachelijk laag gemiddelde . Ik zit het net te luisteren op lp , ben begonnen met kant b , en die is helemaal goed , don't let the sun , is 1 van zn beste nummers , stinker is ook prima , en de afsluiter is prima. de eerste 2 nummers van kant A zijn ook uitstekend.

dit is dan niet zo goed als yellow brick en madman , maar nog steeds behoorlijk goed.

een gemiddelde van 2.88 , belachelijk.

denk dat mensen gestemd hebben op hoe de hoes er uit ziet...........

avatar van steven
de enige echte stinker hierop is solar prestige, kut nummer

avatar van Madjack71
De hoes spreekt al niet echt aan...Elton met zijn tigerfleece en borsthaar....jippie, ws. ter compensatie van zijn terugwijkende haargrens. Daarnaast is het een beetje zoeken naar klassiekers. Don't let the sun go down on me spreekt voor zich en klinkt nog altijd tijdloos. The Bitch is Back wil ook nog wel lekker rocken. Daarnaast zijn Pinky, Grimsby en Dixie Lily ook nog wel aardig, maar weten niet echt te overtuigen. Na Lily zakt de plaat wat weg in middelmatigheid tot aan Stinker. Afsluiter Ticking pakt het geheel wat op. Vooral het pianospel is een sterke troef in de muziek van Elton John.
Aardige plaat, maar geen hoogvlieger in mans oeuvre.

Als ik alle reguliere albums in chronologische volgorde beluister, dan is dit het eerste album dat ik wat minder vindt dan zijn betere voorgangers.
Voor de helft zijn hier nog wel aardige nummers aanwezig met als grote uitschieters Don't Let the Sun Go Down on Me en The Bitch Is Back. Sun heeft de tand des tijds beter doorstaan dan Bitch, met dat typische, glibberige 70's glamrock intro.

Als ik alle reguliere albums in chronologische volgorde beluister, dan is dit het eerste album dat ik wat minder vind dan zijn betere voorgangers.