Elton John - The Very Best Of (1990)

Label: Rocket

1. Your Song (4:05)
  2. Rocket Man (4:44)
  3. Honkey Cat (5:17)
  4. Crocodile Rock (4:00)
  5. Daniel (3:58)
  6. Goodbye Yellow Brick Road (3:19)
  7. Saturday Night's Alright for Fighting (4:58)
  8. Candle in the Wind (3:53)
  9. Don't Let the Sun Go Down on Me (5:40)
  10. Lucy in the Sky with Diamonds (6:19)
  11. Philadelphia Freedom (5:44)
  12. Someone Saved My Life Tonight (6:49)
  13. Pinball Wizard (1:06)
  14. The Bitch Is Back (3:45)
  15. Don't Go Breaking My Heart (4:32)

met Kiki Dee

16. Bennie and the Jets (5:21)
  17. Sorry Seems to Be the Hardest Word (3:50)
  18. Song for Guy (6:41)
  19. Part Time Love (3:16)
  20. Blue Eyes (3:28)
  21. I Guess That's Why They Call It the Blues (4:46)
  22. I'm Still Standing (3:04)
  23. Kiss the Bride (3:56)
  24. Sad Songs (4:11)
  25. Passengers (3:24)
  26. Nikita (5:45)
  27. I Don't Wanna Go on with You Like That (4:00)
  28. Sacrifice (5:08)
  29. Easier to Walk Away (4:25)
  30. You Gotta Love Someone (5:01)
avatar van Madjack71
Deze man heeft zijn sporen ruim verdiend in de jaren zeventig. Samen met Bernie Taupin, kwam er fluweel uit zijn handen.
Elton en Bernie zijn een typisch geval van een match made in heaven.

Zelf ben ik meer een liefhebber van de oude Elton i.t.t wat hij nu maakt.

avatar van Elvis Hitchcock
BenzW202 schreef:
Zowel Billy Joel als Elton John horen bij de absolute wereldtop. Punt.
Dat ontkennen zou hetzelfde zijn als de songteksten van Bob Dylan bestempelen als rijmelarij.

Dit is natuurlijk even los van de persoonlijke smaak, want hoewel John & Joel bij mijn persoonlijke favoriete horen (Elton wordt door veel mensen toch ook onderschat in zijn kwaliteiten; een live DVD laten zien brengt hen abrupt op andere gedachten is mijn ervaring) valt over smaak natuurlijk niet te twisten.

Maar wereldtop, dat zijn ze allebei.

Zowel Billy Joel als Elton John (en ook Paul McCartney) vind ik erg onderschat. Ze hebben meer talent in huis dan velen suggereren.

avatar van Von Helsing
1,5
Er zijn van die artiesten waar je maar niks mee krijgt en ook niets bij voelt en Elton John is daar één van voor mij. Ik ken vrij veel van werk van deze man en heb deze cd als instap genomen om zijn muziek toch te gaan waarderen. Helaas, dit is niet gelukt. Met pijn en moeite lukt het mij om krap 4 nummers goed te vinden en de rest ..... tja, slappe hap, gladjes en oppervlakkig.

beaster1256
toch een prachtig overzicht van 'smans carriere ! , mocht wel geremasterd worden , ! minpuntje !

avatar van iggy
Goede verzamelaar teminste zover ik dat kan overzien. Elton heeft samen met taupin prachtige nummers geschreven. Maar er staan ook vreselijke tearjerkers op waar ik absoluut niet naar kan luisteren. Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik met deze verzamelaar ook wel genoeg in huis heb van deze artiest. Ach eens in de zoveel tijd luister ik erna. Om de cd weer een jaartje of zo te laten verstoffen.

avatar van Twinpeaks
Prima overzicht,al valt wel op dat de sterkste nummers in de beginperiode zitten.Cd 2 vlakt de boel aardig af met een hoop gezapige ballads.Ik ben begonnen met zijn oudere albums te verzamelen en daar hoor je de kracht van deze tandem.Naarmate de jaren vorderden raakten de ideeën op en de fut eruit.Toch schrijf ik Elton John nog niet helemaal af ,want The Union vond ik weer een verassend sterk album,dus er is en blijft nog hoop voor nog meer moois. 4 sterren voor deze

avatar van gaucho
Dit blijft het meest complete 2CD-overzicht van de carriere van Elton John, al is het jammer - maar niet meer dan logisch - dat zijn werk van na 1990 hier niet aan de orde komt. Want in de luwte heeft Elton John ook in recentere jaren nog wel wat mooi albumwerk afgeleverd.

Vooral CD1 is genieten, want het beste werk van Elton John dateert natuurlijk gewoon uit de jaren zeventig. Natuurlijk mis ik nummers uit die periode (het prachtige Tiny dancer en de Amerikaanse #1 hit Island girl bijvoorbeeld), maar zijn bekendste singles staan er toch wel allemaal op.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het tweede schijfje, waar zijn grootste hits uit de periode daarna wel vertegenwoordigd zijn. Zelf zou ik Empty garden, Little Jeanie en Cry to heaven er nog aan toegevoegd hebben, maar er valt mee te leven dat die ontbreken. De laatste twee laatste nummers waren destijds nieuw en staan niet op een regulier album. You gotta love someone haalde nog een bescheiden hitnotering.

Zelf heb ik hier volstrekt niet genoeg aan, maar voor mensen die het bekendste werk van EJ overzichtelijk en voordelig (vaak bij de kringloop te vinden voor een eurootje of twee) in huis willen halen, is dit de beste keuze.

avatar van Teunnis
Off-topic berichten en slowchat verwijderd.

avatar van steven
Redelijke verzamelaar . Dat Tiny danser , border song en levon hier niet op staan is zonde , had best i.p.v. Kiss the bride of passenger gemunt me dunkt , had niemand mee gezeten denk ik . Verder natuurlijk veel klasse songs

Elvis Hitchcock schreef:

Paul McCartney onderschat?!!!!..............Het staat er echt. Werkelijk nooit, maar dan ook nooit ook maar 1 recensent of muziekcriticus horen suggereren dat deze meneer weinig talent zou hebben.

En ja, ik weet dat ik reageer op een bericht uit 2009, maar ook anno 2023 is het statement immers nog te lezen.....