The Who - Join Together (1990)

Alternatieve titel: Live Performances from the 1989 U.S. Tour

Label: EMI

1. Overture (5:26)
  2. 1921 (2:52)
  3. Amazing Journey (3:07)
  4. Sparks (4:36)
  5. Eyesight to the Blind (And the Hawker) (2:17)
  6. Christmas (4:25)
  7. Cousin Kevin (3:56)
  8. The Acid Queen (3:44)
  9. Pinball Wizard (4:21)
  10. Do You Think It's Alright? (0:23)
  11. Fiddle About (1:39)
  12. There's a Doctor (0:21)
  13. Go to the Mirror! (3:22)
  14. Smash the Mirror (1:10)
  15. Tommy Can You Hear Me? (0:58)
  16. I'm Free (2:10)
  17. Miracle Cure (0:25)
  18. Sally Simpson (4:18)
  19. Sensation (2:22)
  20. Tommy's Holiday Camp (0:58)
  21. We're Not Gonna Take It! (8:43)
  22. Eminence Front (5:52)
  23. Face the Face (6:15)
  24. Dig (3:46)
  25. I Can See for Miles (3:43)
  26. A Little Is Enough (5:06)
  27. 5:15 (5:48)
  28. Love Reign O'er Me (6:49)
  29. Trick of the Light (4:49)
  30. Rough Boys (4:36)
  31. Join Together (5:15)
  32. You Better You Bet (5:39)
  33. Behind Blue Eyes (3:38)
  34. Won't Get Fooled Again (9:28)
beaster1256
IJZERSTERKE DUBBEL LIVE CD MET THE WHO IN EEN COMPLETE UITVOERING MET BLAZERS EN ALLES ? ZAK OP DRUMS ALS IK ME NIET VERGIS EN EEN INTEGRALE UITVOERING VAN TOMMY EN QUADROPHENIA ? WAT WILT EEN MENS NOG MEER
VERDOMME MIJN HOOFDLETTERS STONDEN NOG AAN ? EXCUSES

beaster1256
ja nogmaals sorry , quadrophenia staat er niet heel op maar de beste nummers wel en entwisthle is fenomenaal op bas ,

bikkel
The Who terug in 1990.Dit is een alleraardigste registratie van het trio Daltrey,Entwistle en Townsend, aangevuld met superdrummer Simon Phillips,een aantal sessiemuzikanten,backgroundzangers+een blazerssectie.
Dat het hier dus allemaal vet klinkt, is niet verwonderlijk.
Tommy in zijn geheel blijft een luistergenot van jewelste.
Er gebeurt hier zoveel en het blijft waanzinnig knap dat Pete Townsend dit op jonge leeftijd bedacht.
De wat doof geworden gitarist speelt hier overigens bijna geen solo's,maar wel slaggitaar.(wat hij van orgine eigenlijk is,en een verdomd goede ook.)
Daltrey is goed bij stem en The Ox(Entwistle) staat weer als een geweldenaar te bassen.
Het 2e gedeelte zijn de Whokrakers+ wat Townsendsolo nummers aan de beurt.Ook deze klinken opgepoetst,stevig en vol.
Het enige minpuntje is dan misschien dat het rauwe randje dat de groep ooit had, in het niets lijkt verdwenen.
Wat dat aangaat, ben ik blij dat de groep later weer als een basic formatie optrad.
Maar muzikaal is het smullen geblazen hier.

avatar van citizen
Godnonde, pas in 2008 de eerste reakties? Heb dit ding sinds de release als 3LP-box. De live-uitvoering van Tommy doet elke andere poging daartoe verbleken. Neem nou die vreselijke film-versie of die van "onze" Raggende Manne, of dat onzalige idee van Di-rect. Doe me een lol, zeg! Dit is het echte werk.

Enige minpunt is de sologitarist hier, Steve Bolton. Die speelt solo's die totaal niet bij de Whonummers passen. Eigenlijk zou Joe Walsh meespelen op gitaar, maar Roger Daltrey had al eerder met Bolton gewerkt, dus die wilde Bolton in de band.

avatar van bikkel2
Die Bolton speelde volgens mij in een eerder stadium in de band van Paul Young . Nooit meer iets van vernomen van deze gitarist .

Gelukkig ook maar...

avatar van Running On Empty
Ik zag dit concert ooit op Super Channel, ik denk ergens in 1990 toen ik voor een tentamen zat te leren en dus meteen helemaal was afgeleid. Vooral de spetterende drumsound van Simon Philips pakte mij meteen. Heb de videoband hiervan nog vaak bekeken en uiteraard ook de CD en later de DVD een keer gekocht. Jammer dat de DVD versie iets minder materiaal bevat dan de officiele VHS release destijds.

Dit is voor mij The Who op zijn top, mede ook door het opzwepende basgeluid van John Entwistle op deze plaat. De uitvoering van Tommy is super en ook het deel na de pauze (CD 2) staat als een huis. Alles klopt gewoon met blazers en al.

Ligt er aan welke DVD je gekocht hebt. Er is een tijdje geleden een 3DVD box verschenen met het Tommy (1989) concert, het Quadrophenia (1996) concert, en de toegiften van beide concerten. Dus alles van die ouwe VHS band (die heb ik trouwens ook), staat op die 3DVD-box.

avatar van Running On Empty
Ja die box heb ik en ik heb het even gecheckt. Je hebt helemaal gelijk.

avatar van Brutus
Prima Livelabum.
Ik vind alleen de solo nummers niet bij The Who passen.

avatar van freakey
Gisteren maar eens besteld, meestal te duur, nu 15€ mint condition, was te doen. Ben benieuwd na het lezen van de vele goede berichten hierboven.... zowel Leeds, Hull als Isle of Wight maken de nodige draai uren in huize freakey....

avatar van bikkel2
Dit is wel van een heel andere orde freaky.
Staatl verder weg van de van orgine rauwe Whosound. Desalnietemin wel een geslaagd gebeuren.

avatar van freakey
Tot Who Are You vind ik The Who prima te pruimen, ook het optreden in 1997 erg goed. Verder heb ik de 3dvd quadrophenia / tommy in huis. Als deze plaat daar vergelijkbaar mee is ga ik me er prima mee vermaken denk ik.

avatar van nlkink
freaky schreef:
....zowel Leeds, Hull als Isle of Wight maken de nodige draai uren in huize freakey....

bikkel2 schreef:
Dit is wel van een heel andere orde freaky.

Daar kan ik me volledig bij aansluiten. Albums als 'Live At Leeds', 'Hull' en 'Isle Of Wight' zijn opgenomen in de absolute toptijd van The Who. Misschien klinkt het allemaal niet zo perfect en volledig in de basisopstelling gitaar, bas en drums maar de inensiteit spat van die opnames af. Nou kan het zo zijn 'Join Together' is opgenomen met behulp van extra muzikanten maar het rauwe randje is er wel af. Misschien is dit leuker voor audiofielen?!?

De grootste teleurstelling ooit in relatie tot een live album van The Who was toen ik 'The Who's Last' hoorde, met opnames van hun Amerikaanse "afscheidstournee" van 1982. Het klonk allemaal zo futloos en mat. En de plaat had zo'n rare mix of was slecht gemastered, ik kan er de vinger niet op leggen. En als klap op de vuurpijl vond ik hun 1982 versie van 'Long Live Rock' verschrikkelijk.