Colin Towns - Full Circle (1978)

Score
Label: Virgin

1. Theme from Full Circle -The Park (10:43)
  2. Have You Got a Magnificent Problem? (2:22)
  3. Pretty Men Are Very Perceptive (3:18)
  4. Kate (2:51)
  5. Olivia (4:55)
  6. Love Scene (3:19)
  7. Magnus - the Unwelcome Intrusion (3:55)
  8. Full Circle (Everything's Right Now) (7:15)
  9. Movement # 1 (11:23)
  10. Movement # 2 (9:09)
  11. Movement # 3 (9:23)
  12. 1930 Cityscape (3:40)
avatar van spaceman
Melancholieke soundtrack (album voor toetsenliefhebbers) dat eind jaren 70 door de VARA werd gebruikt bij radio 3-serie over het trieste levensverhaal van junkie Bouke. De film, met Mia Farrow, nooit gezien.

WPE
Ik ga voor 4,5. Waarom? Omdat ik deze muziek zo ontzettend mooi vind. Typisch een voorbeeld van filmmuziek die op zichzelf staat, zo goed uitgevoerd dat de film er niet perse voor nodig is om het te waarderen. Je hoort toch wel aan de (vaak donkere) sfeer dat er een enge film achter zit. Maar het is echt prachtig, de melancholische klanken van de piano en de string synthesizer. Ach, je moet het gewoon zelf horen! Nadeel is wel: de cd is bijzonder moeilijk aan te komen. Hopelijk komt er een reissue over niet al te lange tijd....

Inderdaad een hele mooie plaat. Ken hem ook van Popdonder (Koos Zwart) waar het levensverhaal van Bouke verteld werd. Muziek is mooi, erg melancholiek, kan ook zonder beelden gedraaid worden. Cd is niet aan te komen, Ik heb intussen wel een aantal maal op vinyl, mijn eerste is grijsgedraaid.

avatar van Sax
Sax
Soms kan filmmuziek imporneren maar wanneer je de muziek later terug hoort, zonder filmbeelden, het effect eigenlijk weg is. Het 1 lijkt dan niet zonder het ander te kunnen. Terwijl dit album volledig op zich zelf staat en de film er vanzelf bij lijkt te ontstaan. Prachtig en tijdloos!