Chic - Risqué (1979)

R&B / Funk
Label: Atlantic

1. Good Times (8:09)
  2. A Warm Summer Night (6:10)
  3. My Feet Keep Dancing (6:37)
  4. My Forbidden Lover (4:39)
  5. Can't Stand to Love You (2:57)
  6. Will You Cry (When You Hear This Song) (4:06)
  7. What About Me (4:07)
avatar van musicfriek
Heerlijk album dit, pas nu helemaal beluisterd. Met nummers als o.a. A Warm Summer Night kan ik vrij weinig, Chic moet gewoon swingen zoals in Good Times (8 heerlijke minuten wat geen moment verveelt!) en My Forbidden Lover. Zeker een aanrader

Na hun geslaagde gelijknamige debuutalbum in 1977 en het sterke en succesvolle C'est Chic uit 1978, kwam Chic alweer een jaar later, in het discojaar 1979, met dit album Risqué. Zo snel alweer leek misschien een risico, maar niet voor deze band van Bernard Edwards en Nile Rodgers. Want ook deze plaat staat weer vol met overheerlijke disco funk songs, rijkelijk gevuld met heerlijke muzikale details. Er wordt wat meer gezongen dan op de voorgangers en de zangeressen Alfa Anderson en Lori Martin doen dat met verve.

De basis van de muziek blijft natuurlijk de echt fantastische bas van Edwards en het kenmerkende gitaarspel van Rodgers. En de strijkers zijn op Risqué echt geweldig. De ultieme Chic klassieker Good Times, wat mij betreft, opent het album met die geniale baslijn. De strijkers spelen verderop in het erg lekkere My Feet Keep Dancing een hoofdrol en My Forbidden Lover is natuurlijk ook weer een fijne hit van Chic. De hele plaat is verder gevuld met prima songs. Samen met C'est Chic is dit Risqué het beste wat Chic te bieden heeft.