Dinosaur Jr. - Dinosaur (1985)

Label: Homestead

1. Bulbs of Passion (4:16)
  2. Forget the Swan (5:09)
  3. Cats in a Bowl (3:36)
  8. Gargoyle (2:11)
  9. Severed Lips (4:02)
  10. Mountain Man (3:29)
  11. Quest (4:28)
  12. Does It Float [Live] * (3:53)
het is trouwens niet repui sion maar repulsion

verder vind ik deze plaat niet zo vet als de andere (terwijl dit toch de 'klassieker van dino jr zou moete zijn)

mountain man springt er toch echt uit met t vette 'geschreeuw'

avatar van itchy
kurtrip schreef:
het is trouwens niet repui sion maar repulsion

mountain man springt er toch echt uit met t vette 'geschreeuw'

You're Living All Over Me is DE dinosaur-klassieker, daar is iedereen het wel zo'n beetje over eens toch?[/quote]

Die, en ook zeker 'Bug' , van hetzelfde (hoge) niveau als You're Living All Over Me...

Zeker niet de Dinosaur Jr. klassieker.. Maar desalniettemin een erg goed album, en voor liefhebbers van de twee opvolgers een zeer welkome aanvulling !

Hoogtepunt wat mij betreft 'The Leper' wat een ongelofelijk goed nummer.... !!

Ook het nummer Forget The Swan is erg goed, gezongen door Lou Barlow, als ik dat weer hoor kan ik nauwelijks wachten tot de nieuwe Dinosaur Jr, waarop de 3 oorspronklijke leden weer op mee doen.... Ben erg benieuwd....!

avatar van Lexicon Devil
1,5
Misschien mis ik iets, misschien ben ik een van de enige die hier niet verblind wordt door de Dinosaur Jr romantiek. Ik ben een grote fan van de band maar vind dit album ronduit irriteren. De zang die klinkt als een varken dat levend geslacht wordt. Het geluid wat met een My First Sony lijkt te zijn opgenomen en de muziek die rammelt aan alle kanten. Nee, wat zijn de opvolgende 2 albums stukken beter. Het kleine verschil in gemiddelde begrijp ik daarom ook van geen kant.

avatar van Ducoz
IK vind eht een erg goeie cd, lekkere oude rock:D Ene, Dinosaur jr komt in juli naar NL, i'll Be There:D

Alleen vind ik does it float (live) een beetje een vreemde toevoeging voor de cd.. *5

avatar van jellorum
Heel erg rauw deze eersteling..volgens sommigen ondermaats maar de songs zijn wel degelijk aanwezig. Bulbs of Passion, Forget the Swan en The Leper zijn maar 3 voorbeeldjes van uitstekende nummers.
Meer dan het luisteren waard! Volume wel op 10 natuurlijk....

avatar van dj maus
Goede opmaat naar hun meesterlijke tweede plaat. Enkele missers, maar omdat het een debuutplaat is, kan ik ze dat vergeven.

Forget The Swan, Cats In A Bowl, The Leper, Gargoyle, Severed Lips. 5 nummers die amper met iets anders van een andere band te vergelijken zijn. Een heel klein beetje Husker Du misschien, maar voor de rest kan ik niks noemen.

avatar van mayhemblik
Prachtige rauwe plaat die ik toch elke drie maanden eens gedraaid moet hebben, ik kan ontzettend genieten van zijn stem en de vuige muziek.

avatar van frolunda
Best aardig debuut van dit Amerikaans trio maar nog lang niet zo goed als wat ze daarna uitbrachten.Een 3.

avatar van WesleyX16
Dit vind ik geweldig album. Ik heb later de CD gekocht. Had altijd een versie op zo'n MC. Maar helaas hebben al die tracks omgegooid. Ik begrijp niet wat daarvoor de reden is. Geef mij maar de originele volgorde.

avatar van Sander B.
Prachtig album en misschien inmiddels wel mijn favoriete Dinosaur Jr. album. Rauw en puur en wat is The Leper toch een geweldig nummer.