Lamb of God - Resolution (2012)

Label: Roadrunner

1. Straight for the Sun (2:26)
  2. Desolation (3:54)
  7. Barbarossa (1:35)
  8. Invictus (4:12)
  9. Cheated (2:35)
  10. Insurrection (4:51)
  11. Terminally Unique (4:21)
  12. To the End (3:49)
  13. Visitation (3:59)
  14. King Me (6:36)
avatar van Banjo
wow wat en bruut schijfje!
dit word mijn favoriet van de komende tijd het gaat gewoon los!
soms heeft het wel wat weg van High on fire...

4 sterren

avatar van Banjo
hoe zit het eigenlijk met de naam Lamb of god?
zijn ze voor het christendom?

avatar van Don Cappuccino
Banjo schreef:
hoe zit het eigenlijk met de naam Lamp of god?
zijn ze voor het christendom?

Nee, ze zijn voor de verlichting.

avatar van bennerd
Ze verkiezen theelampjes.

bennerd schreef:
Ze verkiezen theelampjes.

bericht verplaatst naar onzin hoek

wat rammelt Desolation heerlijk! met mooie opbouwende gitaar..
die stem is ook precies goed.

Mr.Bungle
Wat je bij veel metal bands ziet is dat ze langzaamaan de progressieve weg inslaan, tempo wordt gehalveerd, en de cleane zang komt vaker voor.
Wat is het toch lekker om dan LoG te horen, niks temporiseren , ja harder sneller en bruter dan.
Die overgang van 1 naar 2 daar bang je je nek toch mee aan gort, geweldig.
Randy Blythe is toch ook een ontieglijk goeie zanger, hij word alleen maar beter , je voelt dat hij meent wat hij zingt, klasse.
Absoluut een van de beste metalbands op deze globe.

avatar van Kondoro0614
Pfoe, en zo kan ook 'Lamb of God' niet op de eeuwige tour naar succes volgen en dat is wel te merken met 'Resolution' die ik bij vlagen super gaaf vond maar veelte lang. Tja, ik ben niet echt te spreken over 'Resolution' en dat ben ik nooit echt geweest, ik ben echter na wat afspeelbeurten toch aan het zoeken wat dit toch kan zijn. Ik zelf denk persoonlijk dat het album totaal niet bij het niveau komt wat 'Sacrament' en 'Wrath' bij mij wel haalden, en dan is dit toch wel een klapper in het gezicht.

'King Me' is een super gave track die van het gehele album er boven uit vond steken. En samen met 'Desolation' en 'Ghost Walking' vond ik dat de enige drie nummers die ik echt goed vond. De rest werd stukje bij stukje meer bijzaak. Ook de lengte speelde een beetje nadelig mee, het album duurt bijna een uur (mist één nummer van vier minuten) en dan word de zang van Blythe al gauw eentonig. Ondanks dat ik het een ontzettend goeie zanger vind, na een uur ben ik er wel een beetje klaar mee. Hun normale speelduur van veertig minuten vond ik soms al iets te lang maar, met bijna twintig minuten extra werd het voor mij te veel. Instrumenteel niets veel veranderd en de vonken spatten nog niet echt van het scherm, al is het natuurlijk niet hun slechtste plaat, ze hebben betere.

Voorlopige tussenstand:
01. Sacrament