Lamb of God - Resolution (2012)

Label: Roadrunner

1. Straight for the Sun (2:26)
  2. Desolation (3:54)
  7. Barbarossa (1:35)
  8. Invictus (4:12)
  9. Cheated (2:35)
  10. Insurrection (4:51)
  11. Terminally Unique (4:21)
  12. To the End (3:49)
  13. Visitation (3:59)
  14. King Me (6:36)
Bastiaan Prasath
Vertrouwde plaat. Niets commerciëler geworden, niets aan kracht of kwaliteit ingeboet, gewoon weer een lekker agressieve plaat met boze zang, hakkende drums en messcherpe riffs. Vreemde eend in de bijt is de epische afsluiter King Me, met operazangeres en strijkers. Niettemin een welkome en geslaagde afwisseling.

avatar van Don Cappuccino
Ik ben hier erg benieuwd naar, Wrath was namelijk een heel goed album. Er sluipen steeds meer Pantera-invloeden in hun muziek en ik hoop dat dat wel wat meer wordt. Maar ook niet zo erg als een band als Throwdown want dan is het gewoon niet leuk meer.

avatar van Don Cappuccino
Net voor de eerste keer gehoord en is inderdaad helemaal niks veranderd op de afsluiter na dan zoals Bastiaan Prasath het al zegt. Lamb Of God heeft een steeds groter publiek maar de muziek wordt er niet softer op. Ik heb zelfs het idee dat dit album nog net wat furieuzer is dan Wrath. De zang is echt geweldig en doet me af en toe echt heel erg aan Phil Anselmo van Pantera denken, de muziek trouwens ook. Dit soort album hoef ik niet 5 keer te luisteren om pas een beoordeling te geven. Het worden 4 sterren, Lamb Of God voldoet aan de verwachtingen.

avatar van bennerd
De eerste drie nummers beuken de tierelier uit alles wat Lamb of God de afgelopen tien jaar gemaakt heeft.

avatar van Ouroboros
bennerd schreef:
De eerste drie nummers beuken de tierelier uit alles wat de afgelopen tien jaar gemaakt heeft.

Nah, das niet waar hè. Ik vind 'Ashes' altijd nog hun beste plaat.

Anyway, album is dus nog nét geleaked in 2011 en heb er de afgelopen dagen non-stop naar geluisterd. Vind vooral de tweede helft van het album erg sterk, en 'King Me' is één van m´n favorieten van de nieuwe plaat. De band is er inderdaad absoluut niet softer of commerciëler op geworden en heeft zelfs wat subtiele veranderingen in de nummers doorgevoerd die het net even wat interessanter maken om naar te luisteren.

Wat ik ook mooi vind om te horen is hoe de strot van Randy zich maar blijft ontwikkelen. Die kerel heeft een ontzettend goede techniek en dat laat hij op dit album ook zeker horen. Ook Mark Morton is prominenter aanwezig, wat je natuurlijk terughoort in de vele gitaarsolo's die dit album rijk is.

Ik moet het album nog laten groeien maar denk dat ik hem toch wat beter ga vinden dan 'Wrath'.

avatar van Don Cappuccino
Ik lees nu weer ergens dat de gelekte versie een ruwe mix is. Ik vind hem eerlijk gezegd heerlijk klinken, tenminste niet van die overgeproduceerde zooi: drums die als drummachines klinken bijvoorbeeld. Gelukkig ook niet de irritante snaredrumsound van Wrath.

Deze is echt nog een stuk harder dan Wrath. Het doet me een beetje denken aan Pantera van Vulgar Display Of Power naar The Great Southern Trendkill (waar ik later ook nog een review schrijf), het werd veel bruter maar toch werd het album supergoed verkocht. Lamb Of God is eigenlijk wel een beetje de Pantera van deze tijd. Vette riffs met een southern feel eraan maar zeker geen kopie van die band.

avatar van knoltor
De leaks die ik tot nu toe heb gevonden klinken allemaal even beroerd. Het klinkt flink overstuurd, alsof alle meters in het rood staan. Dat is niet het geval bij de vooraf vrijgegeven track 'Ghost Walking', dus ik wacht nog even af tot er ook een goede versie te krijgen is.
Overigens ben ik ook nog zo'n ouderwetse gek die de cd gewoon gaat kopen als ie uit is. Want wat ik nu hoor in deze plaat is vooral herrie, maar wel goeie herrie

avatar van bennerd
Zonder de undergroundfreak te willen uithangen: als de plaat gaat gemastered worden zoals de voorgaande platen, dan ga ik de gelekte versie van nu beter vinden...

avatar van Don Cappuccino
Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde, bennerd.

Berichten verplaatst naar Lamb of God

avatar van Don Cappuccino
Nu is dan ook de afgewerkte versie op de mensheid losgelaten en eerlijk gezegd vind ik de rauwe versie lekkerder klinken. Die southern metal riffs komen er in de rauwe versie er veel vette uit en de drums zijn ook veel vetter, nu is die snaredrum weer vrij dun maar toch iets steviger dan Wrath. De nummers zijn erg sterk.

avatar van Metalhead88
Heb momenteel een rip te pakken van pakweg 7 weken oud, zou dat een ruwe mix kunnen zijn? Want ik wil eigenlijk ook zeer graag het onderscheid horen tussen de nieuwe release en de ruwe mix. Ben echt super enthousiast, groot fan van LOG.

Vond Wrath trouwens niet zo heel erg boeiend meer na verloop van tijd. Hoewel zeker geen slechte plaat, draai ik hun voorgaande albums toch vaker...met name die dynamiek in Sacrament, afgewisseld met de basale ruwe klanken in nummers als Ruin, echt geweldig.

EDIT: nvm, die versie van 7 weken is fake. Heb er nu eentje van 2.6 weken oud en eentje van een dag.

avatar van Don Cappuccino
Die van 7 weken oud is inderdaad de ruwe mix, die was beschikbaar op 31 december 2011. Gisteren is dan de complete versie losgelaten, die is makkelijk te vinden. Maar de ruwe mix vind ik beter.

Deze is veel beter dan Wrath, in Resolution zit meer variatie. Vooral in de zang, echt geweldig!

Metalhead88 schreef:

Die laatste is de goede. Die eerste was, zoals Don al zegt, een niet-gemasterde versie.

avatar van Metalhead88
Ik zit nu de versie te luisteren van 2,6 weken oud (256kbps), klinkt behoorlijk overstuurd, zoals Knoltor had gezegd, en er zijn hier en daar wat kleine verschillen in tracklengte met de zojuist gedownloade gemasterde versie. Maar het klinkt echt lekker rauw! Ik denk dat ik beide versies straks in mijn library laat staan.

Ik ben inmiddels aanbeland bij het nummer To The End, en ik ben het wel eens met Don, meer dynamiek, voller en GODDEAAMNN wat een stem heeft die gozer toch!

avatar van Metalhead88
Ben nu aan de gemasterde versie begonnen, hoewel de gitaren inderdaad iets meer 'uitgevlakt' lijken, krijg ik van de zieke bass toch wel een gigantische adrenaline-rush...

avatar van james_cameron
2012 is nog maar amper begonnen en nu dient één van de hoogtepunten van het jaar zich reeds aan. Beste album van de band tot nu toe, wat mij betreft, een geweldige aaneenschakeling van beukende en verpulverende metalsongs, heerlijk ruig en energiek op de plaat geknald. De missende schakel tussen Slayer en Pantera. Er zit geen misser tussen. Beste song vind ik Insurrection. Het moet gek lopen als de band hier niet groots mee door gaat breken.

avatar van Mr. Olaf
james_cameron schreef:

Klinkt goed! Aangezien ik nog een partij aan cd bonnen heb liggen, gaat deze er zeker komen!

avatar van Lau1986
Elke keer als ik een review lees over Lamb of God dan denk ik, gaaf! dat moet ik eens beluisteren, maar elke keer valt het dan toch weer tegen.
Het is niet dat de band niet kan spelen, want dat kunnen ze zeker wel, het is alleen dat het zo saai is. Het blijft wat monotoon. Vooral de zanger vind ik saai, en ook de riffs kunnen mij niet echt bekoren. Aardig, maar geen topper.

Lau1986 schreef:

Ik ben benieuwd welke vocalisten jij wel erg goed vind.

avatar van Lau1986
Verschillend, van heavy metal (Dio) tot brute death metal (Benighted). Deze zanger doet mij niks, veels te eentonig.

avatar van Metalhead88
Dio! Die staat sowieso in m'n top 5 rock/metalzangers!

Randy is met zijn stem in meerdere nummers op dit album bezig met laag grunten, hoog grunten, meerstemmig clean (Insurrection), verder wisselt hij regelmatig van tempo met zijn tekst. Ik heb het album nog niet vaak genoeg geluisterd om er wat verder op in te gaan, maar ik merk dat ik het lastig vind om het met je eens te zijn wat betreft eentonigheid...heb je het dan echt puur over (bijvoorbeeld) z'n lage/normale grunts?

avatar van Lau1986
Ik heb het gewoon puur over zijn zang in het algemeen. Misschien komt het omdat de nummers zo vol zitten, maar ik vind het saai en eentonig. Ik vind zelfs dat je zijn vocalen niet echt grunts kan noemen, dat kan veel lager. Maar daar gaat het mij verder niet om, ik vind hem gewoon geen geweldige zanger. Smaken verschillen denk ik?

bennerd schreef:

Grondig mee eens. Keihard. Hoop dat de rest van de plaat me ook zo gaat bevallen.

avatar van notsub
Dit lammetje ligt mij wat zwaar op de maag. De vorige CD klonk nog iets transparant, maar dit neigt me teveel naar een dicht gemetselde Pantera-wall of sound. De geforceerd heftige zang is te nadrukkelijk aanwezig en eist teveel van de aandacht op. Het is daardoor vermoeiende kost geworden. Qua hardheid is het indrukwekkend, maar ik had er meer van verwacht.

avatar van Ouroboros
Lau1986 schreef:

Dat het je smaak niet is kan ik nog inkomen, maar dit is wel degelijk een van de betere metalzangers. Son, I am dissapoint.

avatar van Lau1986
Dat kan jij wel vinden, ik ben het er niet mee eens

avatar van Dr.Pat
Blijft een agressieve cd. Op Fortarock waren ze echt lekker bezig en knal het allemaal nog net iets beter. Lekker om op af te reageren!

avatar van andnino
Ik vind deze cd over de gehele linie niet echt sterk. Er staan wat knallers op, bijvoorbeeld de eerste twee en Barbarossa. Verderop staan ook nog wat leuke nummers maar 56 minuten is echt te lang, de speelduur komt de agressie niet ten goede. 3*'tje

andnino schreef:

Hier haalde ik Barbarossa en Cheated door de war.