Lamb of God - Resolution (2012)

Label: Roadrunner

1. Straight for the Sun (2:26)
  2. Desolation (3:54)
  7. Barbarossa (1:35)
  8. Invictus (4:12)
  9. Cheated (2:35)
  10. Insurrection (4:51)
  11. Terminally Unique (4:21)
  12. To the End (3:49)
  13. Visitation (3:59)
  14. King Me (6:36)
avatar van james_cameron
2012 is nog maar amper begonnen en nu dient één van de hoogtepunten van het jaar zich reeds aan. Beste album van de band tot nu toe, wat mij betreft, een geweldige aaneenschakeling van beukende en verpulverende metalsongs, heerlijk ruig en energiek op de plaat geknald. De missende schakel tussen Slayer en Pantera. Er zit geen misser tussen. Beste song vind ik Insurrection. Het moet gek lopen als de band hier niet groots mee door gaat breken.

avatar van andnino
Ik vind deze cd over de gehele linie niet echt sterk. Er staan wat knallers op, bijvoorbeeld de eerste twee en Barbarossa. Verderop staan ook nog wat leuke nummers maar 56 minuten is echt te lang, de speelduur komt de agressie niet ten goede. 3*'tje

avatar van Banjo
wow wat en bruut schijfje!
dit word mijn favoriet van de komende tijd het gaat gewoon los!
soms heeft het wel wat weg van High on fire...

4 sterren

avatar van Kondoro0614
Pfoe, en zo kan ook 'Lamb of God' niet op de eeuwige tour naar succes volgen en dat is wel te merken met 'Resolution' die ik bij vlagen super gaaf vond maar veelte lang. Tja, ik ben niet echt te spreken over 'Resolution' en dat ben ik nooit echt geweest, ik ben echter na wat afspeelbeurten toch aan het zoeken wat dit toch kan zijn. Ik zelf denk persoonlijk dat het album totaal niet bij het niveau komt wat 'Sacrament' en 'Wrath' bij mij wel haalden, en dan is dit toch wel een klapper in het gezicht.

'King Me' is een super gave track die van het gehele album er boven uit vond steken. En samen met 'Desolation' en 'Ghost Walking' vond ik dat de enige drie nummers die ik echt goed vond. De rest werd stukje bij stukje meer bijzaak. Ook de lengte speelde een beetje nadelig mee, het album duurt bijna een uur (mist één nummer van vier minuten) en dan word de zang van Blythe al gauw eentonig. Ondanks dat ik het een ontzettend goeie zanger vind, na een uur ben ik er wel een beetje klaar mee. Hun normale speelduur van veertig minuten vond ik soms al iets te lang maar, met bijna twintig minuten extra werd het voor mij te veel. Instrumenteel niets veel veranderd en de vonken spatten nog niet echt van het scherm, al is het natuurlijk niet hun slechtste plaat, ze hebben betere.

Voorlopige tussenstand:
01. Sacrament