Alicia Keys - Songs in A Minor (2001)

R&B
Label: J

1. Piano & I (1:52)
  2. Girlfriend (3:34)
  3. How Come You Don't Call Me (3:57)
  4. Fallin' (3:30)
  5. Troubles (4:28)
  6. Rock Wit U (5:36)
  7. A Woman's Worth (5:03)
  8. Jane Doe (3:48)
  9. Goodbye (4:20)
  10. The Life (5:25)
  11. Mr. Man (4:09)

met Jimmy Cozier

12. Never Felt This Way (Interlude) (2:01)
  13. Butterflyz (4:08)
  14. Why Do I Feel So Sad (4:25)
  15. Caged Bird (Outro) (3:02)
  16. Lovin' U (3:49)
  17. Rear View Mirror * (4:06)
  18. Girlfriend [KrucialKeys Sista Girl Mix] * (3:27)
  19. Gangsta Lovin' * (3:59)

met Eve

20. Fallin' [Remix] * (4:18)

met Busta Rhymes en Rampage

21. A Woman's Worth [Remix] * (4:24)
  22. Butterflyz [Roger's Release Mix] * (3:54)
  23. Troubles [J-Jay & Chris Lum Bootleg Mix] * (4:24)
  24. How Come You Don't Call Me [Neptunes Remix] * (4:23)
  25. Fallin' [Ali Version] * (4:30)
  26. Moonlight Sonta / L'Interludio, Ambivalente / Ain't Misbehavin' [Unplugged] * (2:22)
  27. Goodbye [Unplugged] * (2:49)
  28. Never Felt This Way [Unplugged] * (45:00)
  29. Butterflyz [Unplugged] * (0:52)
  30. Caged Bird [Unplugged] * (2:03)
  31. I Got a Little Something for You [Unplugged] * (1:45)
  32. Someday We'll All Be Free [Unplugged] * (6:24)
totale tijdsduur: 1:03:07 (2:41:47)
Een geweldige zangeres en een zeer goede cd. Mooie teksten, mooie muziek.

avatar van starbright boy
Vind sommige nummers best mooi hoor (ken geen heel album), maar

A real woman/knows a real man/always comes first

is toch een beetje een raar stuk tekst.

De bekende zijn leuk, de andere echter niet zo. Heel veel hetzelfde in mijn oren, maar je moet er echt van houden. Maar voor mij hebben ze hetzelfde en dat spreekt me niet aan. 3,5

avatar van Jordy
Girlfriend, met die Ol' Dirty Bastard sampletjes, vind ik erg leuk. Jammer dat de single versie nét wat anders was.

Prima deluxe

avatar van george clinton
Alicia Keys is een van de geloofwaardigste en beste R'n'B-sterren van dit moment (heb het niet over Badu en Co want dat heet NuSoul) maar dat betekent nog niet dat het album daarom goed is. Een paar instant klassiekers worden afgewisseld door minder sterke songs. Wisselvallig, dat was mijn impressie ervan.

Improvision
is dit wel de juiste tracklist??

Improvision schreef:
is dit wel de juiste tracklist??

Ja, alleen van de een limited version, die remix tracks.

echt prachtig album, voor mij de beste rnb / soul zangeres dat er is
met dit debuut album toonde ze al dat ze succes ging hebben en kijk hoeveel examplaren a songs in a minor over de toonbank is gegaan, zegt toch al genoeg
verdient zeker een 5

aryan schreef:
Een geweldige zangeres en een zeer goede cd. Mooie teksten, mooie muziek.

Niets aan toe te voegen !

dollie
Leuke cd, r&b met een echte alicia-touch!

shappy1010
Geweldig getalenteerde en prachtige vrouw. Heb het genot gehad haar live te zien en dat was top. En dit komt van iemand die een grafhekel heeft aan (moderne) R&B.

avatar van Madonna
Toppertje deze ceedee, heerlijke nummers. Luister ik heel erg graag naar.

-4-

dollie
Ik vind dit haar beste album!

Mee eens natuurlijk; vond deze cd in een goedkopere winkel en heb hem gelijk gekocht. De 2e cd had ik al van haar, maar ik wist niet dat deze ook zo top zou zijn
Niets aan toe te voegen!

4.5 *

Heey,

The Diary van Alicia Keys had ik al, erg goed album alleen You Don't Know My Name had ze beter door de plee kunnen spoelen. Van dit album verbaasde het me dat het zo mooi was. Alicia staat namelijk bekent om haar 'bluestem' of hoe ze dat ook noemen en omdat het Songs In A Minor heette dacht ik dat het écht zo'n zeik-cd zou worden maar dat is me behoorlijk tegengevallen. Ik geef er een dikke 5,0.

Liefs Charlotteee

Charlotteee schreef:
alleen You Don't Know My Name had ze beter door de plee kunnen spoelen.

Verklaar u nader

meegevallen neem ik aan;)

avatar van Jochempie
1,5
Afschuwelijke en (Ok, ik moet erbij zeggen "Voor Mij") compleet emotieloze muziek. Het heeft helemaal niets.

Jochempie schreef:

Verklaar u nader?

Relax
Ik weet niet of het zijn mening is maar mijn mening staat als, je moet je in haar verplaatsen wat nogal moeilijk gaat als je een man bent.

Relax schreef:

Probeer het nog eens duidelijker te formuleren.

Vind dit toch haar beste album, De albums na deze zijn toch echt minder..
Alle nummers zijn lekker, hoef dus niet te skippe..
Alicia Keys is echt onwijs goed.. Heerlijke stem.. Mooie nummers.. Lekker meezingen , Haha..! Mr.Man is denk ik me favourite nummer.. Heerlijk!

avatar van FunkStar
Supergoede CD! Alicia Keys is weer eens wat anders dan al die Britneys en Christina's van tegenwoordig. Ze kan echt zingen en ook nog eens goed piano spelen en ze heeft veel van de liedjes zelf gearrangeerd en geschreven! Fallin', A Woman's Worth en de Prince cover, How Come You Don't Call Me zijn erg goed!

Ik vind deze album super! alleen een liedje vind ik minder: How come you don't call me , maar de rest vind ik goed Alicia Keys heeft een mooie stem om naar te luisteren,3*

FunkStar schreef:

Ben ik inderdaad met je eens dat Alicia een stuk beter presteerd dan Britney en Christina
Maar ik wist niet dat het nummer How come you don't cal me een cover was van Prince?:O
Ik hoop niet dat ik nu dommig overkom haha...:P

avatar van Niek
Veertje schreef:
Ik hoop niet dat ik nu dommig overkom haha...:P
Ik wist het ook niet

avatar van damage
A Woman's Worth is een zalig nummer !
lekkere bass

avatar van Rammetje*
Heb dit album erg veel gedraaid. Is tevens ook het beste album van Alicia Keys vind ik. De bekende hits als A Woman's Worth, How Come You Don't Call Me en Fallin' zijn natuurlijk helemaal geweldig. Maar Butterfliez, Rock With U en Why Do I Feel So Sad zijn ook prachtig gezongen!

Social_Mask
Fallin' is PRACHTIG! Haar beste nummer (van wat ik ken)..Moet mijn luiheid overwinnen, en dit eens gaan ''opzoeken''..