Audioslave - Out of Exile (2005)

Label: Interscope

1. Your Time Has Come (4:15)
  2. Out of Exile (4:50)
  3. Be Yourself (4:38)
  4. Doesn't Remind Me (4:15)
  5. Drown Me Slowly (3:53)
  6. Heavens Dead (4:36)
  7. The Worm (3:57)
  8. Man Or Animal (3:53)
  9. Yesterday to Tomorrow (4:33)
  10. Dandelion (4:37)
  11. #1 Zero (4:58)
  12. The Curse (5:09)
  13. Super Stupid * (3:27)
  14. Like a Stone [Live] * (4:22)
avatar van Thomzic
Een zéér goed te pruimen album Behoorlijk constant niveau met enkele uitschieters. Ik raak nergens in verveling, iets wat ik wel heb albums van Soundgarden. Gewoon een klein uur genieten!

Zeertjuh
Deze is iets minder als het eerste album van de mannen Maar blijft toch een lekker album

Joy
tis wel goed, maar het manco van audioslave is dat het bij mij wat zielloos overkomt

Zwak album, had er veel meer van verwacht. Lovende recensies, maar zijn toch wel onterecht. Zang en gitaar werken meer en meer op de zenuwen.

PriestMaiden
Net iets minder als het debuut maar hier staan ook knallers op. Zang en gitaarwerk zijn terug in orde, eerste helft van de plaat is wel sterker dan de tweede helft.

avatar van Cor
Cor
Nou, ik was niet kapot van het debuut, maar vind deze niet slechter. Een tikkie gevarieerder in het geluid. Maar mijn punt mbt Audioslave blijft staan. Te monotoon, te lange nummers. Nou ja, zie mijn post bij het debuut.

#1 Zero

avatar van frolunda
Sterke rockplaat die naar mijn idee toch wat onderschat is.......draai em' nog maar eens en misschien valt het kwartje.

avatar van Ronald5150
Na hun gelijknamige debuut komt Audioslave met het sterke "Out of Exile". Op "Out of Exile" krijg ik het gevoel dat de band beter op elkaar is ingespeeld dan ten tijde van het debuut. Dat maakt het debuut geen slechte plaat, integendeel zelfs. Toch vind ik "Out of Exile" beter klinken. Er is meer variatie. Niet alleen qua opbouw en structuur in de songs, maar ook bijvoorbeeld in het gitaarspel van Tom Morello. Hij maakt goed gebruik van de hard/zacht dynamiek en het is niet alleen maar een opeenvolging van allerlei trucs en effecten. Naast de nodige killer riffs komen toch ook weer inventieve solo's voorbij, maar ook de melodieen zijn uiterst sterk. Cornell is en blijft een van mijn favoriete rockzangers en dat laat hij op "Out of Exile" maar weer eens horen. Met name in de wat langzamere nummers als "Be Yourself" en "#1 Zero" gaat zijn stem door merg en been. Naast Morello en Cornell is de ritmesectie bijzonder sterk. Funkend en groovend zou ik bijna willen zeg. "Out of Exile" is heerlijk album van een band die duidelijk is gegroeid ten opzichte van hun debuut. Wat mij betreft toch jammer dat hierna nog maar een album zou volgen.

avatar van Shelter
Volledig eens met Ronald, op de een of andere manier lijkt de band op deze plaat echt goed op elkaar ingespeeld zonder heel glad te klinken.
Be Yourself klinkt vooral heel gemeend, waardoor het geen gladde pop song wordt. Vooral het begin is erg mooi gedaan met de rustige opbouw, als die drum erin komt is het mee slaan met je hand op de knie een must