Audioslave - Out of Exile (2005)

Label: Interscope

1. Your Time Has Come (4:15)
  2. Out of Exile (4:50)
  3. Be Yourself (4:38)
  4. Doesn't Remind Me (4:15)
  5. Drown Me Slowly (3:53)
  6. Heavens Dead (4:36)
  7. The Worm (3:57)
  8. Man Or Animal (3:53)
  9. Yesterday to Tomorrow (4:33)
  10. Dandelion (4:37)
  11. #1 Zero (4:58)
  12. The Curse (5:09)
  13. Super Stupid * (3:27)
  14. Like a Stone [Live] * (4:22)
avatar van vanh
Vandaag deze aangeschaft na lezen van een weergaloze recensie. Nou ik moet zeggen.......volkomen terecht. Prima rockplaat. Aanrader!!!

avatar van Agony
ik ben benieuwd naar de recensie? waar heb je die gelezen?

vanh schreef:

Het is niet een album dat afgekraakt hoeft te worden, maar echt laaient enthousiast kan een beetje recensent toch niet zijn. Cornell's teksten zijn relatief slecht (een slechte Cornell verslaat het gros nog steeds) en de deuntjes spetteren nergens. Het is een echte recht-toe-recht-aan rockplaat. Niets bijzonders.

Chris: Ga gewoon een opvolger van Euphoria Morning maken!

avatar van Agony
Recensie die ik voor een andere site heb geschreven:

Dat audioslave een mix is van Chris Cornell (Ex-soundgarden) en de bandleden van Rage against the Machine (minus Zack) weet nu iedereen wel zo’n beetje. Dus daar ga ik het maar niet al te lang over hebben. Wel wil ik even terug naar de vorige studioplaat; het debuut “Audioslave”. Deze plaat heeft erg lang nodig gehad voor deze me echt pakte, het deed me in het begin niet zoveel. Na diverse luisterbeurten belandde de schijf in de kast om er een hele tijd later pas weer uit te komen om herontdekt te worden. En wat voor ontdekking was dat: ineens bleek het één van de beste platen van 2002 te zijn. Wat zat ik toen in eerste instantie mis….

Dus nu de opvolger. De tweede plaat onder de naam Audioslave. Ik heb “Out of Exile” bij het uitkomen dus eerst maar eens ruimschoots de tijd te geven om te groeien. Op diverse plaatsen heb ik ‘m gedraaid; in de auto, in de huiskamer onderweg op mijn discman enz. enz. Ik kan maar tot één conclusie komen. De band heeft het geflikt om een CD te maken die nog beter is dan haar voorganger!

Zanger Chris Cornell klinkt gevarieerder dan voorheen. Hij zingt met heel veel gevoel, soms uiterst breekbaar, maar vaak ook vol soul en vooral met veel power. Er zijn maar weinig rockzangers die zich kunnen meten met deze vocale prestatie. Cornell wordt hierbij natuurlijk bijgestaan door uitstekende muzikanten; gitarist Tom Morello heeft een erg herkenbaar geluid. De hakkende puntige riffs zoals bij RatM zijn verleden tijd, maar toch hoor je altijd dat het Morello is die staat te spelen. Luister alleen al eens naar dat fantastisch gitaarloopje/riff van “Your Time had Come” waar dit album zo verpletterend mee begint.

Dit album staat vol met volwassen rocksongs, vaak door de ritmesectie voorzien van een “funky” basis, waarop Morello en Cornell kunnen excelleren. Tel hier nog eens de meer dan voortreffelijke productie bij op, waardoor de plaat klinkt als een klok en we hebben het over een meesterwerk in spé.

Het moge duidelijk zijn; ik ben razend enthousiast… Nu maar hopen dat ik over een jaar niet het tegenovergestelde gevoel heb dan bij het debuut. Ik kan het me ook bijna niet voorstellen…

hele dikke 5 sterren!!!!

Op de een of andere manier vind ik het steeds meer als de Peppers gaan klinken... Weet niet of dit puur door producer Rick Rubin komt

Degelijke plaat. Niet minder, maar zeker ook niet meer.

avatar van mathias
ik wacht af wat het geeft op rock werchter (eerst nog examens trouwens )

avatar van vanh
Luister deze cd maar es een paar keer! Hij wordt echt steeds beter. Vooral de eerste helft van de cd.

Ik vind het een goede CD, niet zoals RATM, maar oké. Voor mij blijft Rage echt HET, maar net als The Chemical Brothers is Audioslave muziek waar ik graag naar luister. (de laatste tijd meer dan RATM sorry Zack ) Zack zal voor mij meer betekenen dan Chris, maar oké Chris is al heel wat. Out of Exile heeft mijn niet meteen geboeid, het was vooral Be Yourself die me aansprak. Na een paar luisterbeurten (om Be Yourself te horen) begon ik de rest ook erg goed te vinden.
*Een 4,5 omdat ze goed zijn, maar net niet zo goed als RATM*

miloz
[quote]Alies schreef:
quote]

Bij mij ging het ook zo. Be yourself is een geweldig nummer. Daarna begon ik de hele cd te waarderen.

avatar van NERD
Oh mijn God, wat een lekker nummer is "Doesn't Remind Me". Be Yourself vond ik ook al heel goed aan te horen. Zal dit album snel eens helemaal moeten beluisteren.

Gezien de reacties hieronder moet ik het tweede album tijd gunnen. Ik ben nog niet geheel overtuigd tot nu toe. Lekker, maar niet bijzonder. Milder zelfs dan hun debuutalbum (jaja, ik weet het Agony). Ik moet het nog een tijdje laten rijpen in de kast, af en toe een keer of 2 draaien, terug in de kast, hetzelfde ritueel. Wie weet wordt het plaatje nog een juweel van een album. Naar mate het album vordert lijkt het beter te worden (Drown me slowly). Tot nu toe een mager 3.0, maar zoals gezegd, het moet nog rijpen...

avatar van SiSsY bOY
Audioslave - Audioslave was toch echt beter in mijn optiek. Maar Out of exile is ook niet mis.! Ik vind alleen dat dit album iets meer afgeraffeld klinkt, de gitaar riffs gaan niet lekker samen met de zang. Maar aan de andere kant staan er op deze plaat echt weer een aantal nummers die echt heel sterk zijn en wat een geweldige stem heeft mister Cornell. Dit is "Modern Hard Rock" zoals het zou moeten zijn.

avatar van Ralph_Mennes
Gewoon sterk album van Audioslave, ik ben niet zo gecharmeerd van Cornell..ik ben een van de weinigen geloof ik, maar op dit album vind ik echt dat zijn stem en de muziek 1 zijn geworden, dat waardeer ik, 4* van mij voor audioslave

Heb zojuist besloten dan #1 zero op mijn begrafenis gedraaid gaat worden; wat een geweldig nummer is dat!!

EddieV schreef:

Wanneer is dat? Zet ik het alvast even in mijn agenda.

Je bent wel een wonderlijk figuur trouwens. 4 Pearl Jam platen in je top tien EN een Creed plaat. Om maar weer eens als een 60's robot te klinken:

Does... Not... Compute.

avatar van Klumpie
42 schreef:

Wanneer is dat? Zet ik het alvast even in mijn agenda.

Does... Not... Compute.

Niet iedereen haat Creed...

Maar dit album is iets minder dan de voorganger, maar het is nog steeds een fijne plaat om naar te luisteren. Vooral live waren de uitvoeringen erg goed.

avatar van dislexie
ik best een fan van audioslave maar deze review is echt humor over out of Exile: De Review

aidoo
Gewoon lekkere hard rock zonder moeilijk te doen.

"Man or animal, I don’t care at all
Find the antidote underneath the dose
Man or animal, obedient—
out of control!
" Yeah, vind ik ook

avatar van Marb
Out of Exile is een half om half plaat. Hoewel de nummers lekker RATM/ Soundgarden-achtig klinken, was het debuutalbum toch een stuk harder dan Out of Exile. Nummers als Be yourself, The Worm, en Man or animal klinken lekker, maar zorgen er niet voor dat je de cd keer op keer blijft beluisteren.

Er rest me trouwens een vraag: Ik heb met een aantal vrienden al een redelijke tijd een discussie omrent de albumhoes van out of exile. De ene partij zegt dat het een zee is, terwijl de andere partij [ik, mijn vriendin en nog een paar vrienden] zeggen dat het duinen bij een zware storm zijn. Wie weet het? Alvast bedankt !

aidoo
Ik zie er eerlijk gezegd gewoon de zee in.

avatar van dvdschaaf
Drown me slowly...

JWN
Niet zo'n hele goeie CD..
maar vind Be Yourself een absolute topper zodoende een 3.5!

avatar van Fatboyslim
Geweldige plaat, deze sound is heerlijk, vooral als je die van RATM ook lekker vind. Met toppers als Like A Stone kom je niets te kort. Zelf vind ik Man or Animal een van de betere van Audioslave. 4,5*

avatar van CTK
CTK
Be Yourself is zo een song die je door bepaalde momenten kan heen helpen.

De rest van het album is ook zeer goed te smaken

avatar van Joän
Be yourself is inderdaad een goed nummer met na ongeveer 2 min en 40 sec een waanzinnig stukje gitaarwerk.

Heavens Dead vind ik ook goed, het begint lekker relaxed, daarna word die iets steviger.

Your time has come vind ik persoonlijk de minste van het hele album. Word een beetje nerveus van dat nummer.

avatar van Pater-jan
Alle 4... stuk voor stuk geweldige muzikanten !!

avatar van FunkStar
Be Yourself is naar mijn mening het beste nummer van de CD!

avatar van Nicholas123
De beste cd van Audioslave. Er hangt een heerlijk laidback sfeertje over dit album heen. Het speelplezier spat van alle nummers af en het verveelt nergens. Stuk voor stuk sterke nummers. 4,5*

avatar van Shelter
Lekker album met mooie drive en goed gitaarwerk. Zanger is natuurlijk een klasse apart met eigen stemgeluid. Soundgarden was die goed nu vind ik het zelfs beter, omdat de muziek meer bij zijn stem past op een of andere manier.

Favorieten hier zijn; Your time has come, out of exile, Be yourself (waanzinnig nummer met mooie gitaarsolo en mooie tekst),doesnt remind me, yesterday to tomorrow.