Foo Fighters - In Your Honor (2005)

Label: RCA

5. Hell (1:57)
  6. Last Song (3:19)
  7. Free Me (4:39)
  8. Resolve (4:49)
  9. Deepest Blues Are Black (3:58)
  10. End over End (5:52)
  11. The Sign * (4:01)
  12. Still (5:13)
  13. What If I Do? (5:03)
  14. Miracle (3:30)
  15. Another Round (4:26)
  16. Friend of a Friend (3:13)
  17. Over and Out (5:16)
  18. On the Mend (4:32)
  19. Virginia Moon (3:49)

met Norah Jones

20. Cold Day in the Sun (3:21)
  21. Razor (4:53)

met Josh Homme

totale tijdsduur: 1:23:25 (1:27:26)
avatar van kaztor
Geweldige cd. Een zeer sterke terugkeer na het tegenvallende One X One. En ook een heel goed idee om het materiaal te scheiden.

avatar van beruk
'T zijn net smarties die cd's van de Foo Fighters. Net deze gekocht. Zit nauwelijks ontwikkeling in sinds hun debuut maar ik krijg er geen genoeg van! Volgaarne laat ik me weer onderdompelen in the wall of sound van Dave en zijn mannen!

avatar van mathias
Sinds wanneer zit er geen ontwikkeling in Smarties?

avatar van beruk
Ik bedoel de onversneden chokolade versie die bij iedere grootgrutter verkrijgbaar is.....

avatar van kaztor
Er zit wel degelijk ontwikkeling in Smarties.
Tegenwoordig heet het geen Smarties meer, maar M&M's en ze zijn soms zelfs vergezeld van een hazelnoot.

avatar van Ploppesteksel
Smarties en M&M's zijn 2 verschillende merken
Er zit inderdaad niet heel veel progressie in, wat mij niet stoort, het blijft lekkere rock onder aanvoering van een grote meneer.

black/bird
Ik vind die grote mijnheer met zijn veredelde voor-al-uw-feesten-en partijen band heel heel fake. En het klinkt niet eens goed.
Een keer live op lowlands gezien en dacht echt dat dit humor van de organisatie was. Gezien is een groot woord, de meeste vreet en zuipstands hadden meer mijn interesse.

avatar van Marty McFly
U is geen fan?

avatar van beruk
Ik wel en ik ben die pannekoeken en spare ribs en die ondermaats getapte biertjes allang zat! Foo Fighters nog lang niet!

avatar van Ploppesteksel
Het 1ste deel is fantastisch. Allemaal sterke nummers die we van Foo Fighters gewoon zijn (alleen Deepest Blues are Black vind ik maar redelijk), daarna 'valt het wat stil' maar is het nog steeds erg mooie muziek, zeker de 2 afsluiters & Friend of a Friend zijn de sterke nummers op de 2de CD.

Dikke 4*

Ik ga dit album maar is beluisteren, aangezien ik nog geen album van Foo Fighters heb En ik ken wel wat nummers van deze CD en die klinken lekker, dus.......

avatar van kaztor
Luister nu weer naar disc 1 (disc 2 komt uiteraard later!) en wat is dit toch een heerlijke plaat.... zucht

Dit is gewoon simpelweg TOPMUZIEK!

vondeich schreef:
Van mij hadden ze hem weg mogen laten.. CD 1 vind ik overigens wel een 4* waard, maar door CD 2 kom ik uit op een 3,5*

Nee, nee, nee... absoluut niet!!

Op de eerste cd komt alle opgekropte woede eruit, en daarna dompel je jezelf in een bad van rustige sfeerimpressies. Ik vind dat absoluut goed werken! Wat mij betreft mogen bands dat vaker gaan doen.

avatar van Tavve
Ik weet niet waarom, maar de tweede CD heb ik eigenlijk nog niet zoveel beluisterd. Niet dat die slecht is - verre van zelfs - maar om een of andere reden trekt die mij gewoon minder aan.

De eerste CD daarentegen zet ik heel geregeld op. Dat is trouwens een ideale wekplaat: eerst rustig wakker worden met die lange gitaarnoten, en een beetje later compleet hysterisch uit je bed springen en meeroepen met de AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH vlak na dat rustmomentje. Een mens krijgt meteen zin in zijn dag op die manier =D

Tavve schreef:

Dit is nou het voordeel van een cd-wisselaar: Voor mij klinkt het beiden bij elkaar als een geheel en voegt de 2de cd een extra dimensie toe.

avatar van FeNDeR
Goed album, ook de akoestische kant vind ik mooi. vooral het duet met Norah Jones, Virginia Moon is erg geslaagd.

WernerGSF
ik ken eigenlijk alleen CD 1, en die is zo fenomenaal goed
de eerste 9 nummers lopen allemaal in elkaar over

Nautilus schreef:
'Big Me' zit juist als liftmuziekje in de clip van 'Monkey Wrench'...

dat is Doll

Vind het album niet mis... maar ook niet echt iets meer.
Best Of You vind ik wel fantastisch...

Empyrium
kaztor schreef:
Er zit wel degelijk ontwikkeling in Smarties.

Ik zie wel overeenkomsten met de Raider en Twix.

avatar van Nicholas123
Het beste en ook meest consistente album van de Foo Fighters. En dat is erg knap voor een dubbel album. Eigenlijk alleen maar toppers. 4,5 *

PriestMaiden
De eerste kant is lekker ruw. De tweede kant is rustig. Leuk idee van de Foo Fighters om zo'n dubbel album te maken. De eerste kant is erg top. Skin and Bones, het live album is ook een aanrader.

avatar van evil23
Sterke plaat van de Foo Fighters. Cd 1 Rockt lekker weg met een aantal erg goede songs. Op het tweede schijfje staan prachtige akoestische pareltjes. Een gouden zet deze dubbel cd.

Toch wel een van mijn favo CD"s. End over End en Deepest Blues Are Black zijn 2 geweldige nummers, zeer ondergewaardeerd. Sowieso is CD1 echt geniaal, en CD2 goed akoestisch, maar deze luister ik veel minder.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Toch maar goed dat ik weer eens mijn stemmen controleer, want ook deze plaat heb ik aardig grijs gedraaid en nog niet eens op gestemd!

Over deze plaat kan ik het volgende zeggen: de 2 cd verdeling pakt uitzonderlijk goed uit. Heb je zin in lekker rammuziek, dan gooi je schijf 1 in je speler en zit je met je vriendin op de bank en wil je toch Foo Fighters luisteren (terwijl je stiekem weet dat zij dat herrie vindt, maar zodat je achteraf toch kan zeggen dat je al de hele tijd Foo Fighters aan het luisteren bent) dan heb je altijd nog cd 2!

Kortom: de cd waar nog nooit relaties door zijn gesneuveld!

4.0*

avatar van koho
Mijn eerste kennismaking met Foo Fighters, 2 weken geleden. Grohl kende ik tot dan enkel van dat vorige bandje van hem; daar ik nooit (of althans niet gericht met gespitste oren) radio luister en niet bepaald de vinger op de pols van de hedendaagse muziek heb zitten, ken ik simpelweg helemaal niets van deze band, de hits zeggen me ook niks. Tsja, ik kom uit het 60s- en 70s kamp, muzikaal gezien - met af en toe een uitstapje naar deze tijd. En dus kwam ik via Nirvana op Foo. En dit vind ik een prima album. Misschien had ik het voor de afwisseling prettiger gevonden als CD1 en CD2 wat meer een mix was geweest, maar er valt ook wel wat te zeggen voor deze splitsing, hard/rustig. Op de "harde" CD gaan de constante uit-volle-borst vocalen van Grohl misschien wat vervelen, nummer na nummer, maar, moet zeggen, de rock die ze neerzetten is behoorlijk onweerstaanbaar, en de songs staan als een huis. Keihard de speakers uitknallen: prima!
CD2 moest ik wat meer laten groeien maar vind ik nu zeker heel genietbaar. Van de lading 90s/00s CDs die ik onlangs voorzichtig goedkoop aanschafte via Marktplaats is deze van Foo Fighters (plus eentje van Screaming Trees) favoriet. En zowaar mét oude bekende (voor mij dan) John Paul Jones op 2 nummers! ...
(Them Crooked Vultures staat dan ook op mijn verlanglijstje ...)
4****

avatar van tribaltyn
ik ken alleen disc1
maar ik geef toch gewoon schaamteloos mijn cijfer

resolve en deepest blues zijn de toppunten

End over End kan ik gewoon altijd luisteren, geweldig nummer. The Deepest Blues Are Black komt op een goede 2e plek.

tribaltyn schreef:
ik ken alleen disc1
maar ik geef toch gewoon schaamteloos mijn cijfer

avatar van JVT
JVT
de eerste cd vind ik geweldig! deze rockt er lekker, 4.5 voor deze!
2e cd vind ik zwaar overbodig en doet me niets, daar kan ik echt niet naar luisteren en deze extra cd haalt men gemiddelde dan ook omloog.
3.5 voor het gehele album!

avatar van AOVV
Het contrast tussen CD 1 en CD 2 is me net wat te groot, eigenlijk. Jammer, want wat ik hoor, klinkt toch allemaal niet slecht eigenlijk. Wat beter dan bijvoorbeeld 'One By One' of 'There Is Nothing Left To Lose'. Maar het plaatje duurt ook wat lang, eerlijk gezegd. Hier hadden ze echt een geweldige plaat van pakweg 40 à 50 minuten uit kunnen puren.