The Hickey Underworld - I'm Under The House, I'm Dying (2012)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Untitled (2:42)
  2. Whistling (2:33)
  3. Year of the Rat (3:40)
  4. Thierry (2:57)
  5. The Frog (3:43)
  6. Cold Embrace (4:57)
  7. Martian's Cave (5:04)
  8. Overfiend (2:53)
  9. Pure Hearts in Mud (4:23)
  10. Space Barrio (2:43)
  11. I'm Under the House, I'm Dying (4:32)
avatar van bone machine
bone machine (crew)
Nieuwe Hickey Underworld, geproduced door Das Pop, mixed by Dave Sardy.
Hier de eerste single!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Wat een verschrikkelijk lelijke hoes .

Nummer is wel gaaf.

spit.tsvnami
Hoes vind ik juist super

avatar van oruiz
zin in de 12e in Paradiso. Eerste plaat heb ik echt ontzettend vaak geluisterd toentertijd en dat doe ik vandaag de dag eigenlijk nog steeds. Ben benieuwd naar dit nieuwe album

avatar van arcade monkeys
Hier ben ik wel benieuwd naar

avatar van The Eraser
Cold Embrace Zit nu op de helft van de plaat en ze flikken het hem toch weer hoor! Geen grote stijlbreuk, gewoon weer stevig doorbeuken, maar altijd met een goede melodie
Edit: al bij al toch iets minder hard dan zijn voorganger, vooral naar het einde toe wat meer rustpunten. Cold Embrace samen met titeltrack grootste knaller, hakt er stevig in zeg!

avatar van Chungking
Blijft voor mij nog steeds de boeiendste Belgische band momenteel. Echt een eigen geluid(smuur); geweldige combinatie van woede en songs.

Cold Embrace is idd top, de opener Untiteld en Whistling blijven ook hangen na een aantal luisterbeurten.

avatar van Mr T
Had hoge verwachtingen na hun debuut en ik word in ieder geval niet teleurgesteld. Ben heel blij met deze nieuwe. Wat komt er toch veel moois uit Belgie de afgelopen jaren

Voor nu 4*, maar dat zie ik eerder stijgen dan dalen met de tijd.

avatar van heavenmotel
4,5 op dit moment. Maar ga het nog een beetje tijd geven. Misschien nog een 5 maar vandaag gekocht......
We'll see

avatar van johanfcu
Het eerste album is geniaal, de eerste beoordelingen voorspellen weer veel goeds.

avatar van Chungking
Mr T schreef:

Voor nu 4*, maar dat zie ik eerder stijgen dan dalen met de tijd.

Ja ik vind het net als de vorige zo'n plaat die alleen maar beter wordt hoe meer je ernaar luistert.

Album heeft al zijn eigen Hitlerparodie trouwens (nog maar een...)
YouTube - Hitler on 'I'm Under The House, I'm Dying'

avatar van arcade monkeys
Een schitterend album, het begint met 2 fantastischen nummers, untitled en de prima single whistling. Daarna gaat het niveau niet meer naar beneden. Thierry, Cold Embrace, Overfiend en het titelnummers zijn ook bijzonder goeie nummers. Ik had hier lang op gewacht en hij stelt niet teleur.

Het enige minpunt is dat hij wat minder is dan het debuut maar die staat dan ook niet voor niets in mn top 10.

avatar van michaelSOAD
Ik vind deze toch een heel stuk minder dan hun debuut. Misschien nog iets vaker luisteren.

avatar van JVT
JVT
Lekker album! nog iets te vroeg voor een beoordeling maar die gaat zeker goed zijn. zeker Year of the rat klinkt zeer lekker.

avatar van Koston
Weer een erg vet en strak album van Belgisch meest snedige band!
Er is dezer keer iets meer plaats voor rustmomenten, en de sound klinkt wat gelikter. Maar dat stoort niet eerlijk gezegd. Ik hou er wel van als bands hun sound wat veranderen door de jaren heen

avatar van Don Broccoli
Die albumhoes is toch een beetje aftrappen met een 3-0 achterstand, maar hopelijk poetsen ze de schade weg.

Zo'n hoes nodigt wel uit tot illegaal downloaden, wat een gedrocht.

avatar van Kronos
Terwijl de hoes van hun debuut wel erg mooi was.

avatar van Don Broccoli
Maak je een grapje? Die vind ik bijna net zo lelijk.

vanson
Aardig album met een geluid dat bij vlagen doet denken aan de Pixies op hun hardst. Nu nog memorabele liedjes koppelen aan dat geluid.

avatar van Bartjeking
Heerlijk temperamentvolle muziek, een van de meest talentvolle bands die ik de laatste jaren heb mogen horen (helaas nog niet live). En dan is het inmiddels geen verassing meer dat de herkomst het mooie België is.
Het debuutalbum was en is nog steeds fantastisch om te horen en dan komt de altijd moeilijke (met name aangepraat door de media) tweede plaat. De hoge waardering van het debuutalbum door mijn persoon had deels te maken met een verrassingselement (immers een nieuwe band) en dat is nu dus weg (hence de moeilijkheid van een tweede plaat).

Maar ik vind dat we het aan deze jongens verplicht zijn om de muziek puur op de kwaliteit te beoordelen en op basis daarvan vind ik dit album gelijkwaardig aan het debuut. Heel erg goed dus en als er in de toekomst nog een tandje bij zou kunnen (ze zijn nog erg jong) dan kan het niet meer mis. Ze zullen misschien wel ooit de keus maken om voor het grote publiek te willen gaan, want ik denk dat dit niet aan iedereen besteed is. Het is toch weer een tikkie harder dan Triggerfinger.

Ik hoop dat ze die keus nooit gaan maken, maar dat ze gaan doen wat 'vanson' hierboven zegt: Memorabele liedjes koppelen aan dit harde geluid! 4*

avatar van thetinderstick
Gekocht n.a.v. een goed liveoptreden. Aardig plaatje, veel energie, maar de nummers zijn niet overal even sterk. 'the Frog' is mijn favoriet.

Year of the Rat en de title track, de afsluiter zijn fenomenaal.