The Rolling Stones - Hampton Coliseum (Live 1981) (2012)

Alternatieve titel: From the Vault – Hampton Coliseum [Live in 1981]

Label: Rolling Stones

1. Under My Thumb (5:04)
  2. When the Whip Comes Down (5:06)
  3. Let's Spend the Night Together (4:32)
  4. Shattered (4:50)
  5. Neighbours (4:23)
  6. Black Limousine (3:28)
  7. Just My Imagination (9:46)
  8. Twenty Flight Rock (1:47)
  9. Going to a Go Go (4:03)
  10. Let Me Go (5:25)
  11. Time Is on My Side (4:13)
  12. Beast of Burden (7:24)
  13. Waiting on a Friend (5:55)
  14. Let It Bleed (6:58)
  15. You Can't Always Get What You Want (9:35)
  16. Band Introductions (1:42)
  17. Little T & A (3:58)
  18. Tumbling Dice (4:48)
  19. She's So Cold (4:25)
  20. Hang Fire (2:40)
  21. Miss You (7:46)
  22. Honky Tonk Women (3:42)
  23. Brown Sugar (3:39)
  24. Start Me Up (5:06)
  25. Jumping Jack Flash (8:43)
  26. (I Can't Get No) Satisfaction (7:28)
avatar van Ducoz
De hoes is een soort van lelijk, op een mooie manier dan..
Past zeker bij de tijden die zouden aanbreken...
Mooie Set.

Rizz
Grappig dat jij dat ook vindt, ik vind hem ook lelijk op een mooie manier

avatar van Thunderball
Het was een van de tour posters in '81.

avatar van Thunderball
Fantastische nieuwe download van de Stones, die hier mee in 1 klap alle bootlegs van dit concert (incl. de Swingin' Pig box) wegvagen. Zo goed en helder heb je het nog nooit gehoord!

Het complete verjaardagsconcert van Keith in de best mogelijke geluidskwaliteit van het destijds allereerste rechtstreekse Pay per view TV concert op de Amerikaanse TV.

Pure rauwe rock'n'roll, dampend en smerig door je speakers de huiskamer in.

Definitieve live versies van oa Under my thumb, Just my imagination, Beast of Burden, Time is on my side, Honky tonk women en Start me up!

Integenstelling tot al die overgeproduceerde live albums op silvere schijfjes nu GEEN geknoei in de studio met overdubben etc, maar precies zoals het was.

Verplichte aanschaf voor iedere Stonesfan
en wanneer je je bootleg bij de vuilnis zet, stop Still life er dan ook maar bij, want DIT is DE ultieme toursouvenir van de '81 Tattoo you tour!

Het krijgt van mij dan ook -net als Brussels Affair- de volle mep: 5 sterren!

avatar van IntoMusic
Helemaal mee eens Thunderball. Ook voor mij de volle pond en deze tour (begin 80) heb ik altijd al gaaf gevonden. Vooral de nummers van Tattoo You spetteren uit je boxen van energie.

Ducoz schreef:
De hoes is een soort van lelijk, op een mooie manier dan..
Past zeker bij de tijden die zouden aanbreken...
Mooie Set.

Weet je soms of dit een origineel uitgebracht album is? Gek genoeg kom ik deze nergens tegen.

avatar van Ducoz
Het is helaas een download, welke je via de Stones site kan kopen.. helaas.

Stijn_Slayer
Als ik het goed begrijp zijn The Stones met een soort zelfde actie bezig als Neil Young met zijn Archives en Bob Dylan met zijn Bootleg Series, maar dan enkel live en als betaalde download?

Wel een mooi initiatief voor de fans en online kun je zoveel concerten plaatsen als je maar wilt. Zelf laat ik 't schieten, ben niet genoeg die-hard en ik koop alleen fysieke producten.

avatar van IntoMusic
Klopt Stijn en dit jaar volgen waarschijnlijk nog meer van dit soort liveregistraties. Wel jammer dat het ook niet in de winkel te koop is. Boekje en schijfje doet altijd net iets meer

avatar van IntoMusic
Bij Live in Texas '78 had Thunderball overigens al aangegeven dat er meerdere albums in 2012 voor download beschikbaar worden gesteld:

Oakland '69
L.A. '75
Hampton '81
Atlantic City '89
Miami '94

In 2011 was naast eerdergenoemd album ook al Brussels Affair uitgekomen. Dat wordt dus smullen geblazen, maar ben ik benieuwd naar de compleetheid. Atlantic City heb ik bijvoorbeeld in een 4-cd box in super kwaliteit. Afwachten dus....

avatar van kareltjemusic
Ducoz schreef:
Het is helaas een download, welke je via de Stones site kan kopen.. helaas.

Je kan je afvragen of het op deze manier wel een officiele release is.
En dan de vraag, hoe ga je het weer afdraaien.
Mijn top instalatie heeft weer geen mp3 aansluiting.
En om er dan eerst een CD-r van te branden is ook maar niets.

Nee ze moeten het maar op een echte cd , of beter nog op vinyl laten uitkomen.
Denk dat er genoeg animo voor zal zijn.

kareltjemusic schreef:
Je kan je afvragen of het op deze manier wel een officiele release is.

Dat is het zeker, want het komt van de Stones zelf af en het wordt ook officieel gecommuniceerd op diverse sites.
Een jaar geleden had ik hier ook nog moeite mee, maar inmiddels ben ik helemaal over op de digitale muziekwereld en ben ik zelfs al mijn cd's aan het digitaliseren. Stones gaat met z'n tijd mee en denk dat menig artiest nog zal gaan volgen.

avatar van Thunderball
Uiteraard is het een officiele release wanneer de Stones het zelf zo uitbrengen.
Meer en meer artiesten doen het op deze manier.

Overigens is het aan te raden om niet de MP3 versie, maar de FLAC download te kiezen, daar daar bij geen enkele kwaliteitsverlies zich voor doet.

Naast mijn eerder genoemde lijstje schijnt ook San Jose '99 van de No Security tour nog dit jaar zo uitgebracht te worden, misschien is dat zelfs wel de volgende download.

avatar van kareltjemusic
He, inderdaad hij staat op de rollings stones site.

Tja, dan zal ik toch om moeten om deze geweldige track-list in het bezit te krijgen.

avatar van Thunderball
Je hebt Brussels Affair toch niet gemist, he?
Die hebben ze een paar maanden geleden als eerste zo uitgebracht, maar je zult hem vast er ook al bij hebben zien staan, neem ik aan?

avatar van IntoMusic
Overigens volg ik The Stones ook op facebook en daar las ik zojuist het bericht: "Have you heard the Stones' latest bootleg yet?", refererend naar dit album. Dus dan is deze release een soort van officiële bootleg

Stijn_Slayer
kareltjemusic schreef:

Nee ze moeten het maar op een echte cd , of beter nog op vinyl laten uitkomen.
Denk dat er genoeg animo voor zal zijn.

Een platenmaatschappij (en distributeur) moet daar ook zin in hebben. Die gaan niet in korte tijd allemaal cd's verzorgen. Online kunnen ze zoveel ze zelf willen uitbrengen (= ook een gebaar naar de fans).

IntoMusic schreef:

Viel me ook op, maar ik denk dat ze het zo noemen, omdat ze nu telkens concerten uitbrengen, die al jaren als bootleg te krijgen waren.

avatar van Thunderball
De volgende download wordt L.A. Friday!!

Zie ook bij "discussie".

Ik zeg: TOP!

avatar van IntoMusic
Ik heb deze Hampton inmiddels grijsgedraaid, want wat een gave opname is dit zeg. Energie spat eraf en de versies zijn kortweg super te noemen. You can't always... blijft mijn all time favorite van hun en dit nummer is ervoor gemaakt om live te spelen. En dan natuurlijk Miss you: onevenaardbaar !

Deze staat nu ook op MM. Het betreft de 3LP/DVD/CD/Blu-ray/etc.etc.etc.:
The Rolling Stones - From the Vault – Hampton Coliseum (2014)

Maar volgens mij is het exact dezelfde release als deze officiële download in 2012 en moet 2014 eraf.

Ik heb net bericht gekregen van de crew en wat ik dacht klopte. Het is dezelfde release, alleen in een andere vorm. Er is een alternatieve titel: "From the Vault Hampton Coliseum" toegevoegd.

Ik verbaasde me altijd voor de - naar mijn bescheiden mening - belachelijk lage waardering van dit live album: The Rolling Stones - "Still Life" (1982)
Nu betreft dit hetzelfde concert, alleen op Hampton Coliseum horen we het complete concert. Dit keer is de waardering wel hoog. Ik snap het enorme verschil werkelijk niet. De heerlijke 'rock 'n roll sfeer', de prachtige uitvoering door the Stones in topvorm: ja, het blijft toch echt om dezelfde avond gaan.

Verschil is natuurlijk dat er nu een flink aantal nummers meer op staan. En daar zitten, vooral richting het einde, een paar prachtnummers tussen. Met name de uitvoering van Miss You is om door een ringetje te halen. En meestal ben ik niet zo'n fan van Jumpin' Jack Flash, maar deze versie mag er zijn zeg!
Echter, sommige extra songs zijn niet zo bijzonder (uitgevoerd), zoals één van mijn live favorieten You Can't Always Get What You Want en één van mijn favoriete singletjes Waiting On A Friend. Maar het blijft leuk om het hele concert nu te hebben, zeker op 3LP. En wat is LP3 on fire! Super gespeeld, super strak tempo: (veel) beter krijg je the Stones niet.

Ik eindig hetzelfde als bij mijn review bij Still Life:
Net als bij Love You Live geldt dat de sound van the Stones rommelig was in die tijd. Maar dat klinkt toch juist geweldig?! Je hoort de joints bij wijze van spreken door de speakers heen komen. Dit is beter dan de latere soms ietwat te gelikte optredens uit de jaren '90 en '00. Dit is pure rauwe eerlijke rock 'n roll. Veel beter krijg je het niet.

Dit is een schitterende release! Artwork is om door een ringetje te halen en het klinkt als een klok. Ik kijk nu al uit naar de volgende releases!

Terug naar december 1981. Mick kronkelt over het podium en zijn lippen zingen "Unda' ma thum'...", Keith probeert mee te zingen met "Time Is On My Side", maar het is zijn verjaardag, dus extra snuif. Charlie zucht, terwijl de Lippen "ya can't always git whatcha want" zingen. Veel onbekender werk, zoals "Just My Imagination", "Hang Fire" en "Let Me Go". Iemand rent het podium op, maar Keith slaat hem overhoop met zijn gitaar. Ballonnen bij "Satisfaction", zoals het hoort. Zelfs in 1981 al. "Let's Spend The Night Together", sist Mick. Voor deze keer, dan. Op volume 11.

west schreef:

Verschil is natuurlijk dat er nu een flink aantal nummers meer op staan.

Klopt niet helemaal. Op Still Life staan nummers van verschillende optredens, weliswaar een paar van Hampton (niet alleen van 18, maar ook 19 december), en verder van Chicago, Largo, Tempe (aka Phoenix) en New York.
Ook is het nadeel van Still Life dat bijna alle nummers stevig zijn ingekort wat gewoon erg zonde is, dus ik snap wel dat mensen deze complete Hampton stukken beter kunnen waarderen.

avatar van Thunderball
Ik heb van de week de Japanse Ward box ontvangen van deze Hampton.
Dit is werkelijk een prachtige versie en de beste die je hiervan kunt hebben:

je krijgt het concert op blu ray, 3 LP's, 4 cd's (op de laatste twee schijfjes krijg je de soundtrack versie, dus unedited incl intro en outro's), 2 T-shirts, een tourboek replica en fotokaarten. Mooier kan eigenlijk niet. Aanrader!

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Thunderball schreef:
Ik heb van de week de Japanse Ward box ontvangen van deze Hampton.
Dit is werkelijk een prachtige versie en de beste die je hiervan kunt hebben:

Als ik jouw berichten lees bij alle Stones albums van de laatste tijd, dan moet jouw budget de spuigaten uitlopen met al je speciale Japanse box dit en dat edities, haha.