Accept - Restless and Wild (1982)

West-Duitsland
Label: Brain

1. Fast as a Shark (3:48)
  2. Restless and Wild (4:11)
  3. Ahead of the Pack (3:24)
  4. Shake Your Heads (4:17)
  5. Neon Nights (6:03)
  6. Get Ready (3:41)
  7. Demon's Night (4:27)
  8. Flash Rockin' Man (4:28)
  9. Don't Go Stealing My Soul Away (3:15)
  10. Princess of the Dawn (6:15)
  11. Flash Rockin’ Man [Live] *
  12. Neon Nights [Live] *
avatar van AstroRocker
Begin jaren 80 kwam ik regelmatig bij de kapper waar iemand werkte die ook erg van metal en hardrock hield. Jaja, een kapper dus... zou je niet verwachten bij zulke types . Hij vertelde me dat ik zeker eens naar Accept moest luisteren, de ideale kruising tussen Priest en AC/DC.
Ik kocht deze lp. Geweldig wat in een intro met Fast as a Shark. Het nummer zou heel goed een blauwdruk kunnen zijn voor de toekomstige speed-metal.
De zang moest ik wel even aan wennen. De rasperige stem past evenwel prima bij de muziek.
De lp gaat verder met het prachtige Restless and Wild.
Daarna neemt het tempo iets af, maar blijft het algehele niveau prima. De plaat eindigd met het prachtige Princess of the Dawn.
Ik geef deze plaat 4 sterren.

Top hardrock product van UDO en zijn makkers. Zit perfect in ekaar. Zeer goed ritme duo (drums en bas) . Ik heb jaren de groep gevolgd en hun albums hakten er bij mij wel in. Een groot feest. (UDO doet het nu solo dunnetjes over

avatar van viking1
Geweldig album!
Heb hem nog op lp(picture disc)

Heb dit vroeger in mijn jeugd heel veel gedraaid!
Samen met judas pries,saxon,acdc,iron maiden,stormwitch,dio,vanhalen,scorpions...enz.

Dit voor mij een absolutie hardrock/metaal klassieker!
Prachtig jodel intro ha veel op deze nummers meegeblerd.
Good old metal tijden ha.
Mijn moeder zij vroeger als ik dit thuis keihard draaide wat n vreselijke herrie ha als jij ouder wordt gaat dat wel over ha maar helaas vindt dit nog steeds geweldig en draai nog met grote regelmaat deze hardrock en metal bands!

Mijn muziek smaak is door de jaren heen wel wat gevarieerder geworden.
Maar wat heavy metal op zijn tijd (brengt gezelligheid)gaat der wel in!
Stukje jeugsentiment!

avatar van lynyrd
Dit is een van de beste metal cd's uit de jaren '80 alleen al dat intro en dan fast as a shark er achter aan super van begin tot laatste nummer geweldig deze cd en Breaker zijn twee pareltjes in de metal scene daarna werd het allemaal wat minder helaas dat kwam waarschijnlijk doordat Accept tourde in die tijd met Judas Priest en pikten toen dingen op van Priest dat terwijl ze een eigen stijl hadden ontwikkelt, en die problemen onder elkaar...

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Elkeen heeft zijn beleving, elkeen heeft zijn mening, beide zijn altijd persoonlijk. Dit is mijn beleving bij dit album: een aantal absolute krakers in de vorm van Fast as a Shark, Neon Nights en Princess of the Dawn maar ook een aantal zwakke momenten in de vorm van Get Ready en Demon’s Night. Dat was mijn mening dertig jaren geleden bij dit album, onveranderd tot op de dag van vandaag. Nog altijd twijfel ik of mijn vier sterretjes niet een halfke te veel zijn, het zijn die drie krakers en het bekende nostalgiegevoel die toch voor een vier zorgen.

avatar van gigage
Hanneke Kappen was de presentatrice van het radio programma voor Hard rock en Metal en stelde in 1982 een top 15 (allertijden) samen uit de inzendingen. Daarin stond Fast as a shark verrassend hoog (was net nieuw) in de top 5 naast Motorhead, Iron Maiden (iron maiden) en Saxon (motorcycle man). De volgorde weet ik niet meer, helaas. Tja toen was er geen houden meer aan. Deze track blijft een klassieker, wat niet voor het hele album geldt, maar het klinkt nog wel lekker op zijn tijd.
De intro van Neon nights wil ik nog wel eens op vol volume herhalen (effe opnieuw en dan nog ietsje harder idem Lazy van Deep purple op Made in Japan)

avatar van Boermetkiespijn
Heftig hoor... Ben geen metalhead maar kan deze plaat erg waarderen! Vooral omdat het erg melodieus in elkaar steekt en daarmee geen simpel stampwerk is. Ben geen groot fan van de manier van zingen, maar daar was ik sneller dan verwacht aan gewend. Het snoeiharde gitaarwerk torent boven alles uit.

Favorieten zijn "Fast as a Shark" en "Ahead of the Pack".

Heb erg genoten van deze plaat! En dan te bedenken dat ik tot voor kort nooit van Accept had gehoord...

buizen
Deze jungs kunnen metalsolo's spelen zoals ze met twee gitaristen gespeeld horen te worden. Judas Priest heeft daar ook zo'n handje van.
Een geweldig album dat elke beginnend metalhead blind kan aanschaffen. Tweedehands volgens mij ook niet zo duur.

avatar van iggy
Fast as a Shark, Restles and Wild, Neon Knights, Flash Rockin' Man en het uiterst monotone maar op de een of andere manier meer dan uistekende Princess of the Dawn zijn op deze plaat mijn favorieten. De overige nummers komen behoorlijk afgezaagd bij mij binnen. Soms beginnen die nummers nog wel erg geinig. Om dan al snel te vervallen in behoorlijk niks zeggende nonsense. Het Priest achtige Shake Youre Heads bijv. Wat een vreselijk refrein zeg brrrr. Om maar te zwiegen over Get Ready en Don't go Stealin' My Soul Away pfffff.

avatar van Kondoro0614
Mijn eerste ontmoeting met Accept nadat ik gisteren geconfronteerd werd door één van mijn beste kameraden en tevens metal fan om eens naar deze band te luisteren. Ik heb zo even via Spotify naar hun top tien gekeken waar ik 'Princess of The Dawn' tegen kwam en toen wist ik het zeker, met dit album wou ik beginnen met Accept. Een toch erg vermakelijk albumpje waarin veel leuke maar soms ook erg kleine solo's in voor komt en waar ik gewoon lekker naar kan luisteren wanneer ik me even wat rustiger wil voelen. Prima album met veel chemie hebben deze Duitsers mij overgehaald wat meer naar hun werken te luisteren en dat ga ik ook zeker doen!