Porcupine Tree - Arriving Somewhere... (2007)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Revenant (3:04)
  2. Open Car (4:46)
  3. Blackest Eyes (4:41)
  4. Lazarus (4:06)
  5. Hatesong (9:14)
  6. Don't Hate Me (8:38)
  7. Mother and Child Divided (5:11)
  8. Buying New Soul (7:17)
  9. So Called Friend (4:55)
  10. Arriving Somewhere but Not Here (12:57)
  11. Heartattack in a Layby (4:07)
  12. Start of Something Beautiful (7:19)
  13. Halo (6:42)
  14. Sound of Muzak (5:14)
  15. Even Less (6:54)
  16. Trains (7:18)
  17. End Credits (Mother and Child Divided) (2:05)
avatar van notsub
Deze live registratie is geweldig. Geen ruimte voor echte oudjes, maar een mooi overzicht van waar de band toen voor stond. Het mooie uitgesponnen Hatesong, het altijd goede Arriving Somewhere But Not Here, het toegankelijke Halo en het rustpunt Don't Hate Me zijn mijn favorieten. Tijdens Trains breekt er een snaar en dat maakt deze uitvoering wat langer dan bedoeld.

Jav-
notsub schreef:
Dat die snaar breekt is juist ook wel weer grappig en heeft iets spontaans. Hij had mazzel met het moment waarop het gebeurde, maar springt er ook wel goed mee om. Mooie uitvoering verder, goed album (of eigenlijk DVD, maar goed dat is tegenwoordig allemaal om te zetten). De uitvoering van Halo op dit album is erg lekker.

nicoot
En bijna hadden we er Freebird bij...
Heerlijke live dvd, wist niet dat-ie op de site stond, maar inderdaad, audio en video kunnen tegenwoordig makkelijk omgezet worden. Live-registratie 'Anesthetize' is zo mogelijk nog beter, met een integrale uitvoering van FOABP en wél enkele oudjes. Heerlijk gewoon!

Het slotconcert van 'The Incident' tournee in Londen (waar ik bij was! ) hadden ze voor mijn part ook mogen uitbrengen op dvd/cd, die setlist is om van te smullen. Misschien wat van het goede te veel, maar toch, mij niet gelaten. Er komt later dit jaar trouwens een live dvd/bluray van SW's solotournee.

avatar van notsub
Het leukste van de DVD is na het snaarincident, als Trains opnieuw is ingezet. Dan gooit Richard Barbieri er een geluidje van een brekende snaar tussendoor en staat met een brede smile te genieten.

avatar van buso
is deze terug te vinden als cd? Ik heb de dvd, maar aangezien ik maar heel zelden dvd's draai, zou ik deze wel graag zien verschijnen als cd.

buso schreef:

De geremasterde 2CD / Blu-Ray verschijnt vrijdag.

avatar van glenn53
Het is een niet-geremasterde release.

avatar van legian
De sticker zegt toch echt:" 3 disc set Remastered by Steven Wilson". Blijkbaar heeft Wilson zelf al aangegeven dat het geen remaster is. Wel vreemd dat de sticker dan specifiek remaster aangeeft.

avatar van Gert P
Geluid moi maar camerawerk bagger

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik veerde vanochtend op toen ik erachter kwam dat deze liveplaat nu ook op Spotify is te beluisteren. Hopend op een Anesthetize deel II zette ik dus vol verwachting deze plaat op.

Snel kwam ik er achter dat de vergelijking met Anesthetize behoorlijk mank gaat. Dat het songmateriaal voor de release van Fear of a Blank Planet anders zou zijn was te verwachten, maar de matte manier waarop het fantastische songmateriaal door de band en de productie wordt gebracht is Porcupine Tree onwaardig. Waar Anesthetize een hele inclusieve sfeer creëert, alsware je ertussen staat op de eerste rij, lijkt het alsof je als luisteraar van Arriving Somewhere achterin de zaal tegen de geluidsbooth hangt. Het geluid is oké gemixt, maar de volledige concertervaring ontbreekt.

Een behoorlijke teleurstelling dus. Snel weer Anesthetize opzetten om deze te vergeten.