Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)

Label: Roadrunner

1. Fear of a Blank Planet (7:28)
  2. My Ashes (5:07)
  3. Anesthetize (17:42)

met Alex Lifeson

4. Sentimental (5:26)
  5. Way Out of Here (7:37)

met Robert Fripp

6. Sleep Together (7:28)
  7. Cheating the Polygraph * (7:10)
  8. Nil Recurring * (6:08)

met Robert Fripp

9. Normal * (7:09)
  10. What Happens Now? * (8:23)
avatar van Tav74
PT kondigt nieuw album en tour aan, dus je zet weer eens wat op.
Vandaag deze op de draaitafel. Een van de beste albums van PT, en in ieder geval het album dat mij qua stijl en sound toch het meest aanspreekt. Anesthetize is voor mij nog steeds het absolute hoogtepunt. Overigens vind ik Senimental ook geweldig, maar de oervesie (Normal op Nil Reccuring) is zo mogelijk nog veel beter.

avatar van Robje1968
Een lekkere CD en voor mij toch wel de beste van Porcupine Tree.

avatar van MarkS73
Jaren geleden eens wat van deze band geluisterd maar kwam er destijds niet echt in. Nu kom ik deze band zo vaak hier tegen dat ik dit album maar eens een kans heb gegeven, wat is dit mooi zeg. Geen idee of de rest ook zo goed is maar zo te zien heb ik nog een heel oeuvre om mij in te verdiepen...

avatar van Leptop
En zo te zien aan je recente stemmen ben je aardig op weg

avatar van MarkS73
Ik zit er inderdaad helemaal in, wat een band zeg. Raar dat dit mij al die jaren ontgaan is. Heb nu vijf albums gehad en het is eigenlijk allemaal geweldig.