Burial - Kindred (2012)

1. Kindred (11:26)
  2. Loner (7:28)
  3. Ashtray Wasp (11:44)
avatar van Cellulord
Dit is echt niets voor mij.
Gedurende de laatste paar maanden heb ik enkelle werken van Burial geprobeert maar het wil maar niet klikken. Zo op het eerste gehoor, en zeker op papier, zou het mij wel moeten liggen maar toch wil het niet aanslaan.
Deze is de eerste die ik volledig heb kunnen afluisteren maar het heeft moeite gekoste. De titeltrack begon goed en ik hoopte op een stijgende lijn. Maar neen hoor "Loner" vind ik een saai nummer. En dan was er "Ashtray Wasp" een veelbelovende titel en het begon ook wel lekker maar ik had er zeer snel genoeg van. Was het die boring beat of dat melodieuze Bjork-achtige piepstemmetje? Het nummer begon zelfs op mijn zenuwen te werken. En alhoewel experimenteel & free jazz twee van mijn fav. muziekstijlen zijn vond ik het hier echt rommelig, een zooitje zonder kop of staart dat nergens naartoe gaat.
Tja na 3 albums, waaronder hun laatste LP, weet ik nu zeker dat dit niet aan mij besteed is.