Lostprophets - Weapons (2012)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Bring 'Em Down (4:10)
  2. We Bring an Arsenal (3:26)
  3. Another Shot (4:08)
  4. Jesus Walks (4:35)
  5. A Song for Where I'm From (3:52)
  6. A Little Reminder That I'll Never Forget (4:17)
  7. Better Off Dead (3:37)
  8. Heart on Loan (4:08)
  9. Somedays (3:42)
  10. Can't Get Enough
  11. The Dead [Garage Sessions] * (3:34)
  12. Save Yourself [Garage Sessions] * (3:59)
  13. If You Don't Stand for Something You'll Fall for Anything [Garage Sessions] * (4:40)
  14. Another Shot [Demo] * (2:59)
  15. Bring 'Em Down [Russel Block Party Remix] * (3:45)
avatar van coldwarkids
Het lijkt exact op de hoes Liberation Transmission uit 2006, alleen net even een andere lettertype ondergephotoshoped

avatar van Maurice-FR
Ben benieuwd, tijdje niet geluisterd maar Beter Off Dead en Bring 'm Down klinken wel ok

avatar van permafrost
Als het 10 "bommetjes" zijn ben ik tevreden.

avatar van max95
"Better Off Dead" was een zieke track (vooral de 40 laatste seconden, wát een gitaargeweld zat daar op ), maar "Bring 'Em Down" wist mij minder te overtuigen, zowel de studio- als de liveversie.
Het ziet er naar uit dat dit weer een goed album gaat worden, hoop dat dit een beetje een mix wordt tussen de laatste drie albums. "Better Off Dead" zou volgens mij het beste gepast hebben op "The Betrayed", heeft beetje dezelfde donkere sfeer. Klinkt in ieder geval al erg goed. Wachten tot 2 april gaat naar mijn gevoel nog lang duren...

avatar van Joeri_000
Bring'em Down klinkt alvast heel lekker ... Hoorde het gister volgens mij bij rtl 7 tijdens de voetbalwedstrijden , lol ... gaaf dat ze nu wat sneller met een nieuw album komen..

avatar van Shinobi
Ik ben benieuwd, gaat weer knallen worden.

avatar van james_cameron
Net als het vorige album The Betrayed geen hoogvlieger, maar wel weer een aangename verzameling aanstekelijke rocksongs. Het meezing-gehalte is af en toe iets te hoog, wat mij betreft, en echt sterke songs ontbreken. Het is allemaal net iets te vrijblijvend en anoniem. Volgende keer mag het wel iets uitdagender en minder op veilig spelend.

avatar van Shinobi
Ik heb 'm ondertussen al een aantal keer beluisterd en het luistert op zich wel aardig weg, maar het is mij toch iets te poppy. Ik had graag hardere nummers gehoord, maar helaas.
Wel lachen dat ze The Dead erop hebben gezet bij de Limited Edition.

Nipt 4,0 sterren.

avatar van permafrost
Het luistert idd wel lekker weg maar niet één nummer blijft echt hangen. het lijkt ook allemaal wat te veel op elkaar wat mij betreft.

avatar van max95
Bijna 2 maanden na de release van het album moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met dit nieuwe Lostprophets album. Beste nummers: "Bring 'Em Down" (hoogtepunt), "Another Shot", "Better Off Dead" en "Somedays". Wauw, hoe die Luke Johnson zich uitleeft op de begintrack! Echt geniaal, een nummer waar de energie flink vanaf spat. Vind ook de bonustracks "If You Don't Stand For Something, You'll Fall For Anything" en "Weapons" ziekelijk geniaal. Vooral die snelle achtergrondzang bij die eerste. Wauw! Durf nu mijn stem een halfje te verhogen. Deze plaat is zeker weten beter dan The Betrayed naar mijn mening.

avatar van frolunda
Waar zijn de echt goede songs?Op de sterke opener na is het voor mij allemaal vrij inspiratieloze stadion rock.

avatar van EttaJamesBrown
Niet luisteren