Twisted Sister - Stay Hungry (1984)

Label: Atlantic

1. Stay Hungry (3:04)
  2. We're Not Gonna Take It (3:40)
  3. Burn in Hell (4:43)
  4. Horror-Teria a) Captain Howdy, b) Street Justice (7:44)
  5. I Wanna Rock (3:03)
  6. The Price (3:50)
  7. Don't Let Me Down (4:28)
  8. The Beast (3:29)
  9. S.M.F. (3:01)
avatar van Jeanicious
We're not gonna take it is toch wel één van de leukste meebrullers van deze foute pagina's in de rock geschiedenis ( misschien voelen een aantal mensen zich nu op hun teentjes getrapt maar What the heck, we're gonna burn in hell anyway ).

Twisted Sister is toch gewoon humor om te lachen.

leroy*
maffe lui goed muziek

avatar van Marb
Leuke plaat, vergeet vooral de klassieker I wanna Rock niet! Ook de clip blijft erg leuk XD

I wanna rock is echt een tof nummer, zo tof dat ze het ook in de spongebob film gebruikt hebben, een dikke 5 waard.

leroy*
glam rock is wel beetje gay

opzich best grappige muziek.
maar die zanger die is egt gewoon gek in de kop denk ik.

avatar van Epitaph
Deze muziek heeft de tand des tijds niet doorstaan, 't klinkt allemaal wel een beetje gedateerd.

avatar van Honkie
Coole, sok in de broek hardrock.

avatar van master-rens
Twisted Sister,
Iedere metalhead kent ze wel, maar bij de meesten blijft het toch wel bij ''I wanna rock'' en ''We're not gonna take it''.
Dit waren ook de eerste nummers die ik van ze kende, maar toen ik meer ging luisteren van de band ben ik begonnen met dit album.
Simpele, goedklinkende glam metal. (ik vind dit geen hardrock Honkie).
Het openingsnummer is erg goed, met een heel catchy refrein.
Vervolgens komt het o-zo bekende We're not gonna take it, blijft een leuk nummer.
Burn in hell is een leuk nummertje, maar wel erg simpel hoor.
I wanna rock is natuurlijk niet te missen op dit album, en het blijft leuk om schaamteloos mee te krijzen met het refrein.
Het rustige nummer The Price is verassendgenoeg erg leuk, ik zou Twisted Sister niet echt als eerste uitkiezen als band met goeie balads, maar wat is dit een super nummer.
De laatste drie nummers van deze plaat zijn ook prima nummers.
Niet zeer bijzonder, maar toch zijn ze vermakelijk om af en toe af te spelen en even lekker mee te zingen.
En wat is Dee Snider toch een topvent, als je terugkijkt naar de zaak waar die amerikaanse christenen gingen zeiken over de teksten van Twisted Sister en andere bands/artiesten waarbij Dee binnenkomt in de rechtszaal in zijn hedendaagse outfit en zomaar, tegen ieders verwachtingen in, zijn papiertje te voorschijn haalt en alles waar hij voor wordt aangeklaagd ontkracht, geweldig
Ik dwaal een beetje af nu, terug naar dit album.
Ik kan er verder weinig over kwijt, het is een sterk lekker album van deze glam band.
Wie zingt er nou niet mee als je ''I wanna rock'' hoort

avatar van Stijn_Slayer
Op zich steekt de muziek best degelijk in elkaar, maar:

leroy* schreef:
glam rock is wel beetje gay
en
Epitaph schreef:

Wat een non argumenten.
"Het is goede muziek, maar omdat iedere zogenaamd serieuze muziekliefhebber roept dat glam rock gay is, vind ik er ook niets aan."

Het gedateerde muziek argument heb ik ook nooit begrepen. Je kunt duidelijk horen dat het in een bepaald tijdvak is gemaakt. Dat zegt toch verder niets over de kwaliteit of genietbaarheid.

Maar goed, dat zijn discussies waar je nooit meer uitkomt.

Twisted Sister maakt lekker eenvoudige vol met cliché's doordrenkte US hardrock. Zo ook op Stay Hungry. Soms wat uitstapjes naar de metal. We're Not Gonna Take It is luchtig en Burn In Hell ligt wat zwaarder op de maag. Het belangrijkste pro is dat de band zichzelf ook niet heel erg serieus neemt. Het leverde ronduit geniale videoclips op en een handvol heerlijke meezingers.
Ik kan mij herinneren dat Horror Teria ook een soundtrack was van een hele slechte film waar Dee Snider een geschifte psychopaat speelde. Weet alleen de titel daar niet meer van.

avatar van master-rens
Edwynn schreef:

Dat klinkt interessant! Ik ga zoeken naar de titel

avatar van Epitaph
master-rens schreef:

Dat klinkt interessant! Ik ga zoeken naar de titel

Strangeland (1998), Dee Snider speelt ook Captain Howdy. Hij is trouwens ook de Writer credits op z'n naam staan. 4,5 op 10 bij de IMDb.

avatar van Edwynn
De song was er duidelijk eerder dan de film. Is de film dan gebaseerd op de song? Ook lees ik dat Dee Snider met Robert Englund een remake of een sequel aan het maken is.

avatar van judgepaddy
1,5
Een mooie (onbedoelde?) parodie op de jaren 80 hardrock.
De muziek vervalt van het ene cliché in het andere (teksten, de gitaar solo`s)
Vooral de video clips uit die tijd zijn hielarisch, vandaar dat ik de in een melige bui ff gepindakaast heb.
Ik gooi ze dadelijk, als ik alles gehoord heb, gelijk weer in de prullenbak, alleen We're Not Gonna Take It bewaar ik, die kan ik nog wel eens gebruiken in de kroeg waar ik werk.

avatar van bauer
De beste van Twisted Sister. Dit album boeit van begin tot eind.
De grootste knallers zijn Stay hungry, Burn in hell en Don't let me down. The price is een meesterlijke ballad.

avatar van Sinnerman
Samen met Can't Stop RnR voor mij de beste.... Burn In Hell is erg lekker! (live at Hammersmith is ook lekker)

TS maakt eigenlijk harde R n' R, de zanglijnen doen over het algemeen erg denken aan jaren '60 Rock n'Roll. Samen met af en toe behoorlijke raggende, ja zelfs hakkende, riffs, maakt dit het voor een vrij breed rockpubliek goed te verteren, denk ik.
Dee Snider is ook nog eens behoorlijk charismatisch en vertolkt de nummers goed.

judgepaddy schreef:
Een mooie (onbedoelde?) parodie op de jaren 80 hardrock.

Hoezo parodie? De band stond aan de wieg van de jaren 80 hardrock. Reeds in de jaren 70 combineerde Twisted Sister glamrock met Europese heavy metal.

PriestMaiden
Twisted Sister – Stay Hungry

Topplaatje uit de glam-metal tijd.

Album begint met de titeltrack en rockt.

We’re Not Gonna Take It: één van hun bekendste nummers en heeft een hoog ‘meezing’ refrein.

Burn in Hell: goede solo aan het begin. Eén van de hoogtepunten op dit schijfje.

Horror-teria bestaat uit twee delen: Captain Howdy en Street Justice. Leuk nummer, hoewel Street Justice wat te lang duurt naar mijn mening.

I Wanna Rock: Een soort ‘anthem’ van deze band. Typisch jaren ’80 meebruller.

The Price: Tijd voor een powerballad die overigens niet slecht klinkt.

Don’t Let Me Down: Iets teveel herhaling van de titel in het refrein.

The Beast: Heerlijke riff, goed nummer.

S.M.F.: Nogal een simpele afsluiter.

Leuke plaat dus, geen hoogvlieger. De band beschikt over de nodige humor en het typische foute jaren ’80 glam-metal imago maar het is wel een plaat die lekker wegluisterd.

avatar van Germ
Die clip van The Price
Hoeveel jaren 80 bands hebben wel niet zo'n clip van hun ballad gemaakt. Rondlopend backstage (vertraagd uiteraard), uitgeput in de limo zitten en vervolgens shots van schreeuwende fans....

dit is de eerste band die ik live heb gezien in 1984 met metallica
op "the hell on earth tour"in de stadsgehoorzaal in leiden.
Dit blijft voor mij een goede dierbare plaat met the beast als hoogtepunt.

avatar van hellboy123
Ik ben al langere tijd fan van twisted sister, en een paar weken terug heb ik ze eindelijk live kunnen zien op Graspop. Wat een optreden, wat een energie en wat blijft Dee toch een geweldige frontman!
Live kwamen uiteraard een groot aantal nummers van deze CD voorbij, toppers van de CD blijven voor mij toch wel de meezingers We're Not Gonna Take It en I Wanna Rock maar ook nummers als The Price en Burn in Hell zijn geweldige nummers.

avatar van B.Robertson
Burn in Hell blijf ik grote klasse vinden. Na een traag onheilspellend intro krijg je dan dat moment van stilte, waarop Dee Snider er ongegeneerd "Ýou're gonna burn in hell" uitbuldert. Mooie solo's ook in dat nummer. Daarna een ander hoogtepunt Horror-terria a) Captain Howdy b) Street Justice. Ooit wel eens kritiek over de hoes gelezen dat die smakeloos was, of iets dergelijks. Ik vind dat Dee Snider er wel stijlvol opstaat.

avatar van gigage
Twisted Sister -- We're Not Gonna Take it [Extended Version] OFFICIAL MUSIC VIDEO - YouTube
De vader van het gezin in de clip is dezelfde als de "sergeant te paard" in National lampoon animal house clip: Animal House (3/10) Movie CLIP - Only We Can Do That to Our Pledges (1978) HD - YouTube a pledge pin on your uniform!?

avatar van Raya
Als ik TS luister, kan ik een glimlach nooit onderdrukken. Dee heeft een prettig en uitzonderlijk stemgeluid. Hits als We're not gonna take it en I wanna rock kunnen me niet (meer) bekoren, maar verder staan er een aantal uitstekend opgebouwde songs (burn in hell, horror-teria) op. TS werd op een gegeven moment een persiflage van zichzelf, maar de heren doen het met een knipoog en op sympathieke wijze.

avatar van Lau1986
Deze plaat bevat natuurlijk het klassieke Twisted Sister nummer We're not gonna take it, maar gelukkig bied de plaat meer dan dit ene nummer. Het album is gewoon een goede plaat vol met hard rock nummers. Burn in Hell, Stay Hungry The Beast etc mogen er allemaal zijn. Ik blijf dit een heerlijke plaat vinden om lekker op te rocken.

avatar van gigage
Burn in Hell heeft echt zo'n heerlijke US power metal groove. Beetje een buitenbeentje van de plaat, beste song derhalve.

avatar van Karma_To_Burn
Waarom ik 4 sterren geef? Omdat dit album gewoon helemaal zo slecht nog niet is! Twisted Sister ziet er misschien fout uit (Beetje zoals Steel Panther tegenwoordig) Maar de muziek zit gewoon erg goed in elkaar! Dit is rock/hardrock/metal(welk label je erop wilt plakken) van een goed niveau en het album gaat er heerlijk in! Burn In Hell bijvoorbeeld, wat een classic!!!

avatar van vielip
Gek genoeg heb ik dit album altijd als één van hun mindere beschouwd. Grootste reden daarvoor is dat ik de productie op de één of andere manier maar matig vind. Daarnaast vind ik de 3 hits prima maar de overige nummers maar zo zo. Ik vergeet echter nooit dat Dee in 2001 solo op het Bang Your Head festival optrad en hij de nodige TS classics speelde. Als laatste natuurlijk We're not gonna take it. Man wat was me dat een feest zeg! Na afloop liep iedereen het terrein af, luid zingend; We're not gonna take it!! Het ging maar door en door. Tot op de camping aan toe. Daar bleef nog iedereen staan en zitten zingen. Memorabel moment dat ik nooit mer vergeet! Vanaf dat moment was wat mij betreft wel bewezen dat dat nummer een klassieker is. Niks meer niks minder.