Tool - Opiate (1992)

Label: Zoo

1. Sweat (3:47)
  2. Hush (2:48)
  3. Part of Me (3:17)
  4. Cold and Ugly [Live] (4:09)
  5. Jerk-Off [Live] (4:25)
  6. Opiate (6:08)
  7. The Gaping Lotus Experience (2:21)

avatar van jurado
ZAP! schreef:
Allicht beter.

De originele is al niet geweldig maar deze vind ik echt verschrikkelijk.

avatar van ZAP!
juradoDat kan ook, ik vind 'm beter te doen. Maar geweldig is wat anders.

avatar van Ernie
Niet zo eerlijk om te vergelijken maar ben echt wel onder de indruk van deze Opiate wat ik hoegenaamd niet ben van Fear Inoculum.
2 uitersten in hun discografie, dat weet ik, maar deze heeft eigenlijk alles wat ik mis op Fear Inoculum. Part of me kende ik nog niet Maar heb het wel live gezien vorige zomer en vond het direct een topper. Dat voelde ik niet echt met het nieuwe werk toen ze Descending en Invincible ten gehore brachten op datzelfde optreden. De stijlbreuk, beetje fout verwoord, zal me dus echt gewoon niet liggen.
De lange uitgesponnen stukken ontbreken dan wel op deze EP maar de songs staan er wel en het zangwerk is erg sterk en een mooie voorbode op al het moois dat nog ging komen. Ook muzikaal lekker hard en eigenlijk ontbreekt gewoon de opbouw die ze op Aenema en Lateralus erbij voegden. Enkel nog Salival te gaan nu