Camp Lo - Uptown Saturday Night (1997)

Label: Profile

1. Krystal Karrington (3:24)
  2. Luchini AKA This Is It (3:59)
  3. Park Joint (3:27)
  4. B-Side to Hollywood (3:46)

met Trugoy the Dove

5. Killin' Em Softly (3:43)
  6. Sparkle (3:39)
  7. Black Connection (4:06)
  8. Swing (2:50)

met Ish

9. Rockin' It AKA Spanish Harlem (3:37)
  10. Say Word (3:13)

met Jungle Brown

11. Negro League (3:23)

met Bones en Karachi R.A.W.

12. Nicky Barnes AKA It's Alright (3:13)

met Jungle Brown

13. Black Nostaljack (A.K.A. Come On) (4:12)
  14. Coolie High (4:00)
  15. Sparkle [Mr. Midnight Mix] (3:47)
avatar van BoordAppel
Lijkt me wel ja. Sonny Chiba is een levende martial arts legende.

tuktak
heerlijk album ,hoort zeker bij mijn hiphop classics collectie. vette stijl, lekkere flow met beats die juist wat afsteken tegenover deze rapflow. beats zijn echt gemaakt voor de achtergrond, zonder daadwerkelijk tot de achtergrond weggedrukt te worden. ik luister dit album niet heel vaak, maar elke keer als ik hem opzet (zoals nu) zit ik weer te genieten.

avatar van Psycholamp
Mooi cd'tje met lekkere nummers. Voor de afwisseling erg aangenaam.

avatar van Santo09
Classic!

prima cd!

avatar van Rene1979
Had hem voot 5 euro Luchini heeft een legendarische beat... Waar ken ik die nog meer van?

Edit.. Nicolay toch?

avatar van Rene1979
Rene1979 schreef:
Had hem voor 5 euro Luchini heeft een legendarische beat... Waar ken ik die nog meer van?

Edit.. Nicolay toch?

Ow nee Boris album.....

avatar van Shelter
Wel enige Camp Lo album die vet is, ik vind die anderen echt gaar.
Luchini is een echte classic die op iedere hiphop feest standaard in de dj set zit.

cover is een ripff van Marvin Gaye

avatar van Chrisseh
Ik zou het niet betitelen als 'rip off'.

RedLightCityBoy
Dat 2008 album van Sadat X is ook geinspireerd op die Marvin Gaye cover, maar zeker geen rip off inderdaad.

Klopt, het lijkt me gewoon een eerbetoon.

Mooi trouwens dat dit zo'n hoog gemiddelde heeft. Ik was destijds helemaal gek van Luchini, echt *zo'n* fantastisch nummer. Blijkbaar lag het niet aan mij, maar bestaat daar toch wel enige consensus over.

herman schreef:
Klopt, het lijkt me gewoon een eerbetoon.

het is echt een classic hoor...ieder feest weer hoor je die voorbij komen en gaat het publiek los.

Okay. Ik ken volgens mij niemand die van hiphop houdt, dus ik kom ook niet zo snel op dat soort feesten.

avatar van nega
Deze moet ik echt nog een keer heel goed luisteren, paar jaar terug had ik hem keer opgezet, maar toen vind ik het niets aan (Ben ondertussen ook vergeten wat voor sound het album heeft). Nu moet het wel te luisteren zijn voor mij. Ben benieuwd.

avatar van principal2000
Erg leuk en verfrissend, vrolijk album van de twee rappers die moeilijk te volgen zijn.

P-DawG
Luchini AKA This Is It en Coolie High zijn echt geniale nummers

Bovenstaande nummers vind ik wel het beste wat het album te bieden heeft maar de rest van het album is zeker niet onaardig. Ik kende dit album al een tijdje maar ik heb het nu eindelijk eens goed beluisterd en het was zeker de moeite waard

Ik begin met 4* maar dat kan nog hoger uitvallen.

avatar van MAS
MAS
Heb hem al een tijdje in mijn bezit maar ik luister dit pas sinds een paar dagen. Erg vet album met als hoogtepunt Luchini AKA This Is It. Dat nummer zet ik de hele tijd op repeat.

Chrisseh schreef:
Ik zou het niet betitelen als 'rip off'.

ja , ik heb me wat te sterk uitgedrukt.

Check de cover van Retaliation, Revenge & Get Back van Dat Nigga Daz anders, ook afgekeken van marvin.

avatar van Outblasty
Mijn eerste indruk is erg goed. Ik kende Luchini al langer maar dat is zeker niet het enige sterke nummer op dit album. Ga deze zeker vaker draaien de komende tijd.

Dit hele album is heerlijk... Kan het altijd blijven luisteren. Ik ga hun andere albums ook checken, maar ben bang dat ze zullen tegenvallen.

avatar van gweah
Dikke classic, wordt toch wat onderschat ben ik bang. Ik voel hun flows, stijl en beats als een malle. Ben in een keer weer terug in 1997, wat velen als een zwak hip hop jaar beschouwen (ben ik het niet helemaal mee eens), een van de laatste jaren die - afgezien van de Bad Boy rotzooi waar je toen mee doodgegooid werd - voor mij nog aanvoelden als mid 90's. De schifting commercieel-underground was toen nog niet zo groot als de jaren erna. Gek dat je verder eigenlijk weinig van deze jongens hoorde. Ook Ski is een producer waar hard op geslapen wordt.

avatar van Psycholamp
Niet onderschat, een 4 lijkt me toch een mooie score. Misschien wel onbekend, gezien het aantal stemmen.

avatar van gweah
Waarschijnlijk bedoel ik dat inderdaad!! Een 4 is op deze site zeker een nette score.

Spam hier (en bij een stuk of 20/30 andere albums) verwijderd.

avatar van Shelter
Ik vind het eigenlijk steeds meer lijken op People Under The Stairs.
Park Joint, Swing, B-side to Hollywood, Say Word (die beat en sample zijn echt head nodders) zijn mijn nieuwe favorieten na een overkill aan Luchini.
Alleen Negro League vind ik niet tof.

4,5* (vergeten te stemmen)

avatar van royals
Een verfrissend klinkend rapalbum. Ze hebben hun eigen stijl en het klinkt lekker in het gehoor. Vooral Luchini is een klassieker.

avatar van Dirruk
Enige hip hop album uit 1997 in mijn collectie. De opener hier is voor mij gelijk het hoogtepunt. Heerlijk moment als die kick erin komt. Er staan misschien 2 mindere nummers op maar voor de rest is het erg goed, en hij mag gerust in het lijstje van de 90's classics. Jammer (en ook wel merkwaardig) dat de heren op de volgende albums zo erg tegenvallen.

avatar van Willemsb
Voor de liefhebbers: dit duo staat vrijdag 16 maart in Eindhoven op het podium. Checken dus!

Camp Lo @ sociale dienst Tickets, vrij, 16 mrt. 2018 om 21:00 | Eventbrite

avatar van KILLERBEE99