Meat Loaf - Bat Out of Hell II (1993)

Alternatieve titel: Back into Hell

3,50

Label: MCA

1. I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) (12:00)

met Mrs. Loud
  2. Life Is a Lemon and I Want My Money Back (8:00)
  3. Rock and Roll Dreams Come Through (5:51)
  4. It Just Won't Quit (7:21)
  5. Out of the Frying Pan (And Into the Fire) (7:24)
  6. Objects in the Rear View Mirror May Appear Closer Than They Are (10:16)
  7. Wasted Youth (2:41)
  8. Everything Louder Than Everything Else (8:00)
  9. Good Girls Go to Heaven (Bad Girls Go Everywhere) (6:53)
  10. Back into Hell (2:46)
  11. Lost Boys and Golden Girls (4:29)
  12. Objects in the Rear View Mirror May Appear Closer Than They Are *
  13. I'd Do Anything for Love [But I Won't Do That) (Single Edit] *
  14. Rock and Roll Dreams Come Through [Radio Edit] *
  15. Life Is a Lemon and I Want My Money Back [Radio Edit] *
  16. Objects in the Rear View Mirror May Appear Closer Than They Are [Wild Bomb Mix] *
  17. I'd Do Anything for Love [But I Won't Do That) (Longer but Not as Long as the Album Version] *
  18. Life Is a Lemon and I Want My Money Back [Ty Cobb Edit] *
  19. Objects in the Rear View Mirror May Appear Closer Than They Are [Wild Car Mix] *
  20. Rock and Roll Dreams Come Through [Knute Rockne Edit] *
  21. Life Is a Lemon and I Want My Money Back [1998 Remix] *
47 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van stereo
geplaatst: 10 augustus 2010, 18:38 uur [permalink]
Of dit het beste album is van Meat;
ik weet het toch niet hoor...
Deze of Dead Ringer..

Al staan er wel prachtige nummers op met eindeloos lange titels:
*I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That)
*Rock and Roll Dreams Come Through
*Objects in the Rear View Mirror May Appear Closer Than They Are
*Out of the Frying Pan (And into the Fire)
en ga zo maar door...

Er staan veel nummers op die door al eens door Meneer Steinman zijn opgenomen voor zijn album Bad For Good (ook de moeite waard) die in een zekere zin (veel) beter zijn in de versie van Meat.

De eerste keer dat ik dit album hoorde; ondertussen al 5-6 jaar geleden, ik was toen een jaar of 10 vond ik er nu echt niks aan...

Waarom?

Ik denk dat ik als klein jongetje de nummers nog al erg lang vond (ik was toen erg aan van die oude popnummertjes als Life Is Life, Mamma Mia, Final Countdown ga zo maar door... ik hou er nu nog van maar ik kan al de iets minder poppy nummers ook waarderen),
zeker de intro's... ik zat dan voor de cd-speler constant op de doorspoelknop te drukken om dan toch maar die vervelende intro te skippen... gevolg was dat ik meestal enkel maar de helft van het liedje kende, van vele zelfs enkel het refrein of zelfs niks. 😜
I
Nu is dat toch wel een beetje veranderd ik kan hem al gewoon opleggen en uitluisteren 😄 en genieten van de prachtige nummers.

Ook leuk aan deze plaat (en Meat Loaf) zijn de fantastische (Kitchy) videoclipjes net mini films 😋

Minder dan 5 sterren geven zou niet eerlijk zijn in mijn geval 😄

avatar van <JJ>
geplaatst: 10 augustus 2010, 20:44 uur [permalink]
Ik geef toe, ik heb niet alles geluisterd met Meat Loaf uitgebracht heeft...
Maar wel genoeg om deze te beschouwen als één van de beste!

Jim Steinman songs kunnen trouwens ook goed vertolkt worden door Bonnie Tyler (Ja, Total Eclipse Of The Heart)!

Ik ben zelf nog maar 16 jaar, dus ben daar zogezegd niet echt mee opgegroeid... Luister het nu zo'n 2 jaar, (net als eerdergenoemde Final Countdown & Live is Life) en als je het dan bewust opzoekt, luister je automatisch het hele nummer... Soms is het jammer dat ik zo laat pas geboren ben 🙁, nu mis ik die momenten die ik bij andere gebruikers verneem...

Mini-films? Tsja, daar heb je ook wel de kans voor hè! Als je 10min aan clip moet vullen... Je kan er zelfs nog een leuke aftiteling in kwijt!

En die 5 ster?
Die stond eigenlijk gelijk al vast!
Ik kan niet eens minder geven; in dat geval moet ik alles wat ik slechter vind dan Meat verlagen, dan komen sommige albums diep in de min uit, dan geef ik een vertekend beeld van m'n muzieksmaak weer.... Nee, 5 ster is eerder nog te weinig voor dit geweldig staaltje bombastische musicalrock!

avatar van stereo
geplaatst: 10 augustus 2010, 21:03 uur [permalink]
Ik zelf ben nu 15 dus heb ik het ook allemaal niet mogen meemaken al had ik dat wel gewild. 🙁

Toen ik in het vierde leerjaar zat 6-7 jaar geleden, moesten we van onze juf een dansje (voor moedertjes dag) doen, onze jus had toen ook een liedje
Paradise by the Dashboard Light
ik was toen zot van dat liedje terwijl de rest van de klas dat maar een oud zage-liedje vond en daarmee is het allemaal begonnen

Een paar weken later keek ik eens in mijn vaders cd-kast en daar zat een cd:
Meat Loaf - Bat Out Of Hell ik heb hem toen uit de kast getrokken en direct in de cd-speler gestoken en de stereo volle bak.

Toen ik verder keek in de kast zag ik dat er nog van Meat stonden (waaronder deze) maar geen van hen kon tippen aan PbtDL of het zou I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) moeten geweest zijn.

Onlangs heb ik Bat Out Of Hell en Dead Ringer op Lp gekocht en naar de rest ben ik nog altijd op zoek 😛

geplaatst: 13 december 2010, 20:52 uur [permalink]
De beste uit de Bat out of Hell- reeks.

geplaatst: 14 juli 2011, 20:16 uur [permalink]
De comeback van Meat Loaf.Het zit allemaal gelikt in elkaar en heeft een hoge meezingfactor.
Het nadeel wat er aan kleeft is dat de nummers worden opgerekt tot tijden waarvan je op een gegeven moment gaat denken: is het nu nog niet klaar?Met wat meer compactheid had dit album hoger gescoord bij mij.Nu neigt het soms naar wat saai en uitrekken van de op zich prima tracks.

geplaatst: 5 augustus 2011, 00:10 uur [permalink]
Zelfs 5 jaar verder blijft dit het beste Meat album, ondanks dat het materiaal niet helemaal origineel is.

De nummers zijn lang maar het gevoel dat ze echt uitgerekt worden heb ik alleen bij Life is a lemon.

Objects is het mooiste nummer van het album

geplaatst: 5 augustus 2011, 19:06 uur [permalink]
Twinpeaks schreef:

Dat uitrekken vind ik prachtig. Als je goed luistert hoor je namelijk steeds weer wat nuanceverschillen in die herhalingen, zoals het toevoegen/ naar voren halen van diverse instrumenten of het toevoegen van extra backing vocals. Typisch Steinman, maar het maakt het wel een mooie muzikale ontdekkingsreis.

Tip: Luister ook deze of deze eens voor eerder versies van verschillende nummers op deze plaat.

avatar van <JJ>
geplaatst: 6 augustus 2011, 11:52 uur [permalink]
Inderdaad, zeker met het nummer 'Objects etc.' hoor je bij elk nieuw couplet een verschil. Het wordt telkens een stukje hoger getrokken richting een climax. (Meer instrumenten, hoger stemvolume etc.)

geplaatst: 16 augustus 2011, 19:16 uur [permalink]
Sjongejonge, ik besloot na Bat Out of Hell en Hang Cool Teddy Bear leuk gevonden te hebben eens in de discografie van Meat Loaf te duiken. Waar beter te beginnen dan bij Bat 2? Ik heb nauwelijks de eerste drie nummers gehoord of ik voel me al op mijn plaats. Heb verder de hele dag I'd Do Anything For Love in mijn hoofd gehad. Ik ben enthousiast naar de rest van het album.

geplaatst: 16 augustus 2011, 19:57 uur [permalink]
Neem maar van mij aan dat dat een feestje gaat worden; zeker als je de door jou genoemde albums ook goed vindt. Ik weet nog wel dat deze op mij bij de eerste luisterbeurt een verpletterende indruk maakte. Zo nu en dan zet ik hem nog wel eens op en dan is het genieten geblazen. Het is heerlijk over the top, maar het zit zo lekker in elkaar.

Enjoy!

geplaatst: 20 augustus 2011, 19:39 uur [permalink]
Het begint heel aardig, dit tweede deel van Bat out of Hell. Het openingsnummer is lekker magistraal en pakkend, de tweede wat bruter en de derde een regelrechte klassieker zoals alleen Steinman ze schrijft. Hierna wordt het echter een stuk moeizamer allemaal. "It Just Won't Quit" zegt eigenlijk precies wat het probleem is met de meeste nummers: ze houden maar niet op. Ze gaan veel te lang door en zo idioot goed zijn de melodieën nou ook weer niet altijd. Everything Louder Than Everything Else vind ik nog zeer de moeite waard, maar voor de rest loop ik helaas niet zo warm.

Toch jammer, ik had hoge verwachtingen van deze plaat. Voorlopig een 3***.

geplaatst: 20 augustus 2011, 19:40 uur [permalink]
En "Objects [...]" is ook nog alleraardigst.

geplaatst: 20 augustus 2011, 19:41 uur [permalink]
uffing schreef:

Jammer, maar ik zou het nog niet opgeven. Laat hem even liggen en gun hem na een tijdje weer een kans; wellicht dat ie dan ook bij jou gaat groeien.

avatar van Ronald5150
geplaatst: 13 april 2012, 21:55 uur [permalink]
Net als het eerste deel uit deze trilogie vind ik deze plaat maar matig. Het zal denk ik met mijn smaak te maken hebben, maar hier loop ik gewoon niet warm voor. Meat Loaf zet de bombastische lijn voort, dus gebrek aan consistentie valt hem niet te verwijten. Maar deze plaat trek ik nog minder dan het eerste deel. Ik stoor me vooral aan de lengte van de nummers. Normaalgesproken vind ik dat niet per definitie een probleem, maar bij het luisteren van deze nummers krijg ik het gevoel dat de songs expres zijn opgerekt, zonder een duidelijke richting. Op mij komt het over als vulling van de tijd. Meer kan ik er niet van maken. Gelukkig valt over smaak niet te twisten.

avatar van Heer Hendrik

geplaatst: 13 april 2012, 22:21 uur [permalink]
Als ik naar de eerste 2 nummers luister denk ik wel dat je een punt hebt. Die duren mij ook te lang. Bij de nummers 5 en 6 heb ik dat gevoel helemaal niet al duren die ook lang, maar die zitten erg goed in elkaar. Ik moet hem in zijn geheel nog eens beluisteren om er een wwrdering aan te geven. Binnenkort maar eens doen.....

avatar van Metalhead99
geplaatst: 9 september 2015, 17:16 uur [permalink]
Vroeger was ik altijd gefascineerd door deze LP van mijn vader. Nog steeds een geweldig artwork dat tot de verbeelding spreekt. De beste van de Bat Out of Hell trilogie als je het mij vraagt. Ja, de nummers worden soms wel heel erg uitgerekt, maar echt heel storend vind ik dat niet. Eigenlijk heb ik enkel bij het eerste nummer zoiets van: deze had hier en daar wel wat ingekort mogen worden.
Het blijft wel een heerlijk catchy nummer waarbij ik altijd de neiging krijg om de volumeknop om te draaien. Het intro is alleen zo lang: het duurt bijna 2 minuten totdat we Loaf's stem te horen krijgen.
Bij "Life is a Lemon..." heb ik daar dan weer geen last van. Ik vind dat gewoon een heerlijke rocker. Lekker gitaarwerk en wederom erg catchy. Dit laatste komt vaker terug in het album en is stiekem ook de kracht van deze plaat. De nummers blijven hangen en dat is iets dat je als artiest uiteraard voor elkaar wilt krijgen.
"Rock and Roll Dreams Come Through" is een heerlijke meezinger en met "It Just Won't Quit" bewijst Loaf weer eens dat hij bijna als geen ander emotie kan verwerken in zijn stemgeluid. Bij "Out of the Frying Pan..." krijg ik wederom de drang om het met mijn niet toonvaste stemgeluid mee te brullen. Echt een heerlijke "feel good" rocker.
"Objects in the Rear View Mirror..." is misschien wel mijn meest favoriete nummer van Loaf, in ieder geval zijn beste ballad. Wat een tekst en wat een emotie. Iedere weer kippenvel en af en toe stiekem een traantje als dit nummer voorbij komt. Ik heb hem helaas nooit echt live gezien, maar die live versies die op youtube staan. Oef, dan houd ik het al helemaal niet meer droog.
"Wasted Youth" is wel een vermakelijk intro van het wederom heerlijk catchy klinkende "Everything Louder Than Everything Else". Geweldig hoe ze hier inspringen op de '80s rock.
Door de sax aan het begin van "Good Girls Go to Heaven..." moest ik wederom even aan Springsteen denken, al is het Springsteen gehalte op deze plaat een stuk minder groot dan het eerste deel van de trilogie.
"Back Into Hell" is het enige nummer van de plaat waarvan ik vind dat ze die wel hadden mogen schrappen. Ik vind dit instrumentale vullertje van ruim 2,5 minuten nou niet zo interessant.
In "Lost Boys and Golden Girls" laat Loaf wederom horen dat hij heer en meester is van de (power)ballads. Ook dit nummer word weer prachtig gebracht. Het pianospel van Steinman en de combinatie van Loaf's stemgeluid is gewoon 👍.
Toffe klassieker.

avatar van Funky Bookie
geplaatst: 4 april 2016, 11:32 uur [permalink]
Bat II is wederom een heerlijk album. Jim Steinman heeft zijn geluid wat gemoderniseerd en de samenwerking met de zwaarlijvige held blijkt nog prima te werken.
I'do Anything... is inmiddels een Meat Loaf klassieker geworden, maar Objects is het beste nummer van dit album.
Ik vind het niet zo goed als deel 1, maar absoluut een heel goed album.