Melody Gardot - The Absence (2012)

Wereld / Jazz
Label: Decca

1. Mira (4:13)
  2. Amalia (3:00)
  3. So Long (3:46)
  4. So We Meet Again My Heartache (4:24)
  5. Lisboa (5:25)
  6. Impossible Love (3:46)
  7. If I Tell You I Love You I'm Lying (3:32)
  8. Goodbye (3:38)
  9. Se Voce Me Ama (4:52)
  10. My Heart Won't Have It Any Other Way (2:35)
  11. Iemanja (18:13)
avatar van erwinz
Heerlijk avontuurlijke plaat waarop Melody Gardot de jazz deels verruild voor invloeden uit de wereldmuziek. Net zo mooi als vroeger, wel een stuk zonniger.

Lees mijn volledige recensie op: De krenten uit de pop: Melody Gardot - The Absence - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Erwin

Lekkere cd, zeer geschikt voor het "lounge" gevoel.......Fijne zeer herkenbare stem heeft ze!

avatar van Broem
Melody Gardot laat op deze cd horen dat ze een vrouwelijke 'crooner' van formaat is. een leuke afwisselende cd met jazz en wereldmuziek. Haar stem is prachtig en de produktie puik in orde. Een prima aanvulling op een genre waar menig vrouwelijk artiest een plekje in de top probeert te bereiken. Dat lukt Melody aardig.

avatar van Thomas91
Zeer sterk album voor 's avonds... of in de zon. Wat jazzy, wat wereldinvloeden en gewoon fijne, toegankelijke, goede liedjes. Heerlijk.

avatar van Madjack71
Mevrouw Gardot beschikt over een zwoele zachte stem, die best een aantal mogelijkheden in zich herbergt. Helaas naar mijn smaak komt dat niet echt goed tot zijn recht op dit wat saaie maar degelijke album. Het is allemaal vakmanschap daar is niets mis mee, maar het ontbeerd voor mij wel wat aan dynamiek. Een beetje zoals de 'oude' Norah Jones of Madeleine Pyroux aardig, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Choconas
De Amerikaanse Melody Gardot werd op haar negentiende aangereden door een idioot die door rood reed. Die dag zette haar leven op z'n kop. Muziek maken werd haar therapie en een zonnebril beschermt haar constant tegen het felle zonlicht, waar ze sindsdien overgevoelig voor is. Voor haar derde album The absence deed ze inspiratie op in Brazilië, Argentinië, Uruguay, Portugal en Marokko. Het resultaat mag er wezen: een prachtig, werelds album, waardoor ik meteen weer zin krijg om op vakantie te gaan. Neem nu Mira: door het Braziliaanse ritme en de zonnige uitstraling krijg ik spontaan zin om het eerste vliegtuig naar Rio de Janeiro te pakken! Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het fabuleuze Lisboa, dat een prachtige ode is op de Portugese hoofdstad. Wat mij betreft is de wereldmuziek in de jazz van Gardot dan ook een verrijking!

avatar van R-Know
Amalia. Prachtige opname, hele cd wel maar dit is af. Alles staat ‘Los’.
Lekkere muziek. Het is nu 5 graden buiten, regen, maar de zon begint spontaan te schijnen.