Stan Getz & João Gilberto - Getz / Gilberto (1964)

Brazilië / Verenigde Staten
Jazz / Wereld
Label: Verve

1. The Girl from Ipanema (5:24)

met Astrud Gilberto

2. Doralice (2:46)
  3. Para Machuchar Meu Coração (5:05)
  4. Desafinado (4:15)
  5. Corcovado (Quiet Nights of Quiet Stars) (4:16)
  6. So Danço Samba (I Only Dance Samba) (3:45)
  7. O Grande Amor (5:27)
  8. Vivo Sonhando (Dreamer) (3:04)
  9. The Girl from Ipanema * (2:54)
  10. Corcovado (Quiet Nights of Quiet Stars) * (2:20)
avatar van SnelleSnake
Leuk jazzy plaatje. Het voordeel ervan is dat het zeer toegankelijk is en weinig mensen er iets op tegen zullen hebben. Ideaal plaatje dus als er volk over de vloer komt dat nogal gevoelig is voor alternatieve muziek.

avatar van Vinokourov
Poeh, wat een zouteloze, saaie stuff is dit. Er zit kraak noch smaak eraan. Het past nog enigszins als muzikaal behang in een of andere loungy quasi-classy restaurant, maar dat hoeft niet als een compliment opgevat te worden. Zo'n Girl of Ipanema is al meteen zo'n onnozele binnenkomer. Vervolgens draalt de plaat verder door met veel van hetzelfde. Het klinkt allemaal lieflijk mede door die vrouwenstem (Astrud Gilberto is haar naam) in een paar nummertjes, maar tegelijkertijd kan ik er niet zoveel mee.