Shadow Gallery - Room V (2005)

Label: Inside Out

1. Manhunt (2:10)
  2. Comfort Me (6:52)

met Laura Jaeger

3. The Andromeda Strain (6:46)
  4. Vow (8:28)
  5. Birth of a Daughter (2:41)
  6. Death of a Mother (2:15)
  7. Lamentia (1:04)
  8. Seven Years (3:38)

met Arjen Lucassen

9. Dark (1:03)
  10. Torn (8:24)
  11. The Archer of Ben Salem (7:28)
  12. Encrypted (8:02)
  13. Room V (7:44)
  14. Rain (8:59)
  15. Joe's Spotlight * (3:06)
  16. She Wants to Go Home * (2:40)
  17. Memories [Demo] * (1:59)
  18. Rain [Acoustic Version] * (5:53)
  19. Floydian Memories * (24:36)

met Mark Zonder, Arjen Lucassen en Jim Roberti

totale tijdsduur: 1:15:34 (1:53:48)
avatar van namsaap
Aan de productie is gelijk te horen dat de band van het Shrapnel-label naar InsideOut is verhuisd. Het geluid klinkt veel voller en dieper. In de tijd dat dit album uitkwam beleefde ik Room V weer een stap omhoog na het ietwat tegenvallende Legacy.

Nu ik beide albums teruggeluisterd heb moet ik bekennen dat ik aan Legacy misschien wel meer plezier heb beleeft dan aan dit album. Tuurlijk, dit album klinkt wat volwassener, professioneler, maar qua nummers en arrangementen is er op Legacy toch net wat meer te beleven.