Kim Wilde - Another Step (1986)

Label: MCA

1. You Keep Me Hangin' On (4:18)
  2. Hit Him (3:34)
  3. Another Step (Closer to You) (3:22)

met Junior

4. The Thrill of It (3:56)
  5. I've Got So Much Love (4:00)
  6. Victim [CD and MC Bonustrack] * (4:02)
  7. Schoolgirl (3:43)
  8. Say You Really Want Me (3:44)
  9. She Hasn't Got Time for You (4:19)
  10. Brothers (4:49)
  11. Missing (4:28)
  12. How Do You Want My Love (4:01)
  13. Don't Say Nothing's Changed (3:55)
  14. Songs About Love * (4:55)
  15. Loving You * (4:59)
  16. Hold Back * (3:59)
  17. Another Step [Closer to You) (7" Version] * (3:33)

met Junior

18. Say You Really Want Me [UK 7" Version] * (4:04)
  19. Schoolgirl [Head Master Mix] * (6:35)
  20. You Keep Me Hangin' On [W.C.H. Club Mix] * (6:27)
  21. You Keep Me Hangin' On [W.C.H. Mix] * (9:05)
  22. Another Step (Closer to You) [Extended Mix] * (5:54)

met Junior

23. Say You Really Want Me [Extended Version] * (6:35)
  24. Say You Really Want Me [The Video Remix] * (9:48)
  25. Say You Really Want Me [David Todd Remix] * (5:44)
  26. Say You Really Want Me [Radio Edit] * (5:10)
  27. Say You Really Want Me [Instrumental] * (4:22)
  28. Say You Really Want Me [US 7" Version] * (3:29)
  29. Say You Really Want Me [Urban Version] * (4:06)
  30. Megamix (You Keep Me Hangin' on / Another Step / Say You Really Want Me) * (8:06)
avatar van Peetmoeder
Op de A-kant de up-tempo's en op de B-side de rustigere nummers.
Victim staat niet op de originele lp: wel op de cd.
Eerste lp-hoes was een ingekleurde.

avatar van RobbyT
Zeer matig album. Zowat alle overige van haar albums zijn beter.

Mist de Engelse teenage rock 'n' wave sfeer van de eerste twee albums, die ik het beste vind.

Maar You Keep Me Hangin' On is sterk (nummer 1 in de US) en er staan een handvol aardige ballades op. Dit album is overduidelijk op de Amerikaanse markt gericht.

Another Step is een duet met broertje Wilde.

avatar van steven
heet ie echt Wilde Wilde?

Denk niet dat hij dat wilde.
Volgens mij Ricky, maar dat moet ik even opzoeken.

avatar van dazzler
Ik heb net de drie eerste albums van haar,
heruitgebracht op Cherry Pop Records in huis.

Blijkt dat beide opvolgers ook net uit zijn.

In tegenstelling tot wat sebas stelt is het nummer Another Step niet een duet met broer Ricki, maar een duet met zanger Junior Giscombe. Giscombe had onder de naam 'Junior' een solo-hitje met het nummer Mama Used To Say. Giscombe zong ook mee op het nummer Hey Mr Heartache (op Kim Wilde's volgende album: 'Close')

Aardig album tot en met het nummer Say You Really Want Me, daarna wordt het wat minder.

avatar van dazzler
Victim was een bonustrack die enkel op de cassette en de cd stond, niet op de lp.
Die correctie van mij werd weer ongedaan gemaakt. Laat ik het jullie bij deze weten.

Ook de hoes is volgens mij discutabel: de vinyl hoes was
net als die van de cd-remaster met stift ingekleurd, dacht ik.
Another step | Wilde Life - wilde-life.com

avatar van scorpio1211
sebas schreef:

Another Step is een duet met broertje Wilde.
another step word gezongen met de britse soulzanger Junior ook zingt ze mr heartache met deze britse soulzanger en Ricky is tevens de oudere broer van Kim!

Mooie plaat, zet ik nog regelmatig op. Na de rock/new wave beginperiode en de Eurodisco uitstap van Teases and Dares is dit een nieuwe evolutie in Kim Wilde's oeuvre, en een goeie vind ik.
Het album opent sterk met de cover You keep me Hangin'On, wereldhit van formaat en ook 30 jaar na datum nog een schitterend dansnummer. Volgen enkele leuke uptempo nummers, waarvan de singles Another Step en Schoolgirl eruit springen
De B kant begint nog redelijk snel met Say You really want Me, ook een single, om dan over te gaan in de mooie ballades Brother en vooral Missing, één van mijn favoriete nummers van Kim Wilde.
Sterk en onderschat album !

avatar van dazzler
De met stiften ingekleurde hoes is wel degelijk de originele UK vinyl hoes.
Ze werd hernomen door Cherry Pop voor de 2CD heruitgave met bonustracks.

Zeer zwak album vind ik ook. Maar wat is de opener geweldig. Zo hoort een popsingle te klinken. Daarom een krappe voldoende.