Kim Wilde - Another Step (1986)

Label: MCA

1. You Keep Me Hangin' On (4:18)
  2. Hit Him (3:34)
  3. Another Step (Closer to You) (3:22)

met Junior

4. The Thrill of It (3:56)
  5. I've Got So Much Love (4:00)
  6. Victim [CD and MC Bonustrack] * (4:02)
  7. Schoolgirl (3:43)
  8. Say You Really Want Me (3:44)
  9. She Hasn't Got Time for You (4:19)
  10. Brothers (4:49)
  11. Missing (4:28)
  12. How Do You Want My Love (4:01)
  13. Don't Say Nothing's Changed (3:55)
  14. Songs About Love * (4:55)
  15. Loving You * (4:59)
  16. Hold Back * (3:59)
  17. Another Step [Closer to You) (7" Version] * (3:33)

met Junior

18. Say You Really Want Me [UK 7" Version] * (4:04)
  19. Schoolgirl [Head Master Mix] * (6:35)
  20. You Keep Me Hangin' On [W.C.H. Club Mix] * (6:27)
  21. You Keep Me Hangin' On [W.C.H. Mix] * (9:05)
  22. Another Step (Closer to You) [Extended Mix] * (5:54)

met Junior

23. Say You Really Want Me [Extended Version] * (6:35)
  24. Say You Really Want Me [The Video Remix] * (9:48)
  25. Say You Really Want Me [David Todd Remix] * (5:44)
  26. Say You Really Want Me [Radio Edit] * (5:10)
  27. Say You Really Want Me [Instrumental] * (4:22)
  28. Say You Really Want Me [US 7" Version] * (3:29)
  29. Say You Really Want Me [Urban Version] * (4:06)
  30. Megamix (You Keep Me Hangin' on / Another Step / Say You Really Want Me) * (8:06)
avatar van scorpio1211
sebas schreef:
Mist de Engelse teenage rock 'n' wave sfeer van de eerste twee albums, die ik het beste vind.

Maar You Keep Me Hangin' On is sterk (nummer 1 in de US) en er staan een handvol aardige ballades op. Dit album is overduidelijk op de Amerikaanse markt gericht.

Another Step is een duet met broertje Wilde.
another step word gezongen met de britse soulzanger Junior ook zingt ze mr heartache met deze britse soulzanger en Ricky is tevens de oudere broer van Kim!

Mooie plaat, zet ik nog regelmatig op. Na de rock/new wave beginperiode en de Eurodisco uitstap van Teases and Dares is dit een nieuwe evolutie in Kim Wilde's oeuvre, en een goeie vind ik.
Het album opent sterk met de cover You keep me Hangin'On, wereldhit van formaat en ook 30 jaar na datum nog een schitterend dansnummer. Volgen enkele leuke uptempo nummers, waarvan de singles Another Step en Schoolgirl eruit springen
De B kant begint nog redelijk snel met Say You really want Me, ook een single, om dan over te gaan in de mooie ballades Brother en vooral Missing, één van mijn favoriete nummers van Kim Wilde.
Sterk en onderschat album !