Megadeth - Rust in Peace (1990)

Label: Capitol

1. Holy Wars...The Punishment Due (6:36)
  2. Hangar 18 (5:14)
  3. Take No Prisoners (3:28)
  4. Five Magics (5:42)
  5. Poison Was the Cure (2:58)
  6. Lucretia (3:58)
  7. Tornado of Souls (5:22)
  8. Dawn Patrol (1:50)
  9. Rust in Peace...Polaris (5:36)
  10. My Creation * (1:36)
  11. Rust in Peace...Polaris [Demo] * (5:25)
  12. Holy Wars...The Punishment Due [Demo] * (6:16)
  13. Take No Prisoners [Demo] * (3:23)
avatar van Edwynn
We hebben het er al vaak over gehad. Te vaak. Maar het blijft mij ook verbazen.

avatar van vielip
Hahaha ja precies! Ik dacht trouwens dat een tijdje geleden de originele opnames weer op spotify stonden? Of zouden komen. Niet dus?

avatar van jurado
vielip schreef:

Ze staan er alweer een tijdje op...gelukkig. Die remaster is niet om aan te horen, vreselijk.

avatar van ZAP!
Volgens mij heb ik geluk - de remaster nooit gehoord.

avatar van Kill_illuminati
Voor een goede live versie van Tornado of Souls wil zien. Dave Davidson (gitarist van Revocation) speelt de solo perfect.

avatar van SirPsychoSexy
Kill_illuminati schreef:
Vlekkeloze uitvoering inderdaad. Als middelmatige rockgitarist is dit voor mij de heilige graal om te kunnen spelen, erg knap om iemand dit zo loepzuiver te zien spelen, en dan nog in een live-setting waar geen re-take mogelijk is als je fouten maakt. (Even volledig terzijde trouwens: het zegt veel over dit rotjaar dat ik het al bizar vind om groepen mensen in een kleine ruimte samen te zien.)

avatar van Prog66
Het gitaarwerk op deze plaat is dik in orde, maar het oplepelen van de teksten (ik kan het met de beste wil van de wereld geen zingen noemen) vergalt het luisterplezier op een ongelooflijke manier.
Met een goeie zanger had deze plaat inderdaad een klassieker kunnen zijn, nu is het niet meer of minder dan een gemiste kans.

avatar van Kronos
Met een 'goeie zanger' zou het waarschijnlijk heel wat venijn verliezen. Of je van Mustaine's zang houdt of niet, Rust in Peace is een klassieker. En Megadeth wordt niet voor niks bij The Big Four gerekend.

avatar van milesdavisjr
Rust in Peace is inderdaad een klassieker, het instrumentale gedeelte zit dermate sterk in elkaar dat je Mustaine op de koop toeneemt. Als ik echter Dave Tornado of Souls hoor zingen kan ik nooit een lach onderdrukken, het zijn van die momenten dat ik denk waarom Dave. Dat neemt niet weg dat Rust in Peace een uitstekende plaat vormt.

avatar van Kronos
milesdavisjr schreef:

Beluister je de originele mix of de remix? Bij de remixen heb ik wel eens gehoord dat sommige partijen opnieuw zijn ingezongen maar niet goed.

avatar van Edwynn
Dat maakt zeker nogal verschil ja..

We weten natuurlijk allemaal dat Dave geen echte zanger is. Maar hij wint het altijd op karakter. Vaak vind ik dat veel belangrijker dan het kunnen halen van nootjes. Ik kan mij iets als Holy Wars dan ook niet voorstellen met een andere zanger. Mustaine spuugt de woorden daar uit als geen ander.

avatar van milesdavisjr
De remixen maar in de originele versie ben ik er ook niet tevreden over. Ben het wel met Edwynn eens, de zang van Mustaine heeft wel iets 'eigens', daarnaast zingt de man met venijn.

avatar van Prog66
Ik merk dat Mustaine me op Endgame en Thirteen minder irriteert.

Zou het dan aan de produktie/mix van RIP en PSBWB liggen?

avatar van gigage
Nou, ik denk ( weet zeker, zie live optredens) dat Dave niet meer in staat is om die hoge keelklanken van weleer te reproduceren. Dus op de latere albums heb je daar als luisteraar geen "last" meer van. Of andersom, verliest het wat venijn.