Megadeth - Rust in Peace (1990)

Label: Capitol

1. Holy Wars...The Punishment Due (6:36)
  2. Hangar 18 (5:14)
  3. Take No Prisoners (3:28)
  4. Five Magics (5:42)
  5. Poison Was the Cure (2:58)
  6. Lucretia (3:58)
  7. Tornado of Souls (5:22)
  8. Dawn Patrol (1:50)
  9. Rust in Peace...Polaris (5:36)
  10. My Creation * (1:36)
  11. Rust in Peace...Polaris [Demo] * (5:25)
  12. Holy Wars...The Punishment Due [Demo] * (6:16)
  13. Take No Prisoners [Demo] * (3:23)
avatar van Mssr Renard
Dan verschillen we daar in. Het is een review-site, waar je je voorkeuren mag weergeven. Als we ons gaan inhouden om kritiek te leveren op platen die we niet goed vinden of goed vinden klinken, waar is een review dan voor? Ik leg bijvoorbeeld uit (ook voor mijzelf) waarom ik Megadeth nooit zo fantastisch ga vinden als mijn collega's hier. En dat komt door de zangstem van Mustaine. Trouwens ik deel toch geen 1* uit omdat de drums me niet bevallen bij Metallica? Doe ik ook niet bij Megadeth om de zang.

Nee hoor, ik vind deze plaat verder prima.

1,5
Ik vind dit 3x niks, de kracht van de muziek gaat volledig ten onder aan de ronduit matige zanger. Niet om aan te horen, deze muziek.

avatar van milesdavisjr
Flitsende riffs, gillende solo's, inventief drumwerk en geweldige breaks. Rust in Peace blijft een voltreffer en is niet voor niks de boeken ingegaan als een van de beste (thrash)metalplaten ooit.
De zang van Mustaine kan mij ook gestolen worden, het hoort echter ook weer bij de sound van de band, ik heb er min of meer mee leren leven. Het staat je natuurlijk vrij om het niks te vinden. Ik blijf nog steeds genieten van dit schijfje.

Leonidas55 schreef:

Mocht je ooit door de matige zang (hét kenmerk van Megadeth) heenprikken, dan hoop ik voor je dat je beseft dat dit het beste trashmetalalbum is dat ooit is gemaakt.

Ik weet niet of er nog kaarten zijn voor 013, maar dan kan je het pas echt beoordelen.

Ik vind overigens de originele versie uit 1990 vele malen beter dan de 'remix' van later. Handen af van dit meesterwerk.

Omdat ik dit album toch echt wel superieur vind, opgehoogd naar 5*.

avatar van namsaap
Waverick schreef:

Mmmm, op plaat kan ik om de zang van Mustaine heen luisteren, maar live is het echt een ramp. Ik ben groot fan van de muziek, maar de keren dat ik ze live zag vond ik de band teleurstellend.

Over dit album echter niets anders dan lof!

avatar van vielip
Toch fijn dat ik niet door de zang van Mustaine heen hoef te luisteren of iets in die geest. Voor mij is zijn stem juist dé extra kers op deze toch al niet misselijke thrashmetal taart. Dat venijnige, bijtende, cynische dat hij als één van de weinige metalzangers heeft is ongekend gaaf en maakt elk nummer zoals gezegd 'af'.

avatar van namsaap
vielip schreef:

Was niet zozeer specifiek voor dit album bedoeld... Op de eerste vier platen past zijn stem uitstekend, maar gaandeweg is zijn stem(gebruik) veranderd en is hij gaan proberen te zingen .

avatar van vielip
Oké ja het klopt dat hij anders is gaan zingen. Deed James ook hè dus moest Dave wel volgen
Heb daar zelf niet echt of eigenlijk geen enkel probleem mee eerlijk gezegd. Kan zo geen album opnoemen waarop ik zijn zang storend vind.

avatar van ZAP!
Leonidas55 schreef:
Misschien kan je (in een bericht dan) twee cijfers geven; 1 voor de zang, en 1 voor het instrumentale 'deel'... ben ik wel benieuwd naar, want een 1,5, dat kan toch eigenlijk niet...

avatar van Kronos
vielip schreef:

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat iemand die de zang van Mustaine op dit album geen meerwaarde bij de fantastische muziek vindt het gewoon (nog) niet heeft 'begrepen'.