Masta Ace - MA_DOOM: Son of Yvonne (2012)

Label: Fat Beats

1. D Ski’s Intro (1:22)
  2. Ninteen Seventy Something (2:52)
  3. Son of Yvonne (3:15)

8. Think I Am (2:40)

met Big Daddy Kane en MF DOOM

9. Fresh Fest (3:19)

met Reggie B

10. Hoe-Tel Leftovers (0:32)
  11. Slow Down (4:33)
  12. Home Sweet Home (3:00)

met Pav Bundy

13. Dedication (1:00)
  14. I Did It (3:24)
  15. In da Spot (2:54)

met Milani the Artis

16. Outtakes (3:33)
nedbed
Klinkt toch wel erg vet dit. Ik verwachte er eerlijk gezegd niet eens zo veel van maar ik ben dus positief verrast. Alleen is het natuurlijk jammer dat MF Doom niet mee rapt, zou echt geweldig zijn en dan met nieuwe beats. Maarja dat is dus niet zo...

avatar van Dirruk
Geweldig album tot nu toe. Heb er al een tijdje naar uitgekeken. De oude beats van MF Doom zijn ook best te pruimen. Heb alleen Doomsday van MF beluisterd dus al die beats komen me eigenlijk niet zo bekend voor. Daardoor luistert het ook een stuk makkelijker denk ik.

avatar van Illmaticly Ill
Hoe komen jullie aan dit album? Kan hem NERGENS vinden.

avatar van MJ_DA_MAN
Ondanks dat Ace het, gelukkig, als een echt Masta Ace-album heeft aangepakt (plaat met een verhaal/concept) voelt het logischerwijs toch aan als een tussendoortje; veel beats ken ik al, sommige zelfs al van twee albums: van de Metal Fingers-serie en solo-albums van MF DOOM. Door dit is voor mij de verrassing er eigenlijk al af voor dat ik de plaat ook daadwerkelijk heb gehoord. Een leuke plaat natuurlijk, ik luister altijd graag naar Ace en beats van DOOM, maar ik vind rappen over oudere beats van MF DOOM (zelfde verhaal als het tijdperk ''rappen over Dilla-beats van, voornamelijk, Donuts'') eigenlijk een beetje passé, zeker voor een zogenaamd ''echt album''.

avatar van nega
Titelnummer is wel echt goed. Jammer dat er bekende beats op staan. Sommige zijn te horen op Doom's Special Herb series.

avatar van MJ_DA_MAN
Álle beats staan op de Special Herbs-series; dat was nou net het idee van Ace op dit ''album'': rappen over Metal Fingers-beats.

avatar van nega
Ah ok, vind ik wel jammer. Dacht dat DOOM alles "nieuw" zou produceren.

avatar van ThingMan
Ik vind het een lekker album. Staan een aantal lekkere tracks op. Ik moet altijd wel lachen als hij weer 'op reis' gaat. Tavelocity, Round & Round en nu Home Sweet Home. Leuke nummers zijn dat.

avatar van Rhythm & Poetry
Op MA_DOOM: Son of Yvonne gaat raplegende Masta Ace “de samenwerking” aan met de undergroundsuperschurk DOOM. Helaas hebben beide grootheden niet daadwerkelijk tijd met elkaar doorgebracht in een studio: Masta Ace gebruikt oude (en inmiddels vrij bekende) beats van diverse Metal Fingers-projecten. Jammer, want hoewel de producties van de gemaskerde hiphopster nog altijd lekker in het gehoor liggen en Masta Ace zijn welbekende fijne laidbackflow laat horen, zal de gemiddelde hiphopliefhebber toch meer uitkijken naar geheel nieuwe muziek.

Lees deze recensie hier verder.

avatar van Dakduivel
Hier kan je een interview met Ace lezen over dit album en het werken met DOOM.

Rai
Staan echt een aantal heerlijke tracks op dit album. Met een paar tegenvallers zoals Me and My Gang. Gelukkig komt er dan weer zon heerlijke track als Crush Hour! Album luisterd prima weg!

avatar van j.b.b.l
Wat blijft Masta Ace een fijne mc om naar te luisteren. Hij zou op de meest saaie producties heen kunnen rappen en nog leuk maken ook.

avatar van -marco-
j.b.b.l schreef:

Hetgeen hij op deze plaat dan ook doet

nah, moet zeggen dat ik de plaat beter en beter ga vinden, ook kwa beats. Derhalve een 4 * gegeven, wel te danken aan Ace.

avatar van Booyo
MJ_DA_MAN schreef:

Gelukkig wist ik niet dat de beats op dit album tweedehands zijn. Ik kende Masta Ace ook nog niet, en was dus juist erg verrast. Wat een fijne flow en idem teksten heeft deze man. Snel achter eerder werk aan.

avatar van Dirruk
@ Booyo. Dan moet je sowieso A Long Hot Summer proberen

avatar van Niek
Heel nipte voldoende. Het is verre van spannende hiphop en refreintjes van Home Sweet Home en veel te makkelijk gerijm op I Did It trekken de plaat soms naar een onvoldoende. Daartegenover staan de paar tracks met de welbekende heerlijke deuntjes van DOOM waar Ace vakkundig overheen gaat.

avatar van MAS
MAS
Rai schreef:

Beetje late reactie maar dat is mijn favoriete nummer op het album. Geweldig de manier waarop hij al zijn vrienden beschrijft.

avatar van Elohim
Rene1979 schreef:
Behoorlijk ja.. Die komt volgens mij van MM Food net als Fresh Fest... Dit is gewoon Masta Ace die toffe verses verspild. Ik heb het id MM Food te luisteren maar dan met Masta Ace ipv Doom.
Lijkt me erg sterk dat die verse op Think I Am een oude is, vanwege al die verwijzingen naar Ace etc.

Nu ken ik de beats niet, dus dat helpt, maar dit klinkt erg lekker!

Ace op DOOM beats is heel vet!

avatar van Silky & Smooth
Het blijft natuurlijk jammer dat deze twee grootheden niet samen in de studio hebben gezet, maar Masta Ace weet deze 'oude' beats van DOOM wel naar een hoger niveau te tillen. Iets wat op zich al bijzonder is, want als instrumental zijn de producties bijzonder sterk. Beats waar je eigenlijk van af zou moeten blijven. Gelukkig heeft Ace dat niet gedaan en dat resulteert in een sfeervol project. Zoals gewoonlijk komt Ace weer weer met een verhaal dat dient als rode draad. Juist dat verhaal in combinatie met de fijne beats maakt MA_DOOM tot een warm, soulvol project.

avatar van Silky & Smooth
Het blijft mij toch storen dat het hergebruikte en vooral ook erg bekende beats van DOOM zijn.