Het Goede Doel - Souvenir (1989)

Label: Polydor

1. Ik Krijg Je Wel (7:00)
  2. Niemand Weet Dat Jij Bestaat (2:51)
  3. Vandaag (6:09)
  4. The Sonic Ranger Rides Again (3:14)
  5. Bobby (5:10)
  6. Uit Vrije Wil (4:28)
  7. De Idioot (5:59)
  8. Met Open Ogen (14:25)
  9. Souvenir (1:01)
avatar van Simon Smith
Vandaag is een leftover óf een song die eerder nog niet rijp was .
The Sonic Ranger staat trouwens ook al op het live-album uit 1987.

Ach dat gebeurt wel meer, Atoonbom was ook al een ouder nummer voor het uiteindelijk op plaat uitkwam. Sommige dingen moeten blijkbaar gewoon rijpen.

Ook de idioot staat al als demo versie op de nieuwe versie van 'België'. Daar heet ie 'de krant' en is tekstueel nagenoeg gelijk, maar meer uptempo en eigenlijk leuker.

Aangezien 'vandaag' blijkbaar ook al uit die periode is krijg ik het idee dat de inspiratie echt op was, en men dus aan in eerste instantie afgekeurde nummers zijn begonnen.

avatar van matthijs
lennon schreef:

Nouja, ik vind de nummers op Souvenir wel geinspireerd klinken, ook al konden ze misschien moeilijk wat nieuws verzinnen.

avatar van Heer Hendrik
Een nummer als Open ogen vindt ik niet geïnspireerd klinken hoor. Tenminste de singleversie wel, maar die lange zit van een kwartier niet, dat is echt opvulling geweest

avatar van vigil
Nou opvulling denk ik niet, de band maakte nooit zulke lange nummers. Ik zie het meer als een experiment. Niet echt een experiment die past bij het muzikale jaar 1989 maar ik vind het wel mooi. Maar goed dat vind ik eigenlijk van heel de plaat.

avatar van Helicon
Met open ogen, de gitaarsolo van Meneer Van Herk. Absoluut van grote grote klasse. HULDE!!