DeWolff - DeWolff IV (2012)

Label: REMusic

1. Voodoo Mademoiselle (3:02)
  2. Six Holes and a Ghost (4:49)
  3. Devil's Due (4:15)
  4. Crumbling Heart (3:19)
  5. The Only Thornless Rose (3:31)
  6. Northbound (4:27)
  7. Devil on a Wire / The Telephone (A Mind Slip) (5:33)
  8. Black Hole Raga (A Mind Slip) (2:53)
  9. Sixth Dimension Blues / the Telephone Pt. 2 (A Mind Slip) (5:05)
  10. Astral Awareness (A Mind Slip) (2:02)
  11. Vicious Times (A Mind Slip) (3:49)
avatar van JelmerHolwerda
Mooi album van de heren uit Limburg.

Vind 'em niet zo goed als hun andere twee LP's, maar het is zeker wel een fijne plaat. Ik moet zeggen dat ik hier zo nu en dan eens het Hammond wat mis, die had van mij wel iets meer op de voorgrond moeten treden.

A Mind Slip is natuurlijk wel het hoogtepunt van het album en is mooi in elkaar gezet. Voodoo Mademoiselle en Crumbling Heart vind ik de andere hoogtepunten. Vooral laatstgenoemde vind ik als Hammond-liefhebber erg genieten, vooral met de leuke solo.

Echter, ik mis soms toch wel de epische, lange, gitaar- en Hammond-solo's die we bijvoorbeeld wel zagen in The Pistol (Orchards/Lupine). Ik moet ook eerlijk toegeven dat, hoewel ik een grote DeWolff-fan ben, dit album lang zo vaak niet heb opgezet als de andere twee bij de release.

Desalniettemin wel een prachtig album en als je dit gewoon lekker vindt klinken, raad ik aan ze een keer live te zien. Het kost niets, maar je krijgt een fantastisch concert voorgeschoteld.

avatar van AC-dW
Geweldig album vind ik dit! Tot nu toe echt het beste wat ze gemaakt hebben! Heerlijk nummer zoals "sixth dimentions blues", die zou ik wel eens onder een film willen horen! En live zijn ze ook zo gaaf he!