Netsky - 2 (2012)

Belgiƫ
Electronic / Dance
Label: Hospital

1. Love Has Gone (4:11)
  2. The Whistle Song (4:39)

met Dynamite MC

3. Wanna Die for You (4:17)

met Diane Charlemagne

4. Come Alive (4:09)
  5. Give & Take (4:08)
  6. Get Away from Here (4:13)

met Selah Sue

7. 911 (3:23)
  8. Squad Up (3:44)

met Jimmy Jams

9. Jetlag Funk (5:18)
  10. Puppy (4:20)
  11. When Darkness Falls (3:52)

met Bridgette Amofah

12. Detonate (3:50)
  13. No Beginning (5:19)
  14. Dubplate Special (0:48)

met Darrison

15. Drawing Straws (4:15)
  16. We Can Only Live Today (Puppy) * (3:25)

met Billie

17. 500 Days of Summer * (4:07)
  18. Wanna Die for You [Metrik & Netsky Rework] * (4:39)
  19. Shameboy - Strobot [Netsky Remix] * (4:14)
  20. No Strings Attached * (5:14)
  21. Get Away from Here [Instrumental] * (4:14)
  22. Cous Cous * (4:30)
  23. Squad Up [Instrumental] * (3:44)
  24. Love Has Gone [Netsky's Love Must Go on Refix] * (3:41)
  25. Come Alive [Rockwell Remix] * (5:39)
  26. No Beginning [Downbeat Mix] * (3:30)
  27. Love Has Gone [Other Echoes Remix] * (4:30)
  28. Wanna Die for You [Live at Pukkelpop] * (4:51)
  29. Come Alive [Live at Pukkelpop] * (4:10)
  30. Give & Take [Live at AB] * (3:44)
totale tijdsduur: 1:00:26 (2:04:38)
avatar van Maurice-FR
Laat maar komen dit album, Come Alive en Give and Take klinken echt facking lekker! Hier ook nog een preview van 911: YouTube - Netsky - 911 - Brand New Track Preview

avatar van Kos
Kos
Come Alive .

avatar van Apieknar
Z'n eerste was geweldig. Ben benieuwd wat de tweede gaat doen.

spit.tsvnami
Alleen al de cover is lachwekkend genoeg om een beoordeling te geven. Niet bestemd voor mij, zo'n poppy D&B. Grappig trouwens dat 60% van zijn ''fans'' onder de 18 zijn. Live gezien op Pukkelpop (juist voor de storm, erna ben ik naar Wiz Khalifa getrokken) en moet zeggen dat ik elke 2 meter een idiote 15 jarige met een V-neck tshirt van H&M, een zonnebril, en een slet naast hem zag staan die een pintje in zijn hand had en idioot met zijn hand zat te zwaaien.

avatar van Kos
Kos
Wat is er mis met een zonnebril, een slet en een biertje in de hand? Niet veel, dunkt me.

avatar van hansjuvefan
Degene boven 18 moeten blokken tijdens PP
Trouwens, als er een artiest is waar -18 jarigen zot zijn is het wel Whiz Khalifa.

Maar goed, ik denk niet dat hij met dit album zijn vorige zal overtreffen. Niet meer poppy dan zijn vorige, gewoon mindere goeie nummers. That's it.

avatar van jrn
jrn
Give & Take vind ik één van de allerlekkerste D'nB nummers die ik ooit heb gehoord. Over de rest ben ik nog niet echt enthousiast.

avatar van hansjuvefan
Give & Take is inderdaad écht een lekker nummer!

avatar van TonyT
Oef Van de beste party track van 2012 (Come Alive) tot aan de roots waar hij naar teruggrijpt met o.a Drawing Straws. Het is één en al genieten. Puur technisch gezien ben ik het meest onder de indruk van Give & Take en ook Puppy bevat veel interessante sounds. Beter dan z'n vorige album? Het is bijna niet mogelijk, maar toch...

Gaat nog vaak aan

avatar van supafamouz
Dope, dope, dope.

avatar van stef212
Toch wel een pak minder dan de vorige plaat, maar ik ben dan ook meer voor de laidback nummers van vorige plaat. Give & Take is erg goed, en Come Alive een leuke single, en vind de samenwerking met Selah Sue ook wel geslaagd, maar voor de rest nog lang geen echte topplaat.

avatar van dustria
Idd, de plaat met Selah Sue is heel goed. Ik ben verkocht van zijn sounds. Heb het album al besteld voor 11,99 euro.

avatar van Supernormal
Erg ongeïnspireerd album! De titel zegt in feite al genoeg. De commerciële techniekjes liggen er veel te dik op. Denk dat dit geen twee luisterbeurten overleeft. De cross-over die veel d'n'b artiesten maken richting dubstep valt meestal in dezelfde smakeloze soep van krachtpatserij/ nadoenerij. Echte vernieuwers zijn elders te vinden. Die stem van Selah Sue is verschrikkelijk irritant! Om te blèten.

avatar van jumbo
Dit is nice album Netsky Is nice
Make another album Netsky====NICE

spit.tsvnami
Dank u voor uw wijze woorden jumbo.

spit.tsvnami
Oeps, heb juist Puppy geluisterd en moet wel toegeven dat het een aanstekelijk nummer is.. Misschien Netsky een kans geven?

khonnor
vreselijk irritante en retecommerciële d'n'b meets dubstep van deze vlaamse "held".

avatar van dustria
Raar dat sommige dit aanschouwen als rommel, terwijl er dj's zijn die niet eens onder de naam "muziek" geluiden maken. Vind het best mooi gedaan. Commercieel is niet altijd slecht, veel afwisseling van genre's. En best kwaliteitsvolle sounds als je al een tijdje uit de dance scene platen koopt.

avatar van gil335
goeie commerciële d'n'b plaat. niet meer, niet minder.

avatar van Shinobi
Erg commerciële album, maar klinkt best wel vermakelijk.
Toppers zijn o.a.: Give & Take, Puppy en When Darkness Falls.

3,0 Sterren.

avatar van Leander1991
1,5
overgewardeerd.

kreeg de wei inderdaad vol op pukkelpop maar da bewijst alleen maar dat dit gewoon feestmuziek is.

avatar van Gloeilamp
Ik zag Netsky dit jaar live op Werchter en toen was ik wel onder de indruk, compleet met band en een flitsende lichtshow. Op cd vind ik het wel iets minder sterk, tot nu toe enkele nummers gehoord die ik live een stuk beter vind dan op dit album. Toch maar eens beluisteren binnenkort!

Maidenfreak
Netsky, Milk Inc., Sylver, Lasgo, Ian Van Dahl etc van die shitgroepkes straalt de simpelheid van Vlaanderen uit.

Wat was 'ie goed (live) @ I Love Techno

avatar van Ponty Mython
Drum & Bass voor commerciele bobo's. Noem me een purist, maar dit is vreselijk.

avatar van TonyT
Niet dat ik me aangesproken hoef te voelen, maar heb je nog meer gare veralgemenisering om jezelf en je elitaire smaakje op de schouder te kloppen? Anders heb ik er nog wel een paar

avatar van Ponty Mython
De jongere generatie kent - door de constante stroom aan biobakmuziek die in stand wordt gehouden door platenmaatschappijen die hun ziel hebben verkocht aan de commerciele duivel - het verschil niet meer tussen echte drum & bass en eenheidsworst. Ook Hospital gaat hier (helaas) op de zwarte lijst.

avatar van Screenager
Sterk gezegd Maidenfreak. Ook mooi dat je een Milk Inc. album 4 sterren hebt gegeven.
Ik neem aan dat je een sympathieke noorderbuur bent (of echt een verzuurde Vlaming?) en dan nodig ik je vriendelijk uit om mij enkele Nederlandse topbands te leren kennen op Rock-gebied.
Als er enkele in de buurt van dEUS, Triggerfinger, Black Box Revelation, The Van Jets of zelfs van een coming band als School is Cool komt, zal het al mooi zijn.
Ik ken voorlopig namelijk enkel Blaudzun denk ik, wat overigens zeker goed meevalt.

On topic dan: nog niet volledig beluisterd, maar blijkbaar wordt het hier toch niet zo goed gewaardeerd als ik had gedacht. De singles vind ik nochtans vrij aangenaam, ook al ken ik dan weer niets van het genre.