The Sound - In the Hothouse (1985)

Label: Statik

1. Winning (3:54)
  2. Under You (5:01)
  3. Total Recall (4:51)
  4. Skeletons (4:01)
  5. Prove Me Wrong (2:36)
  6. Wildest Dreams (6:30)
  7. Burning Part of Me (3:42)
  8. Heartland (4:06)
  9. Hothouse (4:51)
  10. Judgement (3:59)
  11. Counting the Days (3:55)
  12. Red Paint (3:27)
  13. Silent Air (6:29)
  14. Sense of Purpose (5:18)
  15. Missiles (7:11)
  16. Monument * (4:42)
  17. Fire * (3:27)
totale tijdsduur: 1:09:51 (1:18:00)
avatar van Rainmachine
Bij het beluisteren van dit fantastische live album moet ik altijd weer denken aan de term "Sturm und Drang". De zogenaamde Sturm und Drang was aan het begin van de 18de eeuw een verheviging van wat zich in de Empfindsamkeit al aankondigde, de ontdekking van het heftige persoonlijke gevoel. Intensiteit en kracht. Dat is hier zeker van toepassing. Alles klopt aan deze zeer fraaie dubbel LP, iets waar de band overigens nogal wat kritiek op kreeg want het was nogal ambitieus een 2-LP voor een relatief onbekende band. The Sound is hier in optima forma, de waanzinnige stem en gitaar van Borland, de machtige bas van Bailey, het dreigende toetsenwerk van Mayers en de geweldige drums van Dudley. Dit zal altijd een van mijn favoriete live platen blijven, staat ook heden ten dage nog als een huis, en Missiles is weer helemaal actueel met al die ongein in de Ukraine. Vijf volle punten voor deze jaren 80 helden!