The Sound - In the Hothouse (1985)

Label: Statik

1. Winning (3:54)
  2. Under You (5:01)
  3. Total Recall (4:51)
  4. Skeletons (4:01)
  5. Prove Me Wrong (2:36)
  6. Wildest Dreams (6:30)
  7. Burning Part of Me (3:42)
  8. Heartland (4:06)
  9. Hothouse (4:51)
  10. Judgement (3:59)
  11. Counting the Days (3:55)
  12. Red Paint (3:27)
  13. Silent Air (6:29)
  14. Sense of Purpose (5:18)
  15. Missiles (7:11)
  16. Monument * (4:42)
  17. Fire * (3:27)
totale tijdsduur: 1:09:51 (1:18:00)
Schitterende live-cd van de beste groep uit de jaren 80.
Voor wie nog niets van dit groepje in huis heeft, raad ik dit, naast "From the lion's mouth", ten harte aan.

avatar van Alicia
Het lijkt wel of ik alleen maar naar The Sound luister en toch is dat niet zo.
Wat wel waar is, dat ik na de even onstane achterstand in het aanschaffen van deze re-releases, mij deze platen nooit gaan vervelen en dat eindelijk het totaal versleten vinyl (ondanks de betere geluidskwaliteit) is vervangen. Een dijk van een live-album!

avatar van divart
Heb het meestal niet zo op live albums omdat ze zelden iets toevoegen aan de studioalbums. Maar deze is toch wel heel bijzonder. De energie, woede en intensiteit van de optredens van deze band spettert uit de boxen. Heb in het verleden heel wat concerten van de Sound meegemaakt, en bij het beluisteren komen ze allemaal weer terug. En dat al meer dan 20 jaar. Aanrader!

avatar van Alicia
"Aan het einde van zo’n concert was ie dan ook helemaal op... versleten en kleddernat. En wij dus ook"!

Geen ander heeft mij zo weten te raken als een Adrian Borland op het podium. Luister en huiver...

perfume
Voor mij het beste live album van The Sound. Omdat het me het meest doet denken aan die eerste kennismaking met deze geweldige band! In 1985 was ik een echte The Sound fan!!!En dat is nooit meer over gegaan. Alle nummers waar ik de mooiste herinneringen aan heb staan erop. Ach als Adrian nog zou leven zou hij verguld zijn met de revival van postpunk en new wave. Het genre dat hij in het bijzonder extra glans heeft gegeven destijds. Dit album barst uit zijn voegen van zijn jeugdige energie, die uitzonderlijke linkshandige gitarist en zanger die mij zoveel momenten van vreugde en verwondering heeft gegeven door zijn liedjes!

perfume
Vooral Missiles is en blijft een ikoon van mijn jeugd! Tjonge wat was dit toch een GOEDE band! Ik zal wederom buigen

" Who the hell makes the missiles?"

Buig ik wel even mee!

avatar van Maarten1966
Een hogere waardering voor dit album dan voor 'From the lions mouth'? Belachelijk!

perfume
FTLM heeft 238 stemmen. En dit album slechts 22! Dan toch een aardige score voor FTLM toch?

perfume
"I can see that there's got to be another time" Adrian Borland

BRING TO LIFE YOUR WILDEST DREAMS!

avatar van Chameleon Day
Zo jij bent om 6:44 uur even uit je dak gegaan zeg!

....maar idd dit is een voortreffelijk live-album van een vanuit artistiek perspectief grote, maar wat betreft commercieel succes klein gebleven band. De passie en energie spetteren er vanaf. Dit album roept bij mij warme herinneringen op aan de 2 keer dat ik ze zelf live heb mogen aanschouwen.

avatar van suffeteun
Maarten1966 schreef:
Duidelijk geen kenner.Toch maar eens goed gaan beluisteren.Live versies van Totall Recall en Missiles zijn echte parels.Heb het genoegen gehad om The Sound ook live meegemaakt te hebben.Buitencategorie.

avatar van Protonos
Uitstekende liveplaat

Goed voorbeeld van het perfecte bandje: Opzwepende drummer, heerlijke funky baspartijen, krachtige en overtuigende gitaarrifs en een gepassioneerde zanger met een volle stem.

Voor de hele rits aan indrukwekkende nummers 8,4

avatar van King of Dust
Protonos schreef:
Uitstekende liveplaat

Voor de hele rits aan indrukwekkende nummers 8,4

Hoe kun je in dat rijtje nou de geniale en sfeervolle keyboard-partijen van Colvin Mayers vergeten, die telkens weer perfect bij het gitaarspel en de zang van Adrian Borland passen . Geen enkele toetsenist die mij zo weet te raken als hij.

avatar van Chameleon Day
Colvin Mayers mag inderdaad wel wat meer lof toegezwaaid worden. Zijn subtiele spel is imo zeker bepalend voor de sfeer van de muziek. Hij bleef zich ook ontwikkelen; vooral op 'Thunder Up' en 'Heads & Hearts' is zijn toetsenwerk geraffineerd en absoluut onmisbaar voor het klankbeeld. Toch twee albums die wat ondergewaardeerd zijn (relatief gezien dan).

RIP

skyline
Chameleon Day schreef:
Colvin Mayers mag inderdaad wel wat meer lof toegezwaaid worden.

Correct, en tevens juist. Waarvan akte;
Colvin "Max" Mayers = Held .

Wat een waanzinnige live registratie zeg !
Echt 1 van de betere die ik ooit hoorde.
Studio versies worden makkelijk overtroffen.
Zit ook in het 2e boxje van The Sound.
Geweldige liveband. Deze alvast full score.
Recentie boxje v.a Shock Of Daylight volgt zsm.

avatar van Chameleon Day
U spreekt niets minder dan de waarheid.

Chameleon Day schreef:
U spreekt niets minder dan de waarheid.

Dank....

avatar van Alicia
The Sound overtreft zeker op dit live album de albumversies. Beluister ook eens "The Dutch Radio Recordings", bijvoorbeeld het "No Nukes Festival" met een van de meest boze "Missiles" aller tijden. Dan moet je de iets mindere geluidskwaliteit voor lief nemen, maar wat een vuur zat er in dat kleine manneke!

Er zijn vast nog beelden van dit concert op YouTube te vinden. Nog steeds jammer dat dit concert of andere liveopnamen niet op DVD zijn verschenen. Het waarom staat uitvoerig in een andere draadje beschreven, meen ik mij te herinneren.

Op dat moment waren ze zeker een van de betere postpunk live acts. Zo niet de beste imo!

Live echt een fantastische band Alicia. Als ze al hun nieuwe nummers gewoon live op de plaat hadden gezet, had het misschien nog beter geweest.
Deze boys waren zo'n eenheid en het gaat zo vanzelfsprekend allemaal......waanzinnig.

Ben nu bezig de albums te beluisteren vanaf Shock Of Daylight. ( 2e boxje) maar deze staat elke dag op !!

Heel goed, bikkel2

Blij dat ik The Sound ontdekt heb ! En ook zo lekker cult.

front242
The Sound een van de strafste bands uit de jaren tachtig samen met The The.

Na in de jaren 2000 op cd gekocht en nu eindelijk mijn exemplaar op vinyl.
Helaas nooit live gezien wel Adrian Borland solo.

Ik jammer genoeg niet. Geen idee wie The Sound was en wie Andrew Borland was toendertijd.

Mooie aanwinst op vinyl.

Top album.

avatar van Chameleon Day
Genoeg beeldmateriaal te vinden op YouTube! Gaat dat zien!!

Ik heb wel wat gezien, maar de kwaliteit laat meestal erg te wensen over.
Maar misschien niet goed genoeg gezocht hoor.

avatar van Chameleon Day
Zoek naar No Nukes festival. Utrecht. 1982. Bijvoorbeeld Missiles.

Thanx. Ga ik daar naar op zoek.
Die had ik nog niet ontdekt.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Deze plaat ken ik nog niet van de band en de hoge waarderingen maken me razend nieuwsgierig!!