Faberyayo - Coco (2012)

Label: Magnetron

1. Thuis (1:11)
  2. Een Echte (3:24)
  3. Zomer aan de Wand (3:10)
  4. Splash (3:02)
  5. Baby Miko (3:36)
  6. Solonaise (3:41)
  7. Restjesdag (3:07)
  8. Mijn Blauwe Ogen (3:05)
  9. Het Roer aan de Woonark (3:08)
  10. Stiekem (3:55)
  11. Zomaar (2:20)
avatar van Raul
Ben benieuwd, vind het werk van Faberyayo meestal wel de moeite waard
Mening volgt!

avatar van Chrispy
Een heerlijke ode aan de huiselijkheid. Viel me in eerste instantie eigenlijk een beetje tegen, omdat Yayo doorgaans iets meer met woordspelingen kloot als op Coco het geval is. Een maand of drie later had ik dat bezwaar echter de prullenmand ingegooid en kwam ik tot de conclusie dat ik dit stiekem toch wel erg kon waarderen.

Coco begint lekker met Thuis en gaat vanaf daar door met poppy doch gelaagde instrumentaties gecombineerd met luchtige raps. Wel valt Faber soms al snel in de herhaling zoals bij Baby Miko en Restjesdag. De ene keer irriteert me dit, de keer daarop werkt het eigenlijk best goed. Deze plaat is gebouwd op een leuk concept en is ook leuk uitgevoerd. Gek robotstemmetje hier, mixje van allerlei talen daar en de reeds genoemde huiselijkheid maken dit gewoon tot een erg lekker, luchtig plaatje. Voor die dagen dat je met je vriend/vriendin besluit nog even wat langer in bed te blijven liggen, kijkend hoe de opkomende zon de kamer binnensluipt.

Minste nummers (de rest staat bij mij op ongeveer gelijke hoogte): Het Roer van de Woonark, Baby Miko, Mijn Blauwe Ogen

Gisteren ook in Utrecht wezen kijken wat hij er live van bakt en het was helemaal hartstikke gezellig of in zijn eigen woorden 'lang niet onaardig'. En dat is misschien wel de beste omschrijving voor dit album.

4* (eigenlijk 3,5, maar dat halfje laat ik staan zolang het concertje nog vers in het geheugen zit)

avatar van Martenus
Wat een fantastisch top album.

Heerlijk om te horen hoe Faberyayo verschillende met verschillende woorden speelt. Altijd op een geweldige, unieke manier, anders dan alle andere rappers. Vind Coco ook stukken beter dan de vorige cd's.

GCITY050
Eensch, was er eerst een beetje cynisch over, maar waardeer Yayo steeds meer. Zn gastbijdrages zijn vaak erg sterk, vandaar dat ik deze ook eens wou checken. De vibe is heerlijk, en de rijmschema's steken uitstekend in elkaar. Toch kom ik tot de conclusie dat ik hem liever 'hardcore' hoor. Zoals hier bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watc...

avatar van Vortex
Heerlijk vrolijke plaat. Een relaxt nummer over een kat is sowieso 5*. Toch één eraf omdat bij een aantal nummers de stem van Yayo wat teveel op de achtergrond is gemixt.