In This Moment - Blood (2012)

Label: Century Media

1. Rise with Me (2:07)
  2. Blood (3:27)
  3. Adrenalize (4:15)
  4. Whore (4:05)
  5. You're Gonna' Listen (3:43)
  6. It Is Written (0:30)
  7. Burn (4:44)
  8. Scarlet (3:50)
  9. Aries (0:41)
  10. From the Ashes (4:26)
  11. Beast Within (3:49)
  12. Comanche (3:17)
  13. The Blood Legion (4:29)
  14. 11:11 (4:51)
avatar van permafrost
Als dit net zo`n knaller wordt als de vorige ben ik een gelukkig man.

Bastiaan Prasath
Wel een knaller, maar niet zo een als de vorige. Plaat is overgoten met elektronica. Vooral op de zang zijn veel effecten losgelaten. De nadruk ligt minder op rock, maar de sound klinkt zwaarder. De identiteit wordt gelukkig bewaard, want de zang van Maria Brink blijft erg herkenbaar. En daar is de muziek grotendeels omheen geschreven. Prima plaatje. Ben benieuwd of de oude fans dit trekken.

avatar van Rinus
Als deze net zo wordt als de vorige, dan koop ik hem niet. Ik vond de vorige echt "way too much" met dat overdadige gekrijs en gegil. Dit in tegenstelling tot het album "The dream", die ik weer fantastisch vond, en waarop Maria vooral gewoon zong. .

avatar van Killeraapje
Vandaag de titeltrack van dit album gehoord en ik moet zeggen dat het niet verkeerd klonk. Ik ben verder niet bekend met deze band maar zal dit zeker eens luisteren.

avatar van DeathRoo
Vond de vorige goed, evenals die daarvoor. Dit album gaat hem voor mij niet worden. Toch 2 punten, er staan wel wat goede passages op, maar overall krijg ik geen goed gevoel bij.

avatar van james_cameron
Je kunt in ieder geval niet zeggen dat deze amerikaanse band steeds hetzelfde album maakt. De metalcore van het vorige album heeft alweer plaats moeten maken voor een ander geluid op deze vierde plaat, namelijk loodzware rock, nadrukkelijk ondersteund door allerlei electronica. De intense 'zang' van Maria Brink blijft een acquired taste, maar past wel goed bij de veelal meeslepende en fijn voortbeukende songs. Of dit een beperkte houdbaarheidsdatum heeft durf ik niet te zeggen, maar momenteel kan ik er wel iets mee.

avatar van king_pin
De eerste helft van dit album is heel sterk, Blood en Adrenalize bijv. staan als een huis. Vette grooves, liedjes zoals ik ze van ITM wil horen. De industrial elementen die ze dit maal hebben toegevoegd passen uitstekend bij hun geluid, al moest ik er bij de eerste luisterbeurt wel aan wennen..
Maar dan de overige helft is echt van een lager niveau jammer genoeg. Daar heeft deze band eigenlijk bij elk album last van, de rest is gewoon matig en skipwaardig.

From the Ashes heeft een Metal Coldplay-esk intro en refrein (of Devin Townsend Pop Metal, valt in dezelfde categorie IMO) en het voelt heel gladjes aan, een beetje vies. De bridge heeft zelfs een stuk dubstep achtige onzin er in...
Beast Within is de slechtste track, echt een filler (met teksten als 'let me see you move your body' en 'let me hear ya scream eeeja'... ugh).
Comanche is een poging om stoer te doen (come on, let me hear your warcry...) maar faalt daar behoorlijk in.
Toch jammer, ik mag In This Moment erg graag maar ze hebben het toch telkens net niet om een solide album te maken. Daarvoor zijn ze helaas net iets te commercieel ingesteld.