Brother Ali - Mourning in America and Dreaming in Color (2012)

Label: Rhymesayers

1. Letter to My Countrymen (4:04)

met Dr. Cornel West

2. Only Life I Know (4:01)
  3. Stop the Press (4:01)
  4. Mourning in America (4:08)
  5. Gather Round (4:39)

11. Namesake (2:10)
  12. All You Need (3:14)
  13. My Beloved (3:58)

met Choklate en Tone Trezure

14. Singing This Song (4:22)
  15. Just Fine * (4:18)
  16. Dreaming in Color * (3:25)
Rene1979
Noem mij optimistisch, maar verhoog m naar een 4.5 vor mij een album die prima begeleid wordt door Jake.. Ali pakt met gemak alle biets makkelijk in met bewuste rijms.. Ik hou van dit album en hij ligt hier dagelijks op de draaier.

avatar van Shelter
Ik wil je best optiistisch noemen, maar dan moet ik wel eerst de betekenis ervan weten

avatar van thgryda
Ik vind hem ook eigenlijk gewoon vet. Ik snap de kritiek op de beats wel, het middenstuk is wat minder. Maar de eerste vier nummers zijn gewoon top en ook de laatste 6 nummers zijn super, ik beluister hem ook zowat dagelijks!

avatar van Nr.4
Mooi hoe mijn waardering van Ali's muziek in de afgelopen 10 jaar helemaal is veranderd. Waar ik destijds deze als eerste album van Brother Ali als geheel kon waarderen, is het inmiddels mijn minst favoriete plaat van hem. Hij doet zelf weinig anders of verkeerd op dit album, maar waar ik Jake One's beats destijds heel tof vond, zorgen die er nu juist voor dat een aantal tracks niet lekker uit de verf komen. Het merendeel is trouwens nog altijd van een prima niveau, vooral de eerste tracks zijn tof. Sowieso altijd respect voor Brother Ali die werkelijk geen bar verspilt aan onzin.