Echo & The Bunnymen - Ballyhoo (1997)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: WEA

1. Rescue (4:19)
  2. Do It Clean (2:45)
  3. Villiers Terrace (3:12)
  4. All That Jazz (2:51)
  5. Over the Wall (5:51)
  6. A Promise (3:43)
  7. The Disease (2:23)
  8. The Back of Love (3:15)
  9. The Cutter (3:54)
  10. Never Stop (3:33)
  11. The Killing Moon (5:47)
  12. Silver (3:20)
  13. Seven Seas (3:20)
  14. Bring on the Dancing Horses (3:56)
  15. People Are Strange (3:38)
  16. The Game (3:47)
  17. Lips Like Sugar (4:53)
  18. Bedbugs & Ballyhoo (3:26)
Dit is nou echt een band die muziek maakt naar mijn smaak.
Raar eigenlijk dat op een paar nummers na ( die ik al van ze kende ), ik door deze cd aangeschaft te hebben nu een beetje weet waar 'Echo & the Bunnymen' voor staat. En dit terwijl het toch een grote naam is in de new-wave scene. Zo zie je maar weer waar afgeprijste cd's goed voor kunnen zijn.
Maar eigenlijk had ik al veel langer muziek van Echo & The Bunnymen in huis moeten hebben, want ik vind deze verzamelaar alvast geweldig.
Wat mij nog wel even opviel is dat de gitaarriff van het nummer 'All that jazz' doet denken aan gitaarriffs van de band Killing joke.
De nummers op deze cd klinken mischien gedateerd maar ik luister nog steeds graag naar dit soort muziek.
Ik vind deze verzamelaar een echte aanwinst in m'n cd-collectie.

avatar van musicboy
Als ik alle berichten over E&TB lees, vind ik het tijd om dringend de band te leren kennen. Ik ken alleen 'Bring on the dancing horses', en dan nog in coverversie van The Simple Minds.
Alleen weet ik niet waar te beginnen? Is dit een goede verzamelaar of niet?
Wat is/zijn hun sterkste gewone album(s)?

Smaken zijn verschillend natuurlijk, maar het meest logisch lijkt me toch het album "Ocean Rain", omdat deze redelijk toegankelijk is en stamt uit een tijd dat iedere Echo-liefhebber ze ook wel goed vind (ik zelf vind hun latere albums ook goed, maar die mening deelt niet iedereen).
Om die redenen zou ik dus met Ocean Rain beginnen.

Thanks voor de info.
Ocean Rain boven de verzamelaar plaatsen?

Dat ligt er maar aan. Je zegt zelf meer te willen ontdekken.
Verzamelaars zijn alleen aardig als je verder niks wilt leren kennen. Maar ik zou de verzamelaar links laten liggen ja.

avatar van orbit
Ocean Rain is zeker beter dan deze verzamelaar, omdat er meer structuur in die plaat zit (probleem bij verzamelaars natuurlijk). Maar er staan hier wel nummers op die niet te versmaden zijn, en niet op hun reguliere platen te vinden zijn (zoals Dancing Horses)..

avatar van musicboy
Gisteren deze en 'Crocodiles' ontleend uit de bib. 'Ocean Rain' was al ontleend.
Nu, ik hou van chronologie, dus 'Crocodiles' eerst en deze hier om op veilig te spelen.
Lijkt me een band waaraan je moet wennen. Het bevalt me in elk geval wel.
Zijn er nog die herkenningspunten zien met het oude werk van Simple Minds en The Cure? Aanvankelijk dacht ik ook aan de oude U2, maar hun muziek is veel gevarieerder en specialer dan U2's rauwe gitaargebonk.

avatar van musicboy
Ik herinner me vaag dat Ian zich ooit heel laagdunkend uitte over Jim Kerr van Simple Minds. Is lang geleden. Ik kende Echo toen totaal niet. Voor zover ik me herinner was het wel degelijk Ian.
Jim Kerr had lovend gesproken over Echo, waarop Ian heel arrogant reageerde dat zijn band stukken beter is en er geen vergelijking mogelijk is. Als prille fan van Simple Minds vond ik Ian de grootste blaas uit het wereldje en nooit zou ik iets van hen beluisteren. Intussen, jaren later, luister ik er wel naar, en valt het goed mee.
Als hij inderdaad die uitspraak deed, vind ik hem wel een arrogant baaske. En neen, hoe goed ze ook zijn, beter dan Simple Minds oudere werk is het zeker niet.

avatar van Premonition
De ultieme verzamelaar van de konijnenmannen!

Dat verhaal van Ian en Jim Kerr heb ik destijds (zo rond 1983) ook gelezen. Een typisch geval van afgunst als je het mij vraagt. U2 en Simple Minds kregen succes en Echo niet. Het was ook een spelletje. Ik kan me een interview herinneren van Jim Kerr uit die tijd waarin hij beschreef hoe de beide groepen gezamenlijk op een festival optraden. Derek Forbes had vlak voor het optreden van Echo de gitaar van Sergeant vervangen door zijn eigen basgitaar....

nijme255@adsl
Puike verzamelaar.
Met liefde gemaakt.

EVANSHEWSON
Bring on the Dancing horses was het enige nummer dat ik van deze mij verder totaal onbekende band kende alvorens ik deze compilatie heb gecopieerd van een vriend.

Ben er nog steeds lang niet ondersteboven van, ik heb dat destijds gewoon gemist denk ik (Te veel Simple Minds en U2 zitten beluisteren, en toevallig als ik naar de radio luisterde nooit één song van deze band opgevangen, echt niet!).

Ik heb er dus totaal geen herinneringen bij, of associaties, en daardoor doet die muziek me nog niet al te veel;

maar slecht is dit allerminst.

Voorlopig 3.5 ster, kom echt nog niet hoger!
***1/2

avatar van LucM
Puike verzamelaar van deze new wave-band, helaas heb ik niet meer van hen. Niet zo succesvol als U2 en Simple Minds, maar toch heel wat sterke songs op hun repertoire zoals "The Killing Moon", "The Cutter" en "Seven Seas".

perfume
Ja een goede kennismaking met Echo. Alleen jammer dat Zimbo er niet bij staat.

avatar van maseddi
Deze cd is inmiddels ook al weer achterhaald. Recentelijk is er een 2-cd box verschenen Killing Moon: the Best of Echo & the Bunnymen.

Voor nog geen 15 euro te koop, Zimbo staat er ook op

avatar van LucM
maseddi schreef:

Voor nog geen 15 euro te koop, Zimbo staat er ook op

Dan moet ik deze eens aanschaffen!

SoundWave schreef:
Dit is nou echt een band die muziek maakt naar mijn smaak.
Ik vind deze verzamelaar een echte aanwinst in m'n cd-collectie.

Ben ik het helemaal mee eens,

Heb net deze cd geluisterd en ik ben PAS sinds dit jaar naar ze gaan luisteren en ja ik ben Echo-fan.......

En inderdaad een aanwinst in mijn collectie.....

(She Floats Like Swan......Grace On The Water)

Lips Like Sugar......

avatar van TEQUILA SUNRISE
Geweldige verzamelaar van Echo & The Bunnymen. Heb ondertussen bijna alle platen afzonderlijk in de kast staan maar dit album is alleen al vanwege Bring On The Dancing Horses een must have, omdat dat nummer niet op een regulier album staat. Wat is Over The Wall toch een fantastisch nummer! Vol vuur en passie gebracht. Hoogtepunt van het album.

Parlotones
Heb deze verzamelaar ook al jaren in de kast staan, en heb een paar dagen geleden het nummer Nothing Last Forever leren kennen, en die mis ik wel op deze verzamelaar prachtig nummer. Staat dus wel op die andere Best Of.