Cosmic Psychos - Go the Hack (1989)

Australiƫ
Label: Sub Pop

1. Lost Cause (3:33)
  2. Rip 'N' Dig (3:23)
  3. She's Crackin' Up (2:00)
  4. Out of the Band (3:17)
  5. Alright Tonight (3:05)
  6. Pub (5:10)
  7. Back in Town (2:44)
  8. Elle (2:32)
  9. Go the Hack (4:24)
  10. You Can't Come In * (3:01)
  11. Shove * (2:57)
avatar van mayhemblik
Geachte diegene die dit leest,

KOOP EN HUIVERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van mayhemblik
Ik ben godzijdank eindelijk in het bezit van kaartjes voor het op de valreep tofste concert van het jaar.
Dus nu kan ik met een gerust hart iedereen laten weten dat zaterdag 27 dec de Cosmics in de Melkweg spelen, heb je ze nog nooit gezien? dan zou ik maar gauw voor kaartjes zorgen als ik u was.

p.s.: je moet natuurlijk wel van zeer stevige rock'n'roll houden, anders zou ik maar beter wegblijven!!

p.s. p.s.: de geweldige Claw boys claw spelen eerst, wat wil een muziek liefhebber nog meer?

avatar van Lexicon Devil
mayhemblik schreef:
Geachte diegene die dit leest,

KOOP EN HUIVERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jawohl herr Mayhemblik.

Kijk even een snelle flash over de heeren in dezen:

COSMIC PSYCHOS : BLOKES YOU CAN TRUST by Matt Weston on Pozible

avatar van frolunda
Let's 'phase' it dit is gewoon beter dan de Ramones

avatar van Germ
Germ (crew)
Toch wel een a-typische band op het Subpop label eind jaren 80.
Lekker vuige recht toe recht aan rock n' roll in de traditie van de Ramones en vooral Motörhead!

avatar van frolunda
Een combinatie van Mötorhead en de Ramones dekt inderdaad behoorlijk de lading,al vind ik dat de Cosmic psychos nog wel wat extra's hebben ten opzichte van die twee bands.Tenminste op dit album dan.
Zo is er de variatie in vocalen op Go the hack,volgens mij neemt ieder wel minstens één nummer voor zijn rekening.En nog belangrijker,de heerlijk uitwaaiende wah wah gitaarsolo's van Peter "Dirty" Jones (dit was ook meteen zijn laatste album bij de Psychos) die toch net het verschil maken (voor mij dan) met gelijksoortige genre genoten.
Daarnaast is de sound/productie lekker stompend en komt het trio uit Melbourne,Australië op de proppen met elf scheurende en uitstekende punkrock songs.
Lost cause is inmiddels wel een punk klassieker te noemen en Pub en Rip 'N' Dig zitten daar kwalitatief niet ver achter.En ach de overige tracks zijn zonder uitzondering ook allemaal prima songs zodat Go the hack in zijn totaliteit nog steeds een magnifiek album is en een onbetwist hoogtepunt in de punkrock geschiedenis.En dat vind ik.