The Pineapple Thief - All the Wars (2012)

Label: KScope

1. Burning Pieces (4:13)
  2. Warm Seas (3:57)
  3. Last Man Standing (5:10)
  4. All the Wars (3:46)
  5. Build a World (3:57)
  6. Give It Back (7:01)
  7. Someone Pull Me Out (4:00)
  8. One More Step Away (3:09)
  9. Reaching Out (9:49)
  10. Warm Seas [Acoustic Version] * (4:12)
  11. All the Wars [Acoustic Version] * (3:51)
  12. Last Man Standing [Acoustic Version] * (4:35)
  13. Every Last Moment [Acoustic Version] * (2:35)
  14. One More Step Away [Acoustic Version] * (3:01)
  15. Someone Pull Me Out [Acoustic Version] * (4:07)
  16. Burning Pieces [Acoustic Version] * (3:14)
  17. Reaching Out [Acoustic Version] * (4:54)
  18. Light Up Your Eyes [2012) (Acoustic Version] * (4:07)
avatar van dynamo d
Ik kijk hier zeer naar uit. All the Wars krijgt twee versies, een reguliere en een limited deluxe editie met op de bonus disc akoestische versies van een achttal nummers.

New Album Details ‹ The Pineapple Thief - pineapplethief.com

avatar van horned_reaper
Ik ben benieuwd!

avatar van legian
Wat ik tot dusver heb gehoord klinkt erg goed, denk dat ik hem van de week nog maar even ga bestellen. Wil de Limited edition niet mislopen natuurlijk.

avatar van clayhill
Limited Edition ziet er weer prachtig uit. Wat een geweldig label, dat K-Scope. Kunstwerkjes voor een normale prijs... O, en de muziek is weer erg mooi !

avatar van legian
de muziek is zeker weer prachtig, ook wel fijn dat ze weer een ander geluid hebben dan de vorige (uiteraard wel herkenbaar).

valt me trouwens op dat K-Scope er twee keer op staat, namelijk als K-Scope en als Kscope.
misschien dat die samengevoegd zouden kunnen worden, aangezien ze hetzelfde zijn

avatar van legian
En alweer brengen de heren een album uit wat opnieuw een kunstwerk is. Het klinkt allemaal wat minder bombastisch dan de vorige, en ligt wat meer in lijn met het oudere werk van de heren.
Ben zelf eigenlijk wel blij dat ze niet de lijn van Someone Here Is Missing hebben doorgezet, vond dat toch een van de mindere albums.

Muziekaal zit het weer dik in orde en de zang is uiteraard weer fenomenaal.
Voor mij zijn de nummers Give It Back, Someone Pull Me Out en One More Step Away toch wel de toppers met One More Step Away als persoonlijk favoriet.
uiteraard word het album weer afgesloten met een wat langer nummer, hoewel die nog net onder de 10 min. grens zit, is het een heerlijke afsluiter.
Om daarna natuurlijk over te gaan op de tweede cd, ook wel genaamd More Wars.

The Pineapple Thief groeit steeds meer uit als favoriet, en ze weten het elke keer weer waar te maken. Ik raad daarbij elke liefhebber de 2 disc versie aan, ook de akoestische versies zijn zeker de moeite waard.
ik zet het op een mooie 4*

avatar van jellecomicgek72
Waar is deze volledig te downloaden of te beluisteren? Heb nu Last Man Standing opstaan via youtube en klinkt erg goed! Edit: Laat maar, hij is binnen, nu keihard draaien!

avatar van jellecomicgek72
Goede plaat dit zeg!! Compleet verrast door deze band, had hier nog nooit van gehoord.

avatar van yKriistian
jellecomicgek72 schreef:

Mag ik dan vragen waar jij hem vandaan hebt gehaald, ben groot fan van deze band. Ben zeer nieuwsgierig naar dit album!

avatar van legian
Het platenhuis bij ons in de stad

Als je een beetje goed zoekt kom je hem vast wel ergens tegen, denk ik.

yKriistian schreef:

You've got mail.

avatar van yKriistian
Ja dit album is weer een nieuw goed uitgebracht album, het houdt niet op. Waar bands soms 4 á 5 jaar over doen om een album uit te brengen, en dan vervolgens ook nog falen, is dat niet met The Pineapple Thief. Binnen 3 jaar brengen ze een nieuw album uit, en dan weer een sterk album, met prachtige nummers zoals Last Man Standing waar ik erg fan van ben

Vind het knap dat nog steeds zo weinig mensen ze kennen. Maar van mij krijgen ze een dikke 4*!

avatar van james_cameron
Qua produktie wat rauwer en qua songmateriaal meer compact dan het vorige album, Someone Here Is Missing. De progressieve rock van deze engelsen is nog steeds aangenaam genoeg, maar de songs zijn nu niet bepaald heel sterk. Een track als One More Step Away is zelfs aan de vervelende kant. Gelukkig is het grootste gedeelte van de plaat wel de moeite waard, al hoor ik de band liever wat meer subtiel en 'prog' te werk gaan dan hier het geval is.

avatar van dynamo d
All the Wars is een typisch TPT album, herkenbaar en goed! Beste nummers vind ik Warm Seas, Build A World, Reaching Out, Burning Pieces en Last Man Standing. De bonus tracks zijn wel aardig maar vaak mis ik wat pit in akoestische versies van nummers, zo ook bij The Pineapple Thief.

avatar van Ducoz
Schitterende hoes!

avatar van notsub
Deze band moet ik nog steeds eens meer aandacht geven. Voor een progband spelen ze behoorlijk direct en de de beladen zang is een sterk punt. Build A World vond ik direct erg goed en ook de titeltrack mag ik graag horen. Interessante band.

avatar van Lau1986
Dit is best een lekker album geworden. Niet elk nummer is even sterk, maar er staat genoeg op om van te genieten. Hier en daar doet het mij aan Porcupine Tree denken. Ook de hoes is prachtig verzorgd. Leuk album!

avatar van Thin Air!
Wat is die Bruce Soord nou weer aan het doen??
Hij is zeker tot de orde geroepen door een paar tere prog zieltjes die zijn muziek te hard vond worden met te veel aan elektronische invloeden.
Wat nu overblijft is dat Bruce probeert de snelheid in zijn muziek te houden maar dit combineert met muziek van vóór Someone here is missing wat resulteert tot helaas veel middelmatigheid.
De CD bevat best aardige nummers (Warm Seas, Build a World & Give it Back). Reaching out is ook te pruimen maar had met elektronica veel meer spanning kunnen brengen. Nu gooien ze er een 1.000 koppig strijkersleger tegenaan in de hoop dat het nu professioneler klinkt. Jammer.
Echter, een motivatie om acuut mijn trommelvliezen te laten verwijderen is ongetwijfeld: One More Step Away. Wat probeert Bruce ons hier aan te doen? Zijn wij als mensheid zo slecht dat wij dit verdienen? Pure muzikale marteling.

avatar van Thin Air!
De boys komen weer naar Nederland in maart: Heerlen, Groningen en Amsterdam!
BE THERE..

On topic: de score van deze CD verhoogt naar 4 sterren. Someone pull me out kan ik nu een stuk beter pruimen. The Pineapple Thief is net als goede Bordeaux....even laten liggen in het keldertje en daarna wordt het met de maand beter.
Proost!

avatar van Mindscapes
Thin Air! schreef:
De boys komen weer naar Nederland in maart: Heerlen, Groningen en Amsterdam!
BE THERE..

En van het concert in 013 twee en een halve maand geleden verschijnt MORGEN (jawel) een live-album. Digitaal weliswaar, maar wel lekker 72 minuten pure live-sfeer! Alle info vind je waarschijnlijk op hun officiële website, Facebook en/of TPT's/Bruce Soord's Twitterpagina.

avatar van Thin Air!
Ik heb gelijk maar de officiele USB stick gekocht met het concert erop.

Support the artists!

avatar van oceanvolta
Zojuist Give it Back gehoord en dat smaakte naar meer. Ik had al het vermoeden dat The Pineapple Thief iets voor mij zou zijn maar nu pas heb ik voor het eerst iets van ze gehoord.Ik hoop dat de rest net zo goed bevalt.

avatar van Mindscapes
oceanvolta schreef:

Hun laatste worp is inderdaad best een goede, in tegenstelling (vind ik) tot de voorganger. Ik kan je ten zeerste die dáárvoor (Tightly Unwound) aanbevelen, alleen al omwille van de tracks Different World en Too Much To Lose. Ach, het ganse album gewoon En album 'Variations on a Dream' voor het wat softere, meer mellow, voortkabbelend songmateriaal, maar daarom zeker niet minder interessant; van een bijzonder hoge plank. Mijn 2 persoonlijke favorieten

avatar van oceanvolta
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik als eerste Tightly Unwound ga luisteren. Mede gezien het gemiddelde op deze site.

avatar van Stijn_Slayer
Deze is wat minder dan eerder werk. Ze blijven soms wat te lang in hetzelfde riffje hangen en ik heb vaak het gevoel dat ik het allemaal al eens eerder heb gehoord. Ze waren de inspiratie denk ik een beetje kwijt.

Stijn_Slayer schreef:
. Ze waren de inspiratie denk ik een beetje kwijt.

ze= Bruce

Misschien moet hij ook eens met anderen nummers gaan schrijven zodat de kwaliteit nog verder kan toenemen.

avatar van Alicia
Jeuh... ik heb nog lang niet alles van The Pineapple Thief!

Gelukkig maar, want dan heb ik tenminste nog enkele mooie albums tegoed! Wellicht is dit album iets minder dan mijn favorieten What We Have Sown en Little Man en al ben ik nog wel even tevreden met mijn mp3 versie, ik wil dit album, als het even kan, toch nog voor de Kerst in huis hebben. En nog een... en misschien nog wel een!
Alleen al het nummer Reaching Out is om te stelen!

The Pineapple Thief, 'n beetje vreemde naam, maar wél een van de drie, enige echt mooie ontdekkingen dit jaar!

avatar van Leptop
Mooi!
En wie zijn de andere gelukkigen?

avatar van Alicia
Katatonia en Riverside!

avatar van Leptop
Katatonia: check - ook dit jaar
Riverside: interested
Pineapple Thief: checked for in 2014