Rick Ross - God Forgives, I Don't (2012)

Label: Maybach

1. Pray for Us (0:59)
  2. Pirates (3:26)
  3. 3 Kings (4:26)

met Dr. Dre en Jay-Z

4. Ashamed (4:20)
  5. Maybach Music IV (5:14)

met Ne-Yo

6. Sixteen (8:18)

met André 3000

7. Amsterdam (3:47)
  8. Hold Me Back (4:31)
  9. 911 (5:30)
  10. So Sophisticated (4:10)

met Meek Mill

11. Presidential (4:14)

met Elijah Blake

12. Ice Cold (3:52)

met Omarion

13. Touch'N You (4:16)

met Usher

14. Diced Pineapples (4:39)

met Drake en Wale

15. Ten Jesus Pieces (6:56)

met Stalley

16. Triple Beam Dreams * (4:41)

met Nas

17. Rich Forever * (4:53)

met John Legend

totale tijdsduur: 1:08:38 (1:18:12)
avatar van j.b.b.l
Een dikke 4* voor dit album. Eén ding staat altijd garant bij een Rick Ross album, en dat is dat de producties altijd dik in orde zullen zijn. Op God Forgives, I Don't is dat niet anders. De productiewerk die de heren van Justice League hierop leveren is van hoog niveau. Maybach Music IV en Sixteen back to back . Ook Ten Jesus Pieces is keihard. Het hele album is als geheel erg sterk. Alleen bij Hold Me Back en 911 wordt het minder. Het zijn geen slechte nummers maar Rick Ross heeft ze wel eens beter uitgevoerd(B.M.F, John, Off The Boat). Het niveau schiet bij Diced Pineapples weer omhoog. Ook de r&b nummers zijn vermakelijk, vooral Presidential.

Eerst Self Made 2 en nu God Forgives,I Don't. MMG weet me flink te vermaken deze zomer. Ben benieuwd of Meek Mill het kan bijhouden met zijn plaat.

Rene1979
Hmm zal ik hem ook eens luisteren.

Yestsida schreef:
De producers zijn ook bekend gemaakt:

Als ik eerlijk moet zijn...vind ik het album een beetje zwakjes. Geen echte headbangers! Selfmade 2 is beter. Maar.......... andré 3000 op Sixteen ...sjezus te erg. Ik kwijl nog steeds pff

avatar van Rhythm & Poetry
Rene1979 schreef:
Hmm zal ik hem ook eens luisteren.

Doe maar niet.

Deluxe Edition

16. Triple Beam Dreams (Ft. Nas) [Prod. By J.U.S.T.I.C.E. League]
17. Rich Forever (Ft. John Legend) [Prod. By DVLP & Filthy]

Bron.

Ik van tevoren helemaal blij met een Harry Fraud-productie, is het een intro.

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, Rick Ross krijgt het weer niet voor voor elkaar om een geheel album te boeien. Zijn eerste album ken ik niet; de andere vier solo-albums van hem wel, en dit wordt de vierde die ik 2* ga geven (Teflon Don staat wel op de nominatie voor een verhoging). Ross liet zien wel degelijk goed te kunnen rappen op Accident Murderers, maar dat niveau kom ik hier niet tegen. De beats zijn ook niet al te bijzonder; vele moeten zoals altijd een soort van ''languit op je jacht liggen met een dame in bikini naast je en een drankje kijkende naar de zonsondergang''-feeling geven, maar vaak klinkt het gewoon te saai. Tel daarbij de matige en ook vaak saaie raps van Rick Ross en vrijwel alle gastartiesten op bij en je houdt een bij vlagen saaie plaat over, zoals vrijwel alle albums van Ross. 2* dus.

avatar van Anne Maaike
Niets nieuws onder de zon, dit nieuwe album van Rick Ross. Het oude vertrouwde geluid en hetzelfde sfeertje als op voorgaande albums. Ik had ook niet anders verwacht en dat maakt dit nieuwe album best wel weer vermakelijk net zoals de vorige, maar niet meer dan dat.

Maxmus
1ste album dat ik compleet van rick ross heb geluisterd.
En het album begint goed, de tracks tot en met 7 klinken erg lekker(met uitschieter andré 3000 op sixteen) Daarna zakt het wat in met zijn hold me back, 911 en so sophisticated wat naar mijn mening meer van het zelfde is met weinig variatie in de tracks. En daarna komt nog een gedeelte wat voornamelijk uit Rap/R&B nummers bestaat.
Ook heeft rick ross zijn gastartiesten hard nodig, want zonder hun weet de maybach man moeilijk de concentratie hoog te houden.

avatar van Ralph.

Heerlijk! Echt dat Mediterrane sfeertje. Zou wel een heel album vol mee willen.

Pff; ik durf het bijna niet de zeggen maar ik vind de tracks 1 t/m 7, 10 en 15 zo ontzettend hard. Luister er nu al weken bijna dagelijks naar. 8 & 9 boeien me niet zo en de overige 4 tracks heb ik pas 1 keer geluisterd omdat de rest zo hard is! Moeilijk om dit album nu een punt te geven. Maar dit zou zo maar eens stiekem richting de 4 sterren kunnen gaan. Heerlijke producties, lyrically is Ross niet echt spannend, maar wel lekkere flow!

avatar van SvV
SvV
Wat een matig album. Vind het het slechtste album van zijn laatste 4 releases sinds. Geen banger op te horen. Een heel album Rick Ross is te veel van het goede. Als gastartiest kan ik hem vaak veel meer waarderen en heeft bij vaak een lekker krachtige bijdrage. Juist die kracht ontbreekt aan dit album.

avatar van MAS
MAS
Sixteen even gecheckt omdat Andre 3000 erop staat. Echt een geweldige track! Ondanks het feit dat Rick Ross wordt ge outshined door Andre komt hij ook wel vermakelijk.

avatar van Yestsida
Net zoals T.I.'s Trouble Man: Heavy Is the Head vind ik dat ook dit album ondergewaardeerd is op MusicMeter.

Geen enkel zwak nummer te bespeuren op dit album, naar mijn mening. Wat Ricky Rozay vooral goed doet, is het kiezen van beats. Deze man heeft altijd al een geweldig oor gehad voor beats, maar dit is werkelijk topniveau.
Ik weet niet direct hoe ik de sound van dit album moet beschrijven, maar het klinkt allemaal zo groots, episch en luxueus.

Toegegeven, tracks 8 t.e.m. 10 zijn waarschijnlijk niet voor iedereen goed te pruimen. Maar voor menig Trap Music-fanaten zoals mezelf zijn het toffe tracks in het subgenre.

De R&B-zangers zijn wel allemaal vervangbaar, behalve Drake en John Legend op bonustrack Rich Forever. Maar nergens vind ik ze storend.
Wat jammer trouwens dat Maybach Music IV enkel Ne-Yo als gastartiest kent.

De rappers daarentegen komen allemaal met toffe contributies. Vooral Dr. Dre, Jay-Z en Stalley doen het zeer verdienstelijk. Maar André 3000 is, net zoals op Trouble Man van T.I., de gastartiest dat de show steelt.

De gastheer zelf heeft een geweldige stem, vooral op deze beats is het genieten geblazen.

Ben benieuwd naar zijn volgende album, Mastermind. De eerste (street)single Box Chevy geeft me alvast goede hoop.

Rick Ross' beste album tot nu toe. 4*

bennerd
Je review maakt me benieuwd! Ik kon destijds erg van de singles genieten en zijn Rich Forever-mixtape was een dikke knaller, maar ben om de een of andere reden nooit aan deze plaat toegekomen.

Gucci-Mane
Dit album is gewoon Overrated. Zo overschat is Rick Ross geworden , terwijl Rich forever potentieel zelfs een album kon worden. Had liever Rich forever als album gezien , sinds de productie en nummers daar gruwelijk waren.

Dit album heeft te veel missers. Geen bangers , saaie producties , eentonige trap praatjes.

Meh , Rick Ross heeft zijn plek aan top al verloren.

avatar van Oortrommel
Wat een vervelend album is dit eigenlijk. Het duurt allereerst te lang (3 tracks minder was welkom geweest, en dan heb ik het niet over de deluxe editie). Daarnaast is er teveel hetzelfde gedaan, weinig variatie in productie en sound, en variatie in raps is bij Rick Ross al zijn hele carrière ver te zoeken. Maar waar hij in het verleden vaak koos voor diversiteit in tracks, is dit toch wel teveel in het R&B-sausje gegoten (met teveel zangers) en te gelikte beats.

Nee, ik ben best een liefhebber van wat Rick Ross op zijn tijd, maar net als Mastermind is ook God Forgives, I Don't niet het beste werk van de man.