DMX - ...And Then There Was X (1999)

Label: Ruff Ryders

1. The Kennel (Skit) (0:36)
  2. One More Road to Cross (4:20)
  3. The Professional (3:35)
  4. Fame (3:37)
  5. Alot to Learn (Skit) (0:39)
  6. Here We Go Again (3:52)
  7. Party Up (Up in Here) (4:28)
  8. Make a Move (3:33)
  9. What These Bitches Want (4:13)

met Sisqo

10. What's My Name? (3:52)
  11. More 2 a Song (3:42)
  12. Don't You Ever (3:48)
  13. The Shakedown (Skit) (0:35)
  14. D-X-L (Hard White) (4:21)

met Drag-On en The LOX

15. Comin' for Ya (4:02)
  16. Prayer III (1:59)
  17. Angel (5:07)

met Regina Bell

18. Good Girls, Bad Guys (3:55)
double gun
Dit is dmx zijn derde cd en laat met dit album ook echt horen in wat voor zwart gat hij wegkomt. De muziek zoals de beats en samples klinken erg duister en relaxt, en wordt begeleidt door uitstekende text, al moet je wel fan zijn van dmx en hip hop muziek.

ik ben dmx fan en ik vind dit ook zijn beste album tot nu toe.

mijn score: 4.5 sterren

vind dit absoluut zijn beste album, grand champ etc vind ik van minder nivo.

ook flesh of my flesh etc etc. zijn minder alleen slippin is dan wel weer erg goed.

dmx een man die nog weleens een klassiek rap album kan gaan maken. mits hij uit de gevangenis weet te blijven

One More Road to Cross blijft geweldig en de rest trouwens ook,
dit is samen met, its dark and hell is hot en grand champ zekersteweten dmx zijn beste album

avatar van bloempje24
te commercieel. Ik luister(de) liever naar zijn oudere albums. Toen X deze kant op ging (de commerciele) ben ik afgehaakt.

Wel enkele steengoede hardcore nummers, zoals What's my name, maar te veel vulling.

Ik vind and then there was X nog mee vallen qua commercieelheid, dat nieuwe album waar die mee bezig is, dat is pas commercieel..dat vind ik jameer

_______________________________________________________

En ik dacht dat DMX er mee opgehouden was, of loop ik nu weer achter.

Ik vind het wel een vet album vroeger veel geluisterd waardoor ik het nu nog steeds wel ill vind.

eazyfan
Party Up heeft wel een lekker harde tekst

avatar van bato
ook hier bewijst Earl weer dat hij een van de beste rap artietsen is/was

Ik vind deze beter dan The Grand Champ, daar zijn veel te veel Features, ook met teveel wack artiesten zoals Chingy.

avatar van Conway Twitty
C Changes schreef:

Op dit album is Sisqo aanwezig .

Samen met It's Dark And Hell Is Hot zijn dit zijn beste platen.
Angel, een heerlijke song

Lil Bizzy Bone
vind je DMX zo slecht om ze beste plaat (na joun mening) een 3* te geven.

avatar van Reijersen
Ik was af en toe wel gecharmeerd van de blaffende stijl van DMX en vond stiekem het nummer met Sisqo best cool. Maar als nu luister ik er eigenlijk helemaal niet meer naar.

2 sterren.

avatar van patrick87
Beats zijn niet op hun best, kan beter, maar texten zijn wel prima. Voor een lyric-fan is dit een goed album, zeker als je een beetje van DMX en de rest van Rap houd.

avatar van discipline
what's my name wat een heerlijke donkere beat!!! voor de rest vind ik what these bitches want en party up wel lekkere nr's maar in het algemeen vind ik de beats en dmx tegen vallen

Mezelf
double gun schreef:
...en wordt begeleidt door uitstekende text, al moet je wel fan zijn van dmx en hip hop muziek. ...

Ik heb DMX nog nooit kunnen betrappen op uitstekende teksten. Ik vind zijn muziek van tijd tot tijd wel leuk om even te horen, maar het komt op me over als geschreeuw en gebrul zonder inhoud. Qua inhoud zijn er tientallen andere rappers die hetzelfde doen maar dan met andere stijlen van rap.

Maar zoals ik al zei houdt ik op zn tijd wel van energieke muziek. En je kunt alles zeggen van DMX maar hij stopt wel energie in zijn tracks.

avatar van Soulistic
Wat blijft "Fame" toch een geweldige track
Zo eens in de tijd altijd lekker om op te zetten als je even lekker agressief bent!

avatar van KILLERBEE99
Leuk album van DMX, Angel vind ik echt vet.

avatar van Booyo
Was als klein mannetje groot fan van deze boze, grommende, blaffende rappert. Gister voor het eerst sinds jaren opgezet, blijft geinig dat geblaf. Maar goed, muzikaal kan ik het niet echt meer waarderen. Los van de nostalgische gevoelens blijft er weinig over. Paar aardige tracks, met name The Professional is erg goed en Party Up is gewoon een classic.

Gucci-Mane
Gruwelijke album. Beter dan de vorige , en komt hard aan met What these bitches want , party up , whats my name , slippin.

Heerlijk. DMX was echt wel een overheerser 98-2003. Goede tijden.

avatar van Boermetkiespijn
Hard en duister album, dat ik in die tijd met veel plezier heb geluisterd. Ik denk dat ik bij mijn voorgangers aansluit door te zeggen dat dit het beste album van DMX is. Veel tracks van dit album luister ik al zo'n 20 jaar regelmatig, en dat gebeurt niet snel. "One More Road To Cross", "The Professional", "Here We Go Again". "Party Up (Up In Here)" is door mij denk ik wel het vaakst beluisterd van dit album, het was dan ook echt een hit. "What These Bitches Want" behoort tot dezelfde categorie, evenals "What's My Name", waarvan de beat is gemaakt op een sample van Richard Addinsell. Moet zeggen dat ik dol ben op beats met samples uit klassieke muziek. "Don't You Ever" heb ik ook grijs gedraaid. "Comin' For Ya" heb ik ook altijd een harde track gevonden, al heb ik de intro die ervoor zit nooit kunnen plaatsen. In "Prayer III" spreekt DMX een gebed uit, net als op vorige albums. Dit heb ik altijd merkwaardig gevonden, vooral door de boodschap van de tracks er omheen. Ik kan het absoluut waarderen, maar vind het in de context van zijn muziek altijd een beetje vreemd overkomen. Aan de andere kant: hij doet niet stiekem over wat hem bezig houdt. Het gebed vloeit over naar het nummer "Angel", waarin hij in zijn gebed wordt bijgestaan door een engel. Het album wordt afgesloten met "Good Girls, Bad Guys" - de beat is opgebouwd uit samples uit "Call Me" van Skyy. Een vreemde afsluiter na het voorafgaande, als de volgorde anders was geweest, zou het verhaal in mijn optiek mooier zijn. Al met al een album vol klassiekers.

Rene1979
Het enige album van X dat ik in mijn kast heb staan.. Waarom? Goed album en een soort van Guilty Pleasure album tussen alle classics die eromheen staan.

Nooit echt van de man genoten ,op een paar nummers na. Hij kan rappen ,maar zijn stem en flow is nlet mijn ding en ook de meeste producties vind ik Zozo .