Therapy? - Babyteeth (1991)

Label: Wiiija

1. Meat Abstract (3:46)
  2. Skyward (2:39)
  3. Punishment Kiss (4:41)
  4. Animal Bones (3:40)
  5. Loser Cop (3:27)
  6. Innocent X (4:01)
  7. Dancin' with Manson (5:24)
Eerste mini-album van Therapy?

Steengoed!!!

avatar van jedimaster
Klopt steengoed

Inderdaad. Uit gemakzucht heb ik Caucasian Psychosis gekocht. Bevalt uitstekend.

avatar van mic
mic
Ik zeg: Steengoed!

Ik heb wel eens gelezen, dat Therapy? naar aanleiding van de twee mini-albums bij de Grunge werd ingedeeld. Daar begrijp ik dus niets van. Babyteeth is toch nauwelijks te vergelijken met Nirvana en Pearl Jam? Kan iemand dat uitleggen?
Babyteeth is zo heerlijk tegendraads, eenvoudige riffs als basis maar met voldoende ideeën er in verwerkt om de aandacht nonstop vast te houden. Dat overstuurde intro van Animal Bones, met dat mechanische ritme van de drums, dat is een prachtvondst.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Ongelooflijk sterke EP.
Geen enkel zwak nummer!

avatar van thesceneisnow
Veruit het beste album van Therapy? Nog lekker vuil, prachtig opgenomen en ijzersterke nummers.
Ik heb dit album ook op de cd 'caucasian psychosis' staan. Daar vind ik de cover beter bij de muziek passen. Een 'enge' claustrofobische ruimte.

avatar van pierre77
Heb ook de 2 EP's bij elkaar onder Caucasian psychosis, ongepolijst, donker, toch melodieus. Gave sound, prima plaat!

avatar van frolunda
Goed debuut van Therapy? al mis ik hier nog wel de sterke melodieën die ze bijvoorbeeld op Troublegum wel hadden.

avatar van ZAP!
Een sterk begin voor Therapy?, maar het hoogtepunt ligt voor mij bij 'Nurse'.
De woestheid van 'Animal Bones' en de waanzin van 'Loser Cop' doen het erg goed.
In de afsluiter kan je de meer catchy melodieën en zang horen die op 'Troublegum' ten volle uitgewerkt werden. Nou ja, ten volle, nog verder ging het met 'Infernal Love'. Daarna ben ik ze min of meer uit het oor verloren.

****.