Clan of Xymox - Medusa (1986)

Label: 4AD

1. Theme I (2:54)
  2. Medusa (5:53)
  3. Michelle (2:59)
  4. Theme II (1:43)
  5. Louise (5:17)
  6. Lorretine (3:33)
  7. Agonised by Love (5:18)
  8. Masquerade (3:54)
  9. After the Call (5:55)
  10. Back Door (4:52)
  11. Blind Hearts * (4:19)
  12. A Million Things * (4:37)
  13. Scum * (7:11)
Hun debuutalbum vind ik toch een fractie beter. In Engeland en Duitsland veel meer succes gehad dan in eigen land. Daar werd hun muziek wel op de juiste waarde geschat

Jean-Maurice
Neal Peart schreef:

In Engeland werden ze in 1985 uitgenodigd voor een John Peel session. Die kan ik zeer aanbevelen.
Clan of Xymox - The John Peel Sessions (2001) - MusicMeter.nl

Klopt ik heb echt ALLES van deze wereld band!

Jean-Maurice
Ik heb ook veel van ze, niet alles. Hun vroege werk (eerste twee albums) blijft natuurlijk het beste maar dat geldt eigenlijk voor elke band. 'Creatures' uit 1999 vind ik ook erg goed en daarna hebben ze nog wel wat goeie platen gemaakt. Een band die me door de jaren heen in elk geval blijft boeien. Live zijn ze nog steeds erg goed vind ik.

avatar van Castle
Jean-Maurice schreef:

Voor veel wel, voor CoX zeker ook, maar niet per definitie.
Paar tijdgenoten waar ik 3de of nog later werk beter vind: Siouxsie , Cure om wat te noemen.

Jean-Maurice schreef:

Ik sta achter de bar in de Boerderij. Zal de programmeur vragen om eens te checken of ze naar de Boerderij kunnen komen..

Thekillers87327
Gothic rock zonder dat het cliche word, dat is deze band!
Ondanks dat ik veel van Bauhaus houd voelt deze band minder gemaakt en iets ''echter''
Medusa en Louise zijn de favorieten, geweldig als hij het uitschreeuwt!

Moet wat meer van deze band checken, iemand tips?

In feite alles. Ieder album ontdek je weer meer

avatar van Mjuman
Thekillers87327 schreef:
Gothic rock zonder dat het cliche word, dat is deze band!
Medusa en Louise zijn de favorieten, geweldig als hij het uitschreeuwt!

Moet wat meer van deze band checken, iemand tips?

Zou me vooral richten op het wat oudere werk. In mijn beleving: hoe recenter, hoe mechanistischer. Zou eens moeten teruglezen - in Facing the Other Way - waarom het contract bij 4AD niet werd verlengd na de eerste 2 albums. Vrees dat het iets van tegenvallende verkoopresultaten zal zijn. Heb de band aantal jaren geleden nog eens gezien bij Summer Darkness en dat was een fikse tegenvaller.

Eerste albums van the Danse Society of Balaam and the Angel, Fiels of the Nephilim, Gene Loves Jezebel zouden ook zo maar goed kunnen vallen.

avatar van Jean Rene
Na lange tijd weer eens beluisterd. Heel wat indrukwekkender dan de voorganger. Mooie donkere mysterieuze atmosfeer. Melancholische dromerige gothic in de sfeer van Dead Can Dance (debuutalbum), Modern English, Sisters of Mercy of Fields of the Nephilim.
Zanger Ronny heeft de perfecte stem voor dit soort muziek. Het klinkt alsof hij zit opgesloten in een donker middeleeuws kasteel. Mijn favoriete nummer is Medusa. Verder allemaal mooie nummers, behalve het nummer met de zangeres, Masquerade, dat kan mij niet bekoren.