Warren Zevon - The Wind (2003)

Label: Artemis

1. Dirty Life & Times (3:19)
  2. Disorder in the House (4:41)
  3. Knockin' on Heaven's Door (4:09)
  4. Numb as a Statue (4:13)
  5. She's Too Good for Me (3:16)
  6. Prison Grove (4:56)
  7. El Amor de Mi Vida (3:39)
  8. The Rest of the Night (4:45)
  9. Please Stay (3:39)
  10. Rub Me Raw (5:49)
  11. Keep Me in Your Heart (3:27)
avatar van henk01
Eerst maar eens een ster erbij' wellicht als ik de dvd heb gezien nog een halfje erbij.

avatar van henk01
Zo juist de dvd gezien. Zeer indrukwekkend!
Daarom 4.5 ster

avatar van Lekke
Warren Zevon voor het eerst gezien op Werchter 1983 (solo) en ik had de microbe te pakken. Telkens ik dit album opzet pink ik een traantje weg. Wat een fantastisch artiest, zelfs met de dood in de ogen zo nog een kunstwerk afleveren. Het gaat je goed aan de andere kant Warren..... bedankt voor je schitterende muziek.

avatar van fabrice
Voor de liefhebbers, het album is eindelijk (vandaag) opnieuw op vinyl uitgebracht!!
?

avatar van Silky & Smooth
fabrice schreef:
?

Was even wachten, maar ik heb hem eindelijk in huis!

Blijft een fantastisch album. Het is muzikaal niet zijn allerbeste werk, maar de emotie en het verhaal achter het album voegt heel veel toe. Keep Me in Your Heart blijft een fantastisch nummer. Altijd kippenvel!

avatar van Germ
De slidegitaar in Knockin' On Heavens Door lijkt sterk op die in Freebird. Hiermee maakt Zevon op zijn laatste album de Skynyrd cirkel mooi rond.

Warren Zevon (geboren in 1947 en overleden in 2003)) had een scherpe, cynische humor. Bekende liedjes van hem zijn Lawyers, Guns and Money, Mohammed’s Radio en Sentimental Hygiene.
Nadat hij hoorde dat hij aan een ongeneeslijke vorm van longkanker leed ging hij samen met een aantal muzikale vrienden zijn laatste album opnemen, getiteld The Wind. Een aantal nummers op dit album gaan over ziekte en dood, zoals Knockin’on Heaven’s Door en Keep Me in Your Heart for a While. Op dit album wordt ondermeer meegespeeld door Bruce Springsteen, Tom Petty, Don Henley, Joe Walsh en Jackson Browne.

avatar van Silky & Smooth
D'Ouwe Nelis schreef:

VH1 docu over hem ook gezien? Zo niet, zeker de moeite waard!

Ja, die heb ik een aantal jaren geleden gezien. Ik vond het indrukwekkend.
Hij is ook gast geweest in diverse talkshows, waaronder David Letterman. Daar staan ook filmpjes van op YouTube.

(Ik begryp datsto út Hylpen komst??)

Verdomme , deze plaat lang niet gedraaid. Vond het een wat "mindere" plaat in zijn oeuvre. Maar ik moet mijn mening toch herzien.
Please Stay met E. Harris is bloedmooi.

avatar van Germ
Sometimes when you're doin' simple things around the house
Maybe you'll think of me and smile
You know I'm tied to you like the buttons on your blouse
Keep me in your heart for a while

Deze strofe kwam even binnen zeg, terwijl ik nietsvermoedend aan het werk was.

Wat een geweldige tekstschrijver was Warren toch.