Archive - With Us Until You're Dead (2012)

Rock / Electronic
Label: Dangervisit

1. Wiped Out (6:20)
  2. Interlace (4:43)
  3. Stick Me in My Heart (3:57)
  4. Conflict (5:01)
  5. Violently (6:24)
  6. Calm Now (3:53)
  7. Silent (5:39)
  8. Twisting (4:02)
  9. Things Going Down (1:52)
  10. Hatchet (4:16)
  11. Damage (6:46)
  12. Rise (2:49)
  13. Aggravated Twisted Fill * (3:36)
  14. Soul Tired * (3:51)
  15. Invisible * (4:27)
avatar van Mindscapes
Ik heb er ook erg van genoten in Brussel vorige dinsdag. Stond helemaal vooraan. Zeer indrukwekkend om die negen mensen daar bezig te zien. Zoveel zangtalent ook! En wat een prachtige blonde vrouw stond daar af en toe Hoe Holly Violently zingt, wow. Eargasm! Niets dan lof eigenlijk voor de hele band en performance van 2,5 uur.

De cd is ook steeds meer beginnen groeien (dit heb ik al geschreven), maar het fenomeen zet zich verder. Hoe Stick Me in my Heart zo contrasterend overgaat in Conflict en dan Violently... Die eerste vijf songs blijven toch mijn favoriet stuk, al moet de tweede helft er niet veel voor onderdoen. Hopelijk komen ze volgende zomer nog eens terug. Op Pukkelpop ofzo, dit verdient meer aandacht en ik ben zeker dat dit de meeste festivalgangers wel kan bekoren, met hun eclectische mix van allerlei stijlen!

avatar van battersea
had ik dit eerder ontdekt dan had deze plaat meegedongen naar een topdrie plaat van 2012, want dat is die zeker waard!

avatar van M68
M68
jammer dat deze band zo onbekend is in Nederland

avatar van music4life
Kom er nu pas achter dat ze een nieuwe plaat hebben. Controlling Crowds heb ik 'vroeger' zo veel aan gehad op velerlei gebied, deze dus sowieso luisteren. Ben benieuwd, en, gaat controlling crowds luisteren iedereen..

avatar van Mctijn
Controlling Crowds was goed, maar kon zich niet helemaal meten met Lights, Noise en vooral You All Look The Same To Me. Deze plaat lijkt qua sfeer wat meer op Noise en Lights, maar komt er kwalitatief niet echt in de buurt.

avatar van Svendra
Grappig, ik vind Controlling Crowds juist veruit het beste werk van Archive, met deze op de tweede plaats. Bij de oudere albums heb ik in meer of mindere mate last van langdradige momenten.

avatar van Mctijn
Svendra schreef:
De oudere albums zijn idd meer "trip-hop" of "trip-pop". Het langdradige zorgt juist voor die "trip" Nummers als Again en Sleep zijn geweldig.

bas1966
stick me in my heart is zo'n lekker 2 stemmig nummer....kippevel....mmmmm.
ik vind niet alles goed maar op de verschillende cd's staan wel echte pareltjes hoor !
vandaar 3 sterretjes. goeie band die erg goeie nummers heeft gemaakt.

avatar van james_cameron
Dit album geeft zijn geheimen niet snel prijs, maar wanneer je er wat tijd en aandacht in steekt begint de plaat toch te groeien. Qua sfeer is het allemaal vrij ingetogen, maar sporadisch barst de boel alsnog flink los. Luister maar eens naar de opgefokte songs Violently en Hatchet, die je bijna drum 'n bass kunt noemen. Archive is nog steeds zeer bedreven in het neerzetten van een subtiel onbehaaglijk maar tegelijkertijd melancholisch electronisch sfeertje, zoveel is duidelijk. Minder pakkend en uiteindelijk minder goed dan Lights en Controlling Crowds, wat mij betreft de twee beste werkstukken van de band, maar zeker de moeite waard.

Nou, na een paar jaar heb ik em toch maar opgehoogd naar 5**. Werkelijk een prachtig album. Het enige dat de nummers kan overtreffen zijn de live-uitvoeringen. Dat is voor mij een voorwaarde voor goede muziek. Dat ze live een album verbeteren. De live-uitvoering van Violently in Lyon ( Archive - Violently - Live in Lyon - YouTube )..... Daarin is het alleen een doodzonde, dat de prachtige stilte doorbroken werd door geschreeuw (4:05 tot 4:11), Ja, Holly GOES . En wat een afwisseling. Zucht........dat einde......