Jamie Lidell - Multiply (2005)

Funk / Electronic
Label: Warp

1. You Got Me Up (1:49)
  2. Multiply (4:27)
  3. When I Come Back Around (5:28)
  4. A Little Bit More (3:07)
  5. What's the Use? (4:29)
  6. Music Will Not Last (3:30)
  7. New Me (4:08)
  8. The City (5:08)
  9. What Is It This Time? (3:05)
  10. Game for Fools (4:13)
avatar van Reijersen
Ik ga gooi er een halve ster bij. Wat een heerlijke cd. Goed op weg om bij mijn 2006 favorieten te geraken.

En toch leuk dat iedereen het hier over SOUL heeft terwijl dat niet eens bij de genres staat:p

avatar van Ronald5150
Ik ben eigenlijk geen groot liefhebber van elektronica, enkele uitzonderingen daargelaten als Faithless of Portishead. Maar Jamie Lidell voegt aan zijn elektronische geluidstapijtjes een lekkere mix van soul en funk toe. Dat maakt "Multiply" als album en het titelnummer in het bijzonder erg catchy. De soul komt met name van zijn stem en de swingende gitaar- en toetspartijen in combinatie met de elektronische beats en andere geluidstrucjes zorgen voor de funk en de rest. Niet alle nummers vind ik even geslaagd. Met name de eerste helft van "Multiply" vind ik goed. Tegen het einde zakt het wat in met "New Me" en "The City". Het afsluitende "Game of Fools" is dan wel weer erg mooi. Al met al vind ik "Multiply" dus behoorlijk genietbaar, zeker voor iemand (ik dus) die qua muziek een andere smaak heeft.