DJ Khaled - Kiss the Ring (2012)

Label: We the Best

1. Shout Out to the Real (4:14)

met Meek Mill, Ace Hood en Plies

2. Bitches & Bottles (Let’s Get It Started) (4:29)

met Lil' Wayne, T.I. en Future

3. I Wish You Would (3:57)

met Kanye West en Rick Ross

4. Take It to the Head (4:27)

met Lil' Wayne, Chris Brown, Rick Ross en Nicki Minaj

5. They Ready (3:14)

met J. Cole, Big K.R.I.T. en Kendrick Lamar

6. I’m So Blessed (4:13)

met Big Sean, Wiz Khalifa, Ace Hood en T-Pain

7. Hip Hop (4:23)

met Scarface, Nas en DJ Premier

8. I Did It for My Dawgz (4:25)

met Rick Ross, Meek Mill, French Montana en Jadakiss

9. I Don’t See ‘Em (4:34)

met Birdman, Ace Hood en 2 Chainz

10. Don’t Pay 4 It (4:18)

met Wale, Tyga, Mack Maine en Kirko Bangz

11. Suicidal Thoughts (3:15)

met Mavado

12. Outro (They Don’t Want War) (3:03)

met Ace Hood

13. Ace Hood - Don’t Get Me Started * (3:03)

met DJ Khaled

14. Mavado - Aktion Pak * (3:08)

met DJ Khaled

15. Birdman & Mack Maine - B-Boyz * (4:57)

met DJ Khaled, Kendrick Lamar en Ace Hood

16. Ace Hood - Piss 'Em Off * (2:49)

Dikke 3,5. Die beats !

avatar van j.b.b.l
Dit is een album die je met het volume vol moet afspelen. Kiss The Ring staat namelijk vol met keiharde bangers en hits. Enige mindere track is Don’t Pay 4 It. Gelukkig word het opgevolgd door één van de drie hoogtepunten van het album, Suicidal Thoughts. De andere twee hoogtepunten zijn They Ready en Hip-Hop, wat een fijne afwisseling is tussen alle banger geweld. Khaled zou trouwens vaker moeten rappen. Hij heeft wel een fijne flow om aan te horen.

avatar van j.b.b.l
I Don’t See ‘Em gaat trouwens ook keihard

avatar van Silky & Smooth
Sowieso het hardste en beste album van DJ Khaled! Ik had ook hoge verwachten vanwege de gastartiesten en ze stellen mij eigenlijk allen niet teleur. Echt supervet album!

avatar van ThingMan
Het nummer met Nas, Premier en Scarface is relaxt. Maar Khaled had van mij ook zijn mond mogen houden. Hij voegt niks toe.

avatar van Rhythm & Poetry
Rhythm & Poetry schreef:
Dit album gaat onsamenhangend worden, maar wel tof.

En wat mij betreft klopt dit. En boeit het dat de plaat onsamenhangend is? Geen ene kut. Heerlijke muziek. Droge en harde producties en de lekkerste opschepraps die ik me kan bedenken. Ik ben meer dan tevreden.

avatar van He$$el_01
1,5
Helaas geen nummers die nog in de buurt komen van het geweldige Hip Hop. Was te verwachten natuurlijk. Geen enkel nummer heeft zulke goede rappers bij elkaar, hoewel They Ready ook een mooie line-up heeft.

Nog maar even een paar keer Hip Hop op repeat dan.

avatar van The-Lion
Niet zo goed als zijn vorige album, We The Best Forever. Ik mis eigenlijk een beetje de typische DJ Khaled anthems: een dikke beat met een hele zooi gastartiesten die elkaar allemaal proberen te overtreffen.

Pluspunten: I Wish You Would, Take It to the Head en als uitschieter Hip Hop.

The-Lion schreef:

Een We Takin' Over en Brown Paper Bags ja! Die laatste blijft toch mijn favoriet. Zelden heb ik Wayne zo lekker horen rappen!

avatar van Game
Hoe krijgt die vent het voor elkaar. J. Cole, Big KRIT en Kendrick Lamar op een track

avatar van Silky & Smooth
Verses achter elkaar plakken? Betwijfel of ze alle drie tegelijk in de studio waren

avatar van SvV
SvV
Vind deze een stuk minder dan de vorige albums. Ik mis de knallers: de keiharde opzwepende beats met gruwelijke verses. Zal niet veel van deze CD draaien, enkel Hip Hop vind ik een chill nummer.

avatar van ThingMan
Heb de making of gekeken van het nummer Hip Hop. Rappers: Nas en Scarface, producer: JUSTICE League, DJ scratches: DJ Premier. DJ Khaled: Geen enkele toevoeging (behalve zijn gelul er doorheen).

Waarom staat dit nummer in Godsnaam op zijn album Echt jammer vind ik.

avatar van He$$el_01
1,5
Omdat hij iedereen bij elkaar heeft gebracht. Hoe simpel het ook is, zonder DJ Khaled was dit nummer er niet.

bennerd
Mocht ik zo veel geld en aanzien hebben, zou ik ook dergelijke rappers bijeenbrengen, daar een goede producer bij huren, zelf iets onzinnigs roepen en het boeltje onder mijn naam uitbrengen. En dan cashen.

avatar van MAS
MAS
Hiphop is wel een tof nummer. Ik heb die track met KRIT ook nog gecheckt maar die vond ik wat minder. De rest van het album is denk ik niet mijn ding.

avatar van Capo Regime
Het recept voor een DJ Khaled-album is inmiddels bij iedereen bekend: de meeste populaire rappers en producers van het jaar worden bij elkaar gepropt op twaalf potentiële singles en dan wordt er door Khaled met onnodige adlibs en superlatieven gestrooid. Door deze transparante manier van werken is de inhoud van Kiss the Ring allesbehalve een verrassing.

De meeste tracks zijn het bespreken eigenlijk niet eens waard. De producties van onder anderen Mike Will, Hit-Boy en Jahlil zijn opzwepend en gepolijst - met goed getimede drops die het in het uitgaanscircuit goed zouden doen - maar voor de rest klinkt het geheel even inspiratieloos en routineus als de lyrics. Die gaan voor de zoveelste keer over geld, feesten en andere poch-attributen, maar het ergste is dat ze ook nog eens in doorsnee flows zijn gegoten.

Ook riekt de lijst van rappers op Kiss the Ring naar overkill. Rick Ross heeft nog maar net een soloplaat met een ontelbaar aantal clips uitgebracht en toch staat hij op een kwart van de tracks. Lil Wayne hoeft men voorlopig ook niet te vragen. Het paradepaardje van Ca$h Money heeft geen één keer weten te boeien sinds hij is gestopt met hoestdrank drinken en een skateboard heeft opgepakt. Nicki Minaj heeft na haar verdienstelijke verse op Monster gekozen voor een eurodancecarrière en ook zij heeft teveel in de schijnwerpers gestaan, waardoor niemand zit te wachten op een gastbijdrage van deze doorgedraaide barbiepop.

Toch zijn er een paar nummers die erbovenuit springen. Zo heb je bijvoorbeeld de samenwerking tussen veteranen Scarface, Nas en DJ Premier op het nummer Hip Hop, waarin de rappers laten horen dat ze op tekstueel gebied de meesten op Kiss the Ring de baas zijn. They Ready is een pareltje waarin talenten Big K.R.I.T., Kendrick Lamar en J. Cole op een vermakelijke manier met rappe flows en een abnormaal gretige delivery met elkaar wedijveren op een soulvolle beat van de laatstgenoemde.

De hitsingle Take It to the Head hoort ook bij de betere tracks. Het nummer weet, vooral door de aanstekelijke beat met snoeiharde drums van The Runners, de hele zomer de voetjes van de vloer te krijgen. Als laatst is er ook nog Suicidal Thoughts van dancehallzanger Mavado. Natuurlijk valt de artiest op omdat hij niet in de hokjes van rap of r&b past, maar dat is zeker niet het enige wat de track speciaal maakt. Mavado heeft een prachtige stem waarmee hij teksten over wiet of het kapotschieten van iemands hoofd even gemakkelijk van een extra lading gevoel kan voorzien.

De albums van DJ Khaled blonken nooit uit in originaliteit, maar tot aan Kiss the Ring werd het plan om hits te maken altijd goed uitgevoerd. De schreeuwlelijk wist constant de grootste artiesten bij elkaar te brengen en ook nog eens zover te krijgen dat ze hun beste beentje voor zouden zetten. Vooral die gretigheid om de charts te veroveren lijkt te zijn afgenomen: de grootheden die op het album staan lijken alles op de automatische piloot te doen. Misschien heeft Khaled het trucje te vaak herhaald, misschien heeft hij de verkeerde artiesten gevraagd, maar Kiss the Ring is één van de meest clichématige en plichtmatige albums van het jaar, waarbij zo’n zestig procent makkelijk had kunnen worden geschrapt.

bron: Hiphopleeft - DJ Khaled - Kiss the Ring

avatar van Flipm0de
Hip Hop en They Ready zijn heerlijk!

Nu de rest van het album uitproberen.

bennerd
Silky & Smooth schreef:
Sowieso het hardste en beste album van DJ Khaled!

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ace Hood is weer in topvorm en de track met Mavado is een welkome afwisseling. Voor de rest krijgen we goede verses van Plies, T.I., Weezy, Kanye, Rick Ross, de drie helden van de nieuwe hiphopgeneratie (J. Cole, Big K.R.I.T. en Kendrick Lamar), French Montana, Jadakiss, Kirko Bangz en zelfs Birdman.

De track Hip Hop vind ik dan weer dik tegenvallen. Nas is ijzersterk, maar Scarface klinkt als een tachtigjarige die klaagt over zijn meest recente reuma-aanval.

avatar van KILLERBEE99
1,5
Vind er niet veel aan...

avatar van Dead_Presidents
Hip Hop ?

avatar van jordidj1
Toch wel een leuk albumpje van Khaled
Het is gelukkig maar 48 minuten, producties zijn hard en de gastartiesten vallen me niet tegen. Het gaat van hot naar her, maar dat maakt allemaal niet uit. Vermakelijk is het wel.

Hip Hop ? is inderdaad de beste track. Wow!

avatar van thomzi50
Wat is Scarface toch een bijzonder sterke rapper, zoals hij op 'Hip hop' weer eens aantoont. Verder, het is al veel gezegd: veel bangers, best wat lekkere ook, maar helaas nog meer vrij nietszeggende en als album, wat betreft opbouw en algehele toonzetting, is het natuurlijk erg weinig doordacht of overtuigend allemaal.